Aby silnik Diesla pracował bez problemów, konieczne jest prawidłowe rozpylenie paliwa.
MAHLE Powertrain zdobyło nagrodę na konferencji IMechE za opracowaną technologię zapłonu przedkomorowego.
Korzystając z praktycznego przewodnika na temat serwisowania cewek zapłonowych, poznasz zasadę ich działania, przyczyny awarii oraz sposób wymiany.
Silnik Diesla, aby mógł wystartować, potrzebuje zmagazynowania pewnej ilości ciepła, od której będzie w stanie zainicjować spalanie paliwa.
Przyczyn wypadania zapłonu może być więcej niż sam tylko uszkodzony układ zapłonowy.
Twoje auto nie odpala? Nie zawsze świadczy to o poważnej usterce. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być prozaiczne, dlatego warto zachować spokój i sprawdzić nawet najdrobniejszą rzecz. Jak sprawdzić, co jest powodem problemów z silnikiem? Co zrobić, gdy auto nie chce odpalić?
Aby umożliwić rozruch silników wysokoprężnych, potrzebne jest ich wstępne podgrzanie. Dzięki temu mieszanka paliwowo-powietrzna w komorze spalania może osiągnąć temperaturę zapłonu. W tego typu silnikach podgrzewanie powietrza odbywa się za pomocą świec żarowych.
W porównaniu ze współczesnymi pojazdami, systemy zapłonowe w klasycznych i starszych samochodach potrzebują nie tylko regularnej konserwacji, ale także specjalistycznej wiedzy.
Elektroniczne układy zapłonowe niemal całkowicie wyparły już klasyczne rozwiązania z wykorzystaniem rozdzielacza zapłonu. Producenci już do nich nie wrócą, a współczesne auta są wyposażone w nowsze rozwiązania korzystające z cewek zapłonowych.
Firma YACCO wprowadziła właśnie na rynek nowy produkt z normą GM-dexos1 Gen2 polecany do najnowszych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem oraz bez, szczególnie tych podatnych na przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika (LSPI).
Silnik Diesla bazuje na samoczynnym zapłonie paliwa. Aby ten dochodził do skutku, konieczne jest zachowanie kilku warunków.
Silniki wysokoprężne mają wiele zalet, które doceniają kierowcy na całym świecie. Aby tego rodzaju jednostka napędowa była gotowa do pracy w każdych warunkach, potrzebuje sprawnych świec żarowych.
Świeca zapłonowa, pomimo niewielkich rozmiarów, jest wysoce zaawansowanym technologicznie produktem, który składa się z wielu różnych, współpracujących ze sobą komponentów, zapewniając silnikowi benzynowemu idealną iskrę zapłonową.
Samoczynny zapłon to cecha charakterystyczna jednostek wysokoprężnych. Czy niebawem może się to zmienić? Inżynierowie Mazdy stworzyli bowiem silnik Skyactiv-X, będący jednostką benzynową, która posiada jednak wspomniany zapłon samoczynny.
Objawem usterki świec jest utrudniony zapłon, dlatego co 75 tys.-100 tys. km zaleca się diagnostykę świec żarowych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu