W koncepcji firmy Continental zrezygnowano z głośników. Zamiast nich do tworzenia dźwięku wykorzystuje się niektóre powierzchnie we wnętrzu pojazdu (np. fragmenty deski rozdzielczej, panele boczne, wykładziny drzwi, itp.). W połączeniu z rozwiązaniem AMBEO Mobility firmy Sennheiser, pozwala to na uzyskanie przestrzennego dźwięku 3D, który doskonale otacza pasażerów i pozwala im w pełni cieszyć się muzyką w samochodzie. W porównaniu z konwencjonalnymi systemami car-audio, system Ac2ated Sound waży znacznie mniej i zajmuje mniej przestrzeni – nawet do 90%. W ten sposób rozwiązanie Continental nie tylko zapewnia najwyższą jakość dźwięku, ale także doskonale nadaje się do pojazdów elektrycznych, w których oszczędność miejsca i masy ma wysoki priorytet.

Przy projektowaniu Ac2ated Sound połączyliśmy nasze kompetencje w dziedzinie akustyki i projektowania pojazdów. W firmie Sennheiser znaleźliśmy eksperta w dziedzinie dźwięku, który pomógł nam uczynić nasz pionierski system audio jeszcze lepszym – powiedział Helmut Matschi, członek zarządu i szef działu projektowania rozwiązań do wnętrz pojazdów w firmie Continental.

Daniel Sennheiser, drugi prezes zarządu Sennheiser dodał – Nasze rozwiązania AMBEO zapewniają najwyższą jakość w przechwytywaniu, przetwarzaniu i odtwarzaniu dźwięku. Co najważniejsze, możliwość cieszenia się zapierającym dech w piersiach wciągającym dźwiękiem nie wymaga specjalnych źródeł dźwięku 3D. Opatentowany algorytm przestrzenny AMBEO Mobility może zmienić każdy materiał stereo dzięki inteligentnej analizie zawartości – remiksuje dźwięk, zapewniając emocjonujące doznania słuchaczom.

Samochód jak instrument muzyczny

Zainspirowane zasadą działania klasycznych instrumentów strunowych, których drewniane konstrukcje to komory rezonansowe, specjalnie opracowane przetworniki wibracyjne wzbudzają wybrane powierzchnie we wnętrzu pojazdu. Rezultatem są niezwykle naturalne doznania dla pasażerów, którzy czują się tak, jakby siedzieli we wnętrzu sali koncertowej, otoczeni dźwiękiem. Dodatkowo, w porównaniu z konwencjonalnymi systemami głośnikowymi, rozwiązanie charakteryzuje się znacznie niższą wagą i rozmiarami. Dla porównania: przy dużej ilości komponentów, konwencjonalne systemy car-audio ważą nawet do 40 kilogramów. Dzięki wykorzystaniu już istniejących powierzchni, Ac2ated Sound jest zdecydowanie bardziej efektywny pod względem oszczędności miejsca. Pozwala na redukcję od 75 do 90% zajmowanej przestrzeni.

Niewidoczna technologia audio daje projektantom i producentom samochodów większą swobodę, w projektowaniu wnętrz samochodów, ponieważ nie muszą już liczyć się z zajmowaniem cennej przestrzeni przez duże głośniki. W przypadku systemu Ac2ated Sound wiele komponentów jest zbędnych, ponieważ powierzchnie w pojeździe wibrują tak jak membrany głośników. Dzięki przetwornikom wibracyjnym, elementy takie jak listwa słupka A, wykładziny drzwi, podsufitka i tylna półka wibrują, emitując dźwięk w różnych zakresach częstotliwości.

Źródło: Continental