Spaliny silnikowe traktują wszystkie warsztaty jednakowo – są tak samo szkodliwe dla pracowników w skromnym, jednostanowiskowym warsztacie niezależnym, jak i w wielostanowiskowym ASO. Aby odpowiednio dobrać wyciąg spalin do potrzeb serwisu, należy przeanalizować kilka kwestii.
Kategoria w konkursie: wyposażenie warsztatu i oprogramowanie
Na pewno znasz sytuację, w której klient przekazuje Ci do naprawy samochód wyposażony w dwie rury wydechowe, gdy Twój wyciąg spalin obsługuje tylko jeden wydech. Jak w takiej sytuacji uruchomić silnik bez narażania zdrowia na szkodliwe działanie spalin silnikowych?
MAHA prezentuje analizator spalin MET 6.3.
Wyjątkowo odporne na wysoką temperaturę i wibracje.
Technika po raz kolejny pokazała, że rozwiązanie jednych problemów rodzi kolejne. Spaliny nowoczesnych silników ZS (Diesel) mają już rzadko czarne zabarwienie, ale wciąż zawierają dużo drobnych cząstek stałych, których nie widać, a które są szkodliwe. A więcej cząstek stałych znajduje się w spalinach silników ZI (benzynowych).
Długotrwała praca w zamkniętym pomieszczeniu, w którym uruchomiony silnik samochodu emituje szkodliwe dla zdrowia substancje, może być przyczyną wielu chorób. Dlatego też warsztaty samochodowe powinny być obowiązkowo wyposażone w odpowiednie systemy wentylacyjne. Bardzo dobrym rozwiązaniem są wszelkiego rodzaju odciągi spalin, które – odpowiednio dobrane – świetnie radzą sobie z usuwaniem zanieczyszczeń z terenu warsztatu.
Problemy z układem wydechowym są częścią codziennej pracy serwisantów podczas napraw pojazdów użytkowych. Wraz ze wzrostem stopnia skomplikowania systemów sterowania silnikiem i układów oczyszczania spalin wzrosło prawdopodobieństwo wystąpienia błędów i usterek.
Firma HAIK ze Swarzędza dostarczyła tysięczny analizator spalin CAPELEC na polski rynek.
Aby wyjaśnić sens używania zaworów recyrkulacji spalin w sterowaniu silników, konieczne jest wyjaśnienie podstawowych reguł tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej spalającej się w cylindrze.
Zadaniem układu wydechowego jest odprowadzanie spalin z silnika i wyprowadzanie ich na zewnątrz – poza komorę silnika. Ale nie tylko: tłumik redukuje hałas wynikający ze spalania paliwa, a katalizatory i filtry troszczą się o to, aby spaliny miały jak największą czystość, czyli odpowiadały najnowszym regulacjom prawnym.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu