Podczas chłodzenia i utrzymania temperatury eksploatacyjnej tłokowego silnika spalinowego, niezależnie od jego parametrów pracy, dochodzi do przejmowania ciepła od mieszaniny gazu wypełniającego komorę spalania do otaczających go powierzchni ścianek komory roboczej. Ukształtowanie stereometryczne komory spalania, właściwości zastosowanych materiałów i właściwości chemiczne medium chłodzącego wpływają na parametry zachodzącego przewodzenia ciepła przez ścianki cylindra do otoczenia zewnętrznego.
W poprzedniej części artykułu przedstawione zostały zasady wymiany ciepła w silniku spalinowym, w tym wydaniu położymy nacisk na termoregulację.
Czy zasilanie silnika spalinowego mieszanką gazowo-powietrzną ma destruktywny wpływ na jego żywotność za sprawą wysokiej temperatury spalania?
Wysokie temperatury mają zły wpływ na kondycję akumulatora. Dlaczego tak się dzieje? Czy można temu przeciwdziałać? W jaki sposób?
W oparciu o badania Uniwersytetu Stanforda eksperci AAA AUTO ostrzegają przed zabójczym wzrostem temperatury wewnątrz samochodu zaparkowanego w pełnym słońcu. W ciągu jednej godziny wnętrze auta może nagrzać się do 47 stopni Celsjusza i stać się śmiertelną pułapką dla dziecka lub psa.
Silnik spalinowy wykorzystuje kontrolowane eksplozje do generowania mocy, w trakcie których powstaje znaczna ilość ciepła. Dlatego niezwykle istotne jest, aby układ chłodzenia silnika był sprawny.
Jak dostawca specjalizujący się w silnikach spalinowych radzi sobie z transformacją do elektromobilności? MAHLE znalazł odpowiedź, która uwzględnia zarówno przemysł samochodowy, jak i niezależne warsztaty. Efekty będzie można zobaczyć na targach IAA w Monachium.
Volkswagen określił swój cel podczas minionego już Tech Day 2023. Jest nim opracowanie układu napędowego dla aut elektrycznych wyłącznie z własnych podzespołów. Dlatego też Grupa opracowuje własny falownik oraz system zarządzania termicznego.
Efektywne zarządzanie temperaturą jest tym, co przede wszystkim umożliwia wydajną e-mobilność. Ogrzewanie i chłodzenie w pojeździe jest kluczowym obszarem technologii elektryfikacji i podstawową kompetencją MAHLE.
Faktyczny czas ładowania pojazdu elektrycznego zależy w dużej mierze od idealnej krzywej ładowania. Oprócz składu chemicznego akumulatora, jest on osiągany poprzez złożone zarządzanie temperaturą akumulatora litowo-jonowego.
Firma technologiczna ZF zaprezentowała opracowany przez siebie system zarządzania temperaturą dla pojazdów elektrycznych podczas Global Technology Day.
Komfort i bezpieczeństwo pracy poprawi zmiana urządzeń i sprzętów, w tym oświetlenia. Jak niewielkim kosztem zamienić domowy warsztat w bardziej profesjonalny?
Co zrobić, gdy temperatura pod maską niebezpiecznie wzrośnie?
Zasięg pojazdów elektrycznych zależy od wydajności zastosowanych akumulatorów trakcyjnych. Duże znaczenie dla ich sprawności i żywotności ma temperatura pracy poszczególnych ogniw.
Większość kierowców wie, że nie należy obciążać silnika przed jego pełnym rozgrzaniem. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że przede wszystkim najważniejsza jest temperatura oleju, a nie temperatura cieczy chłodzącej. Dowiedz się, kiedy silnik tak naprawdę jest gotowy do pracy z pełną mocą.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu