Tylko około 20–40% energii doprowadzonej wraz z paliwem jest zamieniana na pracę, która napędza samochód. Znaczna jej część energii musi być natomiast odprowadzona do otoczenia.
Czy wiesz, że nawet zaawansowane silniki benzynowe tracą mniej więcej jedną piątą paliwa pobieranego ze zbiornika? Zwłaszcza przy dużych prędkościach obrotowych, część benzyny służy do chłodzenia zamiast do napędzania.
Nowoczesne układy ABS i ESP wymagają stosowania płynów DOT 4. Producenci samochodów rozbudowują te układy, powodując zapotrzebowanie na skrócenie czasu reakcji. Do tego konieczny jest płyn hamulcowy, który charakteryzuje się niską lepkością także w bardzo niskich temperaturach.
Produkcja prądu bez emisji substancji szkodliwych dzięki „zimnemu spalaniu”.
Narzekasz na monotonię w pracy? Pomyśl o udziale w tygodniowym szkoleniu w Punta Umbria nad Oceanem Atlantyckim.
Dbałość o dobry stan floty pojazdowej klientów to jedno z zadań, jakie staje przed pracownikami warsztatu samochodowego czy firmy zajmującej się auto detalingiem. Osiągane efekty mają wpływ na stan techniczny aut oraz ich wartość rynkową. Nowoczesne technologie w postaci urządzeń czyszczących, które łączą wykorzystanie wysokiego ciśnienia i gorącej wody pomagają utrzymać czystość samochodów i bezpieczeństwo w samym warsztacie. Oto przykłady!
MEWA działa ekologicznie i w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju.
Czystość wody jest w warsztacie często sprawą, o której niewiele się mówi oraz do której nie przykłada się większej wagi. A to błąd.
Wodór już dziś nazywany jest paliwem przyszłości. Jego największą zaletą jest to, że podczas spalania jedynym produktem ubocznym tego procesu jest woda. Z kolei podstawową wadą jest ilość energii, jakiej wymaga on do pozyskania, oraz kłopotliwe magazynowanie.
Stan płynu hamulcowego nie jest badany w czasie obowiązkowych przeglądów przez Stacje Kontroli Pojazdów, ale doświadczenia mechaników jasno pokazują, że po polskich drogach porusza się wiele aut, w których płyn ten powinien zostać natychmiast wymieniony.
Półmetek przekroczyły już prace przy budowie terminala LPG Gaspolu w Sędziszowie (woj. świętokrzyskie). Niebawem rozpocznie się wykonywanie torów dojazdowych do obiektu.
Paliwem LF-FC jest wodór, który łączy się w ogniwach paliwowych z tlenem, uwalniając energię. Jedynym produktem ubocznym tej reakcji jest woda. Prąd wytwarzany w ogniwach paliwowych zasila silnik elektryczny. Układ nie wykorzystuje silnika spalinowego, dlatego samochód nie emituje żadnych spalin ani szkodliwych substancji.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu