Bosch w przyszłym roku w Niemczech rozpocznie produkcję mikroczipów nowej generacji, które zwiększą efektywność i zasięg samochodów elektrycznych.
W samochodzie elektrycznym do ogrzania kabiny wykorzystuje się energię zgromadzona w akumulatorze. W głównej mierze właśnie to, w połączeniu z systemem podgrzewania ogniw akumulatora odpowiada za spadek zasięgu zimą.
Nowa generacja hybryd plug-in Toyoty z zasięgiem 200 km w trybie elektrycznym.
Zagadnienie związane z pojemnością akumulatorów szczególnie dotyczy pojazdów, w których napęd elektryczny jest napędem głównym, a silnik spalinowy napędza generator.
Firma technologiczna ZF zaprezentowała opracowany przez siebie system zarządzania temperaturą dla pojazdów elektrycznych podczas Global Technology Day.
Jeszcze kilka lat temu samochody elektryczne nie były tak popularne, jak obecnie. Jednym z powodów była obawa o to, że elektryki nie posiadały wystarczającego zasięgu na długie trasy, a infrastruktura ładowania nie była jeszcze tak rozwinięta, jak dzisiaj.
Porsche przeprowadziło szczególnie obszerną aktualizację linii modelowej Taycan. Nowe warianty oferują wyższą moc, większy zasięg, sprawniej przyspieszają i szybciej się ładują – przy większej stabilności.
RONAL GROUP we współpracy z firmą KURZ, specjalistą w dziedzinie uszlachetniania powierzchni, opracowała produkowane seryjnie wkładki aerodynamiczne do felg z różnymi wariantami dekoracji.
Firma ZF opracowała system podgrzewanych pasów bezpieczeństwa do pojazdów elektrycznych. Ta technologia pozwala zmniejszyć ilość energii zużywanej do ogrzewania pojazdu – zwłaszcza w połączeniu z innymi układami, takimi jak podgrzewacz siedzeń. Gdy za oknem zimno ten system może zwiększyć zasięg nawet o 15% poprzez zmniejszenie energii potrzebnej do ogrzania wnętrza pojazdu.
Systemy wspomagające, takie jak adaptacyjny tempomat, mogą nie tylko sprawić, że jazda będzie bardziej komfortowa, ale także umożliwią oszczędność energii i zwiększenie zasięgu elektrycznego, dzięki bardziej efektywnym strategiom jazdy.
Trzy wersje modelu Kona Electric były testowane na torze wyścigowym Lausitzring. Wszystkie samochody w specyfikacjach fabrycznych pokonały ponad 1000 km.
Nie ma dziś samochodów, w których nie stosowano by półprzewodnikowych układów scalonych. Ponad 50 tego typu układów znajduje się w każdym pojeździe, który schodzi z taśmy w fabryce. Nowe mikrochipy na bazie węglika krzemu (SiC), produkowane przez Bosch mają doprowadzić do przełomu w elektromobilności.
Aisin Europe na tegorocznych targach Automechanika we Frankfurcie zaprezentowała, w jakim zakresie rozszerzyła markę ADVICS na cały portfel produktów do układów hamulcowych sprzedawanych na rynku wtórnym.
Toyota opracowała pierwszą w świecie metodę obserwacji zachowania jonów litu w elektrolicie. Przełomowa metoda pozwoli zwiększyć pojemność oraz trwałość akumulatorów litowo-jonowych i konstruować samochody wyposażone w silnik elektryczny o większym zasięgu.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu