Sieć warsztatów Ravenol Professionals przygotowała dla swoich klientów nową promocję.
Producenci samochodu coraz częściej prześcigają się z wydłużaniem interwałów wymiany płynów eksploatacyjnych. Temat dotyczy zarówno silnika jak i skrzyni biegów. Fakt ten nie wynika z nadmiernej troski producentów o naszą kieszeń albo środowisko naturalne, ale jest wymuszony coraz bardziej rygorystyczne przepisy, które nakazują producentom ograniczenie zużycia materiałów eksploatacyjnych.
Każdy olej się zużywa, więc nawet jeśli producent samochodu nie przewiduje wymiany oleju, to producent podzespołu – takiego jak skrzynia biegów – już tak. Zaniechanie wymiany oleju w niektórych przekładniach może skutkować całkowitym ich zniszczeniem.
Nawet najlepszy olej przekładniowy w pewnym momencie nie nadaje się już do dalszej pracy. A następstwem niewymieniania oleju jest zwiększone zużywanie się współpracujących elementów wewnątrz skrzyni biegów.
Postęp technologiczny w motoryzacji to nie tylko nowe silniki, przekładnie, systemy bezpieczeństwa czy np. opony. Firma Castrol jest coraz bliżej wprowadzenia rozwiązania, dzięki któremu wymiana oleju wraz z filtrem potrwa zaledwie 90 sekund.
Przez wiele lat istniało przekonanie, że wymiana oleju w przekładni manualnej jest zbędna, a producenci twierdzili, że raz wlany płyn starcza na całe życie samochodu. Dziś podejście w tej kwestii się zmienia i wielu mechaników wskazuje na konieczność wymiany płynu przekładniowego. Są to dwie skrajne teorie. Kto ma w takim wypadku rację?
Już niebawem, jak przekonują analitycy zajmujący się rynkiem motoryzacyjnym, skrzynie automatyczne wyprą z rynku przekładnie manualne. Oznacza to konkretne zmiany w pracy większości warsztatów samochodowych. Pomocne może okazać się np. urządzenie ATF Intelligence 2000.
Automatyczne skrzynie biegów są dziś standardem, bez którego trudno wyobrazić sobie niektóre modele samochodów. Z uwagi na rozwój hybryd, samochodów elektrycznych oraz pojazdów autonomicznych skrzynie automatyczne będą zyskiwać coraz większą rynkową przewagę nad ich manualnymi odpowiednikami. Z tego względu warto znać podstawowe zasady eksploatacji automatycznej skrzyni biegów, w tym kwestię wymiany oleju przekładniowego. Czy rodzaj skrzyni ma tu znaczenie? Jeśli tak, o czym należy pamiętać w kontekście doboru oleju przekładniowego?
W najbliższy piątek 22 maja zaplanowana została druga część organizowanego przez Ravenol i Inter Cars bezpłatnego 1,5-godzinnego szkolenia z dynamicznej wymiany oleju w praktyce. Początek webinaru o godz. 17:00.
W 2024 r. wiodąca na świecie marka syntetycznych olejów silnikowych świętuje swój 50 jubileusz w branży motoryzacyjnej. Planowane z tej okazji wydarzenia podkreślą historyczne, teraźniejsze i nowe relacje z producentami OEM, partnerami ze świata sportów motorowych i nie tylko.
Ravenol uruchomił koleją odsłonę szkolenia „Dynamiczna wymiana oleju w praktyce” z myślą o osobach, które nie mogły uczestniczyć we wcześniejszych szkoleniach oraz z powodu braku dostępnego czasu nie mają możliwości odbycia całości szkolenia jednorazowo.
Klasyczna automatyczna skrzynia biegów uchodzi za podzespół niezwykle trwały. I rzeczywiście, poza przypadkami rozwiązań z autentycznymi błędami konstrukcyjnymi, jej trwałość jest znaczna.
Jeszcze do niedawna producenci zarzekali się ze olej w skrzyni wystarcza na cały okres użytkowania. I rzeczywiście, jeżeli planujemy użytkować samochód jedynie przez 120.000 tysięcy kilometrów taka teoria się sprawdzi.
Olej silnikowy to niewątpliwie jeden z najważniejszych płynów w samochodzie, którego zadaniem jest dbanie o prawidłową pracę jednostki napędowej. Wraz z eksploatacją traci on jednak swoje właściwości ochronne, dlatego podlega obowiązkowej wymianie po określonym czasie lub przebiegu kilometrów. Podpowiadamy, o czym należy pamiętać i czym kierować się podczas wyboru serwisu, który podejmie się wymiany oleju w naszym aucie.
Automatyczne skrzynie biegów w trakcie eksploatacji są narażone na duże obciążenia mechaniczne i termiczne. Znacząco wpływa to na olej, który nie tylko naturalnie się starzeje, ale także absorbuje pył ze zużywających się tarcz sprzęgła i kół zębatych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu