Kategoria w konkursie: części i akcesoria motoryzacyjne
Aby silnik Diesla pracował wydajniej i aby utrzymać emisję spalin na odpowiednim poziomie, konieczne jest też prawidłowe działanie doładowania i recyrkulacji spalin.
BORG Automotive stale rozszerza swoją ofertę turbosprężarek. Od czerwca do września tego roku dodano 28 nowych numerów części dla łącznie 1 226 typów pojazdów w Europie.
Specjaliści z firmy Melett tłumaczą, co to jest nadmierna prędkość obrotowa (overspeeding) i dlaczego uszkadza turbiny.
Wraz ze wzrostem liczby turbosprężarek w parku samochodowym rośnie konieczność ich serwisowania i naprawy.
Siłowniki elektryczne turbosprężarek samochodowych (z ang. Rotary Electric Actuator, w skrócie REA) od dawna przysparzają trudności warsztatom zajmującym się regeneracją tego podzespołu.
Naprawa turbosprężarek jest bardzo popularnym przedmiotem prowadzenia działalności gospodarczej. Szyldy reklamujące tego typu usługi są dość często widoczne, a prowadzący taką działalność raczej nie narzekają na brak pracy.
Zmienna geometria turbosprężarki ma za zadanie zniwelować efekt turbodziury, czyli sprawić, aby na niskich obrotach silnika dostępne było możliwie największe ciśnienie doładowania.
Turbodoładowanie jest dziś praktycznie w każdym samochodzie i nie jest już żadną nowością. Ale rozwój silników pociągał za sobą także rozwój turbosprężarek. Choć zasada ich działania nie zmieniła się na przestrzeni lat, zmieniły się jakość ich wykonania, użyte materiały i techniki naprawy.
Coraz większe możliwości zastosowania turbosprężarek w silnikach spalinowych sprawiają, że stają się one już praktycznie standardowym elementem samochodu.
Jak przebiega proces regeneracji zużytych i niesprawnych turbosprężarek? Dzięki uprzejmości firmy BorgWarner opisujemy proces, który obowiązuje w tej firmie.
Doładowanie w samochodach z początku motoryzacji było realizowane mechanicznymi sprężarkami, nierzadko umieszczonymi przed silnikiem i napędzanymi bezpośrednio od wału korbowego. Początkowo były to sprężarki tłokowe, które okazały się mało wydajne i zostały zastąpione sprężarkami typu Roots.
Moto Remo oferuje już blisko 60 referencji turbosprężarek Garrett Original Reman - VNT po naprawie fabrycznej.
Turbosprężarki są jednym z tych elementów we współczesnych samochodach, które, w przypadku uszkodzenia, można poddać procesowi regeneracji. Jak ten proces powinien jednak przebiegać, aby uzyskać parametry porównywalne do oryginalnych turbosprężarek?
Turbosprężarka pracuje w niezwykle trudnych warunkach i wiąże ze sobą wszystkie ważne układy silnika: olejowy, zasilania, wydechowy i chłodzenia.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu