Marka Högert Technik znana dotychczas głównie z szerokiego asortymentu narzędzi mechanicznych, budowlanych, akcesoriów do elektronarzędzi czy artykułów BHP rozszerza swoją ofertę o nową kategorię – narzędzia motoryzacyjne.
Diagnostyka komputerowa samochodów grupy VAG jest specyficznym zagadnieniem. Żeby zrozumieć lepiej to zjawisko, warto spojrzeć wstecz do początku ery diagnozy szeregowej.
W tym wydaniu „autoEXPERTA” poruszamy kilka tematów typowo diagnostycznych. Skupiamy się na diagnostyce oscyloskopowej przepływomierzy oraz pompowtryskiwaczy w silnikach grupy VAG. Dopełnieniem tematyki diagnostycznej jest omówienie zagadnienia kojarzonego najczęściej z aktualizacją oprogramowania sterowników, czyli szeroko pojętego systemu Pass-Thru.
VIS to internetowy podręcznik diagnostyki pojazdów z grupy Volkswagena, który można traktować jako uzupełnienie do systemu diagnostyki VAG.
Koncern Volkswagena we współpracy z firmą Continental w 2009 roku opracował układ wtryskowy typu Common Rail (PCR2) trzeciej generacji przeznaczony do gamy nowych czterocylindrowych silników 1.6 TDI. Jednostkę 1.6 TDI skonstruowano na bazie silnika 2.0 TDI o mocy 103 kW, który w początkowej fazie produkcji osiągał normę Euro 4.
Pierwsza generacja pompowtryskiwaczy z elektromagnetycznym zaworem sterującym, stosowana w silnikach 1.2 TDI oraz 1.9 TDI koncernu Volkswagena, przeznaczona była do współpracy z jednostkami posiadającymi po dwa zawory na cylinder. Sposób ich mocowania (za pomocą jednej śruby), jak i cechy konstrukcyjne nie pozwoliły do końca wyeliminować wibracji i hałasu, które generowały w trakcie pracy.
W zasobnikowym układzie zasilania (Common Rail pierwszej generacji CRS1) silnika 3.3 TDI V8 do realizacji poszczególnych faz wtrysku paliwa zastosowano sześciootworowy wtryskiwacz z elektromagnetycznym zaworem sterującym CRI1.
Bilstein poszerza katalog o trzy oryginalne rozwiązania DampTronic do wybranych modeli Grupy Volkswagen. Nowe referencje Bilstein przeznaczone są do modeli VAG zbudowanych na modułowej płycie podłogowej MQB.
Grupa Volkswagen i Xanadu, czyli kanadyjska firma zajmująca się technologiami kwantowymi, stworzyły wspólnymi siłami wieloletni program badawczy. Cel jest jasny – poprawa wydajności symulacji materiałów wykorzystywanych w produkcji akumulatorów. Partnerzy chcą obniżyć koszty obliczeń i przyspieszyć przejście Volkswagena na komputery kwantowe. Ta optymalizacja pozwoli na tworzenie bezpieczniejszych, lżejszych i bardziej ekonomicznych akumulatorów.
W 2010 roku Volkswagen w przekonstruowanym silniku 4.2 TDI zaadoptował układ Common Rail trzeciej generacji firmy Bosch. Nowy system zasilania wyposażono we wtryskiwacze z piezoelektrycznymi elementami sterującymi, pompę wysokiego ciśnienia o podwyższonej wydajności oraz pompę elektryczną typu GX1 kontrolowaną przez sterownik J538. Pozwoliło to ośmiocylindrowej jednostce osiągnąć moc maksymalną 250 kW przy 4000 obr./min oraz rozwinąć maksymalny moment obrotowy równy 800 Nm w przedziale: 1750–2750 obr./min.
Dla kierowców zaleca się, aby co najmniej raz do roku wymieniali filtr kabiny. Akurat właśnie wiosną, kiedy zaczyna sie pylenie roslin, przykładowo alergicy powinni takie filtry wymienić w swoich samochodach po to, aby zminimalizować obciążenia w wyniku działania kurzu, spalin i traw.
System bezpośredniego wysokociśnieniowego wtrysku paliwa opartego na pompo-wtryskiwaczach sterowanych elektronicznie zadebiutował w 1999 roku w trzycylindrowym Volkswagenie Lupo 3L.
W najnowszych wersjach oprogramowania IDC5 CAR rozbudowano funkcję „SCAN VIN” poszerzając możliwość automatycznej selekcji pojazdu za pomocą skanowania nr VIN o pojazdy z grupy VAG.
Firma Hengst, współpracująca od wielu lat z czołowymi producentami samochodów osobowych i ciężarowych opracowała moduł filtra oleju do najnowszej generacji 2 litrowych silników wysokoprężnych montowanych w pojazdach należących do VAG spełniających najwyższe normy emisji spalin EU6d-temp i EU6d.
Triscan wychodzi naprzeciw wymaganiom rynku i od teraz oferuje dwa typy samoregulujących się linek sprzęgła dla 21 najbardziej popularnych samochodów. Oba typy linek pełnią te same funkcje, a decyzja, którą linkę wybrać, zależna jest jedynie od preferencji kupującego.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu