Turbosprężarka przeznaczona jest do samochodów osobowych VW T4 Transporter.
Coraz częściej spotykane w różnych modelach systemy start-stop pozwalają o kilka procent zaoszczędzić spalanie. Ich wadą jest jednak nieco opóźniona reakcja podczas ruszania spod świateł.
Dział tuningu firmy MotoRemo wzbogacił się o nowy produkt jakim jest turbosprężarka Garrett GTA1749MV o numerze 838946-5001S. Turbosprężarka ta może być stosowana jako zamiennik lub upgrade do silników grupy VW 2.0 TDI (kody silnika BKD/BKP/AZV).
Firma MotoRemo radzi w sprawie kłopotów w zamiennym stosowaniu turbosprężarek o numerach 798128-5002S na 798128-5006S.
Turbosprężarka jest urządzeniem, które - pomimo dużej precyzji wykonania - jest zdolne do długiego życia.
Sposobem na zwiększenie mocy silnika jest jego doładowanie, czyli sprężenie powietrza, które wpada do silnika, turbosprężarką lub sprężarką mechaniczną.
Tytułowa fraza jest zgodna z prawdą, jednak jej wdrożenie wymaga nieco więcej zachodu. Wynika to choćby z tego, że w cylindrze mieści się ograniczona objętość zarówno powietrza, jak i paliwa.
Systemy doładowania silnika są praktycznie tak stare jak on sam. Ale w historii swoje miejsce zaznaczyło kilka rozwiązań, które dziś już nie są stosowane, mimo że wykorzystywano je w popularnych samochodach produkowanych masowo. Podczas gdy wielu producentów do silników stosowało turbo, niektórzy zdecydowali się na inne rozwiązania.
Downsizing już na dobre zadomowił się w samochodach. Żeby jednak z coraz mniejszej jednostki wykrzesać moc odpowiednią do napędzenia samochodu, konieczne jest coraz skuteczniejsze doładowanie silnika. Okazuje się, że samo turbo to zbyt mało.
Jakich błędów unikać przy wymianie i naprawie turbosprężarki.
W Show Car pojawiło się nowe szkolenie techniczno-produktowe poruszające tematykę turbosprężarek.
Kupić maszynę do wyważania czy oprzeć regenerację na gotowych rdzeniach, które są już wyważone? Wszystko zależy od modelu biznesu, który chcemy prowadzić.
Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę, inni – że turbosprężarka bierze olej, jeszcze inni – że turbo „puszcza olej”. Fachowo nazywa się to wyciekami oleju z turbosprężarki. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn potencjalnej awarii, z którą zgłaszają się klienci do serwisów. Co ma na to wpływ?
Doładowanie w samochodach z początku motoryzacji było realizowane mechanicznymi sprężarkami, nierzadko umieszczonymi przed silnikiem i napędzanymi bezpośrednio od wału korbowego. Początkowo były to sprężarki tłokowe, które okazały się mało wydajne i zostały zastąpione sprężarkami typu Roots.
Pod koniec XIX w. niemieccy konstruktorzy – Rudolf Diesel i Gottlieb Daimler – prowadzili prace, które miały na celu zwiększenie mocy silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużyciu paliwa (dzięki wykorzystaniu wstępnego sprężania powietrza).
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu