Częstą usterką układu zawieszenia jest uszkodzenie łożysk kół, które objawia się hałasem podczas jazdy.
Firma Tenneco zaprezentowała innowacyjną technologię elektronicznego zawieszenia. Cyfrowa technologia DRiV oferuje poprawę właściwości jezdnych pojazdu bez konieczności projektowania nowego układu zawieszenia.
Producenci amortyzatorów w swojej ofercie bardzo często posiadają także rozwiązania, pozwalające obniżyć zawieszenie. Choć producenci samochodów dopuszczają tego typu modyfikacje, to jednak trzeba mieć na uwadze, że pociągają one za sobą często pogorszenie właściwości jezdnych.
Niewłaściwie ustawiona geometria może być efektem między innymi silnego uderzenia kół o krawężnik, wjazdu w wyrwę w nawierzchni czy wreszcie kolizji. Inną przyczyną konieczności ustawienia geometrii kół jest naprawa lub wymiana elementów zawieszenia pojazdu, w tym również podzespołów zawieszenia pneumatycznego.
Marka BILSTEIN kontynuuje globalną współpracę z firmą Schaeffler. Także w tym roku dodatkowym bonusem dla polskich mechaników będzie cykl szkoleń on-line prowadzonych w ramach programu Repxpert.
BPW Bergische Achsen KG rozwija program doskonale sprawdzających się zawieszeń ECO Air COMPACT (EAC) o wersję heavy-duty (HD).
Przeciętny użytkownik samochodu postęp w motoryzacji ocenia na podstawie zmian wizualnych, osiągów pojazdu i jego funkcjonalności. Dla osób bardziej znających się na rzeczy bardziej istotne są pytania, z jakich podzespołów samochód jest zbudowany, jakie zastosowano w nim rozwiązania technologiczne. Tym razem przyjrzymy się rozległej dziedzinie, jaką jest budowa i rodzaje zawieszeń pojazdów.
BILSTEIN EVO S zmienia VW T7 w samochód ze znacznie ostrzejszą dynamiką jazdy, który wciąż doskonale „słucha” kierowcy.
Już niedługo zawieszenia pneumatyczne Bilstein B4 będą stosowane również w modelach aut z segmentu popularnych. Do ich serwisowania potrzebna jest jednak dodatkowa wiedza i zestaw narzędzi, o co również zadbał producent układów zawieszenia.
Amortyzatory zawieszenia do pojazdów ciężarowych, naczep oraz kabin „Maysan Mando” już dostępne w sieci sprzedaży Autos.
Kierowcy mają coraz szerszy wybór m.in. wśród układów zawieszenia. Oprócz tradycyjnych, hydraulicznych systemów, dostępne są bardziej innowacyjne rozwiązania, w tym zawieszenie pneumatyczne i adaptacyjne.
ZF obiera kurs na szybszy i ulepszony proces tworzenia oprogramowania. Wspólnie z firmą Microsoft, globalny koncern technologiczny ZF zamierza wprowadzić swoje procesy inżynierii oprogramowania, metody i rozwiązania na wyższy poziom – dostosowując je do szybkości i jakości wiodących firm z sektora IT.
Przyjęło się, że założenie sztywniejszego zawieszenia poprawia właściwości trakcyjne samochodu. Czy sama wymiana sprężyn bądź amortyzatorów przyniesie żądany efekt?
Arnott prezentuje porady i wskazówki dotyczące pracy z zawieszeniami pneumatycznymi.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu