Olej silnikowy jest jednym z najważniejszych płynów eksploatacyjnych. Choć większość kierowców jest tego świadoma, tylko nieliczni regularnie sprawdzają jego poziom. Kiedy lampka kontrolna zasygnalizuje niski poziom oleju, pojawia się wielkie zaskoczenie.
Producenci samochodów określają poziom dopuszczalnego zużycia oleju na podstawie dużej liczby testów i badań. Niektóre silniki mogą zużywać jednak zbyt dużo oleju, co może mieć bardzo niebezpieczne konsekwencje. Producenci znacznie rozszerzyli margines bezpieczeństwa w tym zakresie, ale wszystko ma swoje granice. Jakie są potencjalne przyczyny wysokiego zużycia oleju? Gdzie leży wspomniana granica?
Duże gabaryty pojazdów ciężarowych oznaczają dużo wyższe spalanie i zużycie oleju. Dlatego ważny jest nie tylko rozsądny styl jazdy, ale również stosowanie paliwa i środków smarnych o określonych właściwościach, które przełożą się na optymalizację ich zużycia.
Zasada działania turbosprężarki szeroko opisana w literaturze wymusza jej specyficzne miejsce montażu na silniku i sprawia, że łączy się w turbosprężarce kilka układów.
PZL Sędziszów przypomina o konieczności okresowej wymiany filtrów, ponieważ nie są one wieczne i drastyczne przeciąganie interwałów między wymianami może wywołać usterki silnika.
Jedną z najgorszych rzeczy w pracy mechanika jest wszechwiedzący klient, który stara się przekonać wszystkich do swoich racji, bazując na funkcjonujących mitach, które nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. Wiele z nich dotyczy olejów silnikowych – demaskujemy je, by nie narażać klienta na niepotrzebne wydatki bądź poważną awarię.
Coraz wyższa sprawność silnika oraz rosnący wydatek mocy z litra pojemności przyczyniają się do rosnącego obciążenia olejów i środków smarnych.
Airtex przypomina o profilaktyce pompy paliwa w silnikach benzynowych, którą powinni stosować kierowcy i mechanicy.
Skrajnym objawem zużycia amortyzatora jest długotrwałe kołysanie się nadwozia po pokonaniu nierówności. Uniemożliwia ono bezpieczną jazdę, ponieważ ogranicza panowanie nad samochodem.
Wałek rozrządu w trakcie swojej pracy podlega licznym obciążeniom, co prowadzi do jego zużycia.
Titan Supersyn D1 SAE 5W-30 to nowy, redukujący zużycie paliwa olej silnikowy do pojazdów GM wyposażonych w silniki benzynowe wymagające spełnienia warunków specyfikacji dexos1TM- Gen 2. Zapewnia niskie zużycie oleju i optymalny rozruch w niskich temperaturach oraz minimalizuje emisję gazów.
Toyota Motor Corporation wprowadziła do produkcji nowy rodzaj katalizatorów spalin w technologii FLAD, wyróżniający się o 20 procent mniejszą objętością od dotychczasowych i o 20 procent mniejszym zapotrzebowaniem na metale szlachetne, przy zachowaniu wymaganej zdolności do oczyszczania spalin.
Silnik TFSI i TSI to zdobywcy tytułów Engine of the Year. Okazuje się jednak, że użytkownicy mają z nimi szereg kłopotów.
Choć polscy kierowcy lubią deklarować, że dbają o swoje samochody, tylko część z nich wie, od czego zużywa się silnik.
Jak montaż haka holowniczego i ciągnięcie za jego pomocą różnego rodzaju akcesoriów wpływa na zużycie paliwa.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu