Kategoria w konkursie: chemia motoryzacyjna
Zapełnienie filtra cząstek stałych monitorowane jest przez oprogramowanie sterownika na podstawie informacji przekazywanych m.in. przez czujnik różnicowy mierzący różnicę ciśnienia przed filtrem cząstek i za nim.
Na polskim rynku motoryzacyjnym w najlepsze kwitnie biznes usuwania filtrów cząstek stałych.
Użytkowników samochodów i mechaników nurtuje problem, który w różnym stopniu dotyczy silników ZS z filtrem cząstek stałych. Jest nim olej napędowy, który rozcieńcza olej silnikowy. Zamiast ubywać, oleju silnikowego przybywa wraz z przejechanymi kilometrami. Czy jest to niebezpieczne dla silnika?
Wprowadzenie filtrów cząstek stałych w nowych pojazdach z silnikiem Diesla od 2006 r. było odpowiedzią na ogłoszoną wówczas normę emisji spalin EURO IV.
Ze względu na nową metodę pomiaru cząstek stałych nawet silniki wysokoprężne, które spełniają normę Euro 6/VI, nie mieszczą się w standardach dotyczących emisji spalin.
Technika po raz kolejny pokazała, że rozwiązanie jednych problemów rodzi kolejne. Spaliny nowoczesnych silników ZS (Diesel) mają już rzadko czarne zabarwienie, ale wciąż zawierają dużo drobnych cząstek stałych, których nie widać, a które są szkodliwe. A więcej cząstek stałych znajduje się w spalinach silników ZI (benzynowych).
Errecom DPF Flush Kit - sposób na czyszczenie zapchanych filtrów DPF bez konieczności ich demontażu.
19 września miała miejsce uroczysta gala, podczas której wręczone zostały nagrody i wyróżnienia w tegorocznej edycji konkursu „Produkt Roku”. Najważniejszym punktem programu było spotkanie z gośćmi, którzy jako reprezentanci firm zgłaszających produkty przybyli po odbiór nagród i wyróżnień. Nie zabrakło też przedstawicieli kapituły, która od kilku lat liczy 18 osób.
Od 2017 roku we wszystkich modelach Grupy Volkswagen z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny, będzie montowany filtr cząstek stałych.
Nowość na polskim rynku, STP - formuła do czyszczenia filtrów cząstek stałych (DPF).
O problemach z filtrem DPF powiedziano i napisano już bardzo dużo. Wciąż jednak właściciele samochodów mają różne wątpliwości związane z tym elementem. Przede wszystkim pojawia się pytanie, czy lepiej kupić nowy filtr cząstek stałych, czy jednak warto postawić na procesy regeneracji filtra. Na szczęście coraz rzadziej kierowcy decydują się na wycinanie tego elementu.
Filtry cząstek stałych od wprowadzenia normy Euro 4 są elementem każdego silnika o zapłonie samoczynnym, a od roku 2018 także aut z silnikiem o zapłonie iskrowym. KAMOKA właśnie wprowadziła na polski rynek zamienniki oryginalnych filtrów cząstek stałych do szerokiej gamy pojazdów osobowych i użytkowych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu