Podczas codziennej jazdy zdarza się kierowcom wjeżdżanie samochodem na różnego rodzaju uskoki, wyboje lub ograniczniki prędkości zamontowane w jezdni. W przypadku takich sytuacji  gdy koła samochodu odrywają się od nawierzchni drogi,  sprężyna zawieszenia rozciąga się powodując pełne wysunięcie tłoczyska amortyzatora aż do ogranicznika skoku. Rolą ogranicznika skoku jest zapobieganie całkowitemu wysunięciu się tłoczyska z amortyzatora. W opisanej sytuacji uderza on z dużą siłą o prowadnicę tłoczyska, co może powodować zwiększone ryzyko jej uszkodzenia. Zjawisku temu często towarzyszy nieprzyjemny i charakterystyczny dźwięk przypominający stuki. Uszkodzeniu może ulec również wielowargowy uszczelniacz olejowy, czego skutkiem będzie wyciek oleju a w rezultacie uszkodzenie amortyzatora.

Aby temu zapobiec KYB stosuje w wielu konstrukcjach swoich amortyzatorów specjalnie zaprojektowaną sprężynę ruchu odbicia. Jest to metalowa sprężyna umieszczona wokół podstawy pręta tłoczyska, wewnątrz obudowy amortyzatora. Jej zadaniem jest zabezpieczenie prowadnicy tłoczyska oraz wielowargowego uszczelniacza olejowego przed potencjalnymi uszkodzeniami powstałymi wskutek działania dużych sił i naprężeń przy pełnym wysunięciu tłoczyska w trakcie pracy amortyzatora. Konstrukcja ta poprawia działanie i parametry pracy amortyzatora. Zapewnia lepszą stabilność pojazdu w zakrętach poprzez dodatkowy opór w momentach zwiększonego przechyłu nadwozia, dając tym samym odczucie komfortu i bezpieczeństwa w trakcie jazdy. Dzięki temu chroni amortyzator przed uszkodzeniem oraz wydłuża jego żywotność.

Jest elementem niewidocznym gołym okiem z racji zabudowania we wnętrzu amortyzatora. Zidentyfikowanie produktu wyposażonego w wewnętrzną sprężynę nie jest trudnym zadaniem. Potencjalnie występują dwa sposoby sprawdzenia dające pewność, że mamy do czynienia właśnie z takim rozwiązaniem. W przypadku amortyzatorów KYB wystarczy wpisać numer części w elektronicznym katalogu zastosowań znajdującym się na stronie internetowej: http://kyb-europe.com/polska/katalog/. Po wyszukaniu produktu w dodatkowym opisie części umieszczona jest informacja o treści – „amortyzator ze sprężyną odbicia”. Drugim sposobem jest mechaniczne sprawdzenie obecności sprężyny wewnętrznej w amortyzatorze. W tym celu wystarczy jedną ręką przytrzymać obudowę amortyzatora, natomiast drugą ręką łapiąc za jego tłoczysko należy wyciągnąć je maksymalnie do góry. Jeśli tłoczysko wysuwa się, a po zwolnieniu uchwytu powraca z powrotem do pozycji wyjściowej to świadczy o zastosowaniu w wewnętrznej konstrukcji dodatkowej sprężyny. Brak wiedzy w tym temacie jest  przyczyną wielu nieporozumień i problemów podczas montażu, co kończy się często wymianą amortyzatora na produkt innej firmy (zazwyczaj taki, który nie posiada wewnętrznej sprężyny ruchu odbicia) lub stosowanie metod i praktyk niedozwolonych oraz stwarzających duże zagrożenie i niebezpieczeństwo podczas prac naprawczych. 

Obecność sprężyny ruchu odbicia częściowo ogranicza pełne wysunięcia tłoczyska z obudowy amortyzatora. Podczas procedury montażu oraz w trakcie prac naprawczych może to powodować dodatkowe utrudnienia oraz zwiększać potencjalne ryzyko popełnienia błędu. Pomimo maksymalnego ściśnięcia sprężyny zawieszenia często zmontowanie całej kolumny jest niemożliwe. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest zazwyczaj brak możliwości zamontowania górnego zestawu montażowego i zakręcenia górnej nakrętki trzpienia tłoczyska z powodu jego niedostatecznego wysunięcia.

Montaż kolumny amortyzatora wyposażonego w wewnętrzną sprężynę w wielu przypadkach wymaga użycia specjalistycznego narzędzia. Składa się ono z kilku elementów. Jednym z nich jest  specjalna blokada z wkładką teflonową, która podczas blokowania tłoczyska chroni jego powierzchnię chromową przed uszkodzeniem. Pozostałe elementy są tak skonstruowane aby dać możliwość wystarczającego ściśnięcia wewnętrznej sprężyny, powodując tym samym wysunięcie tłoczyska na odpowiednią długość. Postępowanie zgodne z instrukcją pozwala zakręcić górną nakrętkę trzpienia tłoczyska oraz zmontować całą kolumnę. Dzięki temu praca mechanika staje się o wiele bezpieczniejsza i eliminuje ryzyko popełnienia błędu oraz uszkodzenia amortyzatora. Narzędzie specjalistyczne powinno być stosowane podczas montażu a jego blokada również przy demontażu kolumny amortyzatora wyposażonego w sprężynę ruchu odbicia. W trakcie demontażu kolumny McPherson sprawdzenie czy amortyzator jest wyposażony w wewnętrzną sprężynę jest rzeczą praktycznie niemożliwą. Aby zapobiec powstawaniu naprężenia pomiędzy górnym zestawem montażowym a sprężaną  zawieszenia, zaleca się założenie blokady na tłoczysko amortyzatora przed rozpoczęciem całego procesu. Zwiększa to bezpieczeństwo pracy oraz zapobiega ewentualnemu niekontrolowanemu rozprężeniu sprężyny zawieszenia w trakcie odkręcania nakrętki trzpienia tłoczyska.