Zużycie paliwa to podstawowy parametr, który wchodzi w skład wszystkich kosztów eksploatacyjnych każdego samochodu. Zależy ono od bardzo wielu czynników, począwszy od konstrukcji silnika, przez stan techniczny poszczególnych jego elementów, po styl jazdy kierowcy. Nie bez znaczenia jest także jakość benzyny lub oleju napędowego, która wpływa na efektywność spalania mieszanki, emisję spalin oraz żywotność wszystkich podzespołów mających styczność z paliwem.
Airtex przypomina o profilaktyce pompy paliwa w silnikach benzynowych, którą powinni stosować kierowcy i mechanicy.
Titan Supersyn D1 SAE 5W-30 to nowy, redukujący zużycie paliwa olej silnikowy do pojazdów GM wyposażonych w silniki benzynowe wymagające spełnienia warunków specyfikacji dexos1TM- Gen 2. Zapewnia niskie zużycie oleju i optymalny rozruch w niskich temperaturach oraz minimalizuje emisję gazów.
Opel z własnej inicjatywy podejmuje kolejne działania służące spełnieniu przyszłych norm emisji CO2 i NOx.
Jak montaż haka holowniczego i ciągnięcie za jego pomocą różnego rodzaju akcesoriów wpływa na zużycie paliwa.
Duże gabaryty pojazdów ciężarowych oznaczają dużo wyższe spalanie i zużycie oleju. Dlatego ważny jest nie tylko rozsądny styl jazdy, ale również stosowanie paliwa i środków smarnych o określonych właściwościach, które przełożą się na optymalizację ich zużycia.
Testy Mercedes-Benz Efficiency Run 2015 potwierdzają wpływ opon ciężarowych Goodyear FUELMAX na zwiększenie efektywności paliwowej.
Wyniki badań Continental Opony Polska: Opony a zużycie paliwa i ślad węglowy. 9 na 10 kierowców deklaruje, że stara się jeździć tak, by obniżać spalanie.
Ekonomiczna jazda to mniejsze zanieczyszczenie środowiska i realne oszczędności. Płynna jazda, bez gwałtownego hamowania i przyspieszania, oraz dbałość o dobry stan techniczny auta pozwalają obniżyć zużycie paliwa nawet o połowę. Uczestnikom tegorocznego Toyota Economy Race udało się uzyskać rekordowy wynik spalania na poziomie 2.807 l na 100 km.
Continental wprowadza na rynek nową linię opon do samochodów ciężarowych Conti EcoRegional, zapewniających zmniejszone zużycie paliwa i niskie opory toczenia przy zwiększonej wydajności i dłuższych przebiegach w transporcie regionalnym. Nowy proces produkcji, innowacyjna konstrukcja bieżnika opon dla osi prowadzącej oraz mieszanka gumowa zoptymalizowana pod kątem oporów toczenia opon dla osi napędowej, czynią opony Conti EcoRegional HS3 i Conti EcoRegional HD3 najlepszym rozwiązaniem w zakresie redukcji emisji CO2.
Okazuje się, że aby zmniejszyć zużycie paliwa, wystarczy użyć odpowiedniego oleju do silnika.
IVECO poczyniło dalsze postępy w procesie serwicyzacji i tworzenia nowego modelu biznesowego wykorzystując wszystkie możliwości technologii cyfrowych. Zaprezentowano nową nazwę parasolową dla stale poszerzającego się portfolio innowacyjnych usług i produktów serwisowych: IVECO Services.
Dostosowanie stylu jazdy do warunków zimowych nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale pomaga także zwiększyć żywotność opon. Continental radzi, jak jeździć ostrożnie oraz w jaki sposób dbać i przechowywać opony zimowe.
Już ponad 60 tys. samochodów poruszających się w typowych warunkach drogowych przebadano na użytek projektu EQUA Index. Dzięki badaniu powstało niezależne zestawienie zawierające rzetelne informacje o faktycznym zużyciu paliwa i emisji zanieczyszczeń. EQUA Index od kilku dni jest oficjalnie dostępny także w Polsce. Stale aktualizowane zestawienie dostępne jest bezpłatnie w internecie.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu