Turbosprężarka przeznaczona jest do samochodów osobowych VW T4 Transporter.
Coraz częściej spotykane w różnych modelach systemy start-stop pozwalają o kilka procent zaoszczędzić spalanie. Ich wadą jest jednak nieco opóźniona reakcja podczas ruszania spod świateł.
Dział tuningu firmy MotoRemo wzbogacił się o nowy produkt jakim jest turbosprężarka Garrett GTA1749MV o numerze 838946-5001S. Turbosprężarka ta może być stosowana jako zamiennik lub upgrade do silników grupy VW 2.0 TDI (kody silnika BKD/BKP/AZV).
Firma MotoRemo radzi w sprawie kłopotów w zamiennym stosowaniu turbosprężarek o numerach 798128-5002S na 798128-5006S.
Turbosprężarka jest urządzeniem, które - pomimo dużej precyzji wykonania - jest zdolne do długiego życia.
Sposobem na zwiększenie mocy silnika jest jego doładowanie, czyli sprężenie powietrza, które wpada do silnika, turbosprężarką lub sprężarką mechaniczną.
Tytułowa fraza jest zgodna z prawdą, jednak jej wdrożenie wymaga nieco więcej zachodu. Wynika to choćby z tego, że w cylindrze mieści się ograniczona objętość zarówno powietrza, jak i paliwa.
Downsizing już na dobre zadomowił się w samochodach. Żeby jednak z coraz mniejszej jednostki wykrzesać moc odpowiednią do napędzenia samochodu, konieczne jest coraz skuteczniejsze doładowanie silnika. Okazuje się, że samo turbo to zbyt mało.
Systemy doładowania silnika są praktycznie tak stare jak on sam. Ale w historii swoje miejsce zaznaczyło kilka rozwiązań, które dziś już nie są stosowane, mimo że wykorzystywano je w popularnych samochodach produkowanych masowo. Podczas gdy wielu producentów do silników stosowało turbo, niektórzy zdecydowali się na inne rozwiązania.
Jakich błędów unikać przy wymianie i naprawie turbosprężarki.
W Show Car pojawiło się nowe szkolenie techniczno-produktowe poruszające tematykę turbosprężarek.
Kupić maszynę do wyważania czy oprzeć regenerację na gotowych rdzeniach, które są już wyważone? Wszystko zależy od modelu biznesu, który chcemy prowadzić.
Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę, inni – że turbosprężarka bierze olej, jeszcze inni – że turbo „puszcza olej”. Fachowo nazywa się to wyciekami oleju z turbosprężarki. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn potencjalnej awarii, z którą zgłaszają się klienci do serwisów. Co ma na to wpływ?
Doładowanie w samochodach z początku motoryzacji było realizowane mechanicznymi sprężarkami, nierzadko umieszczonymi przed silnikiem i napędzanymi bezpośrednio od wału korbowego. Początkowo były to sprężarki tłokowe, które okazały się mało wydajne i zostały zastąpione sprężarkami typu Roots.
Pod koniec XIX w. niemieccy konstruktorzy – Rudolf Diesel i Gottlieb Daimler – prowadzili prace, które miały na celu zwiększenie mocy silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużyciu paliwa (dzięki wykorzystaniu wstępnego sprężania powietrza).
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu