Jeśli dokonaliśmy wymiany klocków hamulcowych lub tarcz i klocków, należy przez pierwsze 200–300 km jeździć ostrożnie, tak aby układ hamulcowy mógł się prawidłowo „ułożyć”.

Jest to szczególnie ważne jeśli wymieniamy wyłącznie klocki, które docierają się do starej tarczy. Zaleca się hamować w sposób umiarkowany i krótko, unikając gwałtownych zahamowań z dużych prędkości. Chodzi o geometryczne dopasowanie powierzchni, jak również o wytworzenie warstwy ciernej na powierzchni klocków.

Brak dotarcia może uszkodzić tarczę hamulcową. Wówczas na tarczy pojawią się przebarwienia o zmieniającym się natężeniu i odcieniach (niebieskie, fioletowe, złote), widoczne głównie w obszarach chłodzenia, przy kanale znajdującym się przy kapeluszu tarczy. Może to spowodować niewielkie drgania podczas hamowania, które z czasem się nasilą.

Więcej informacji: www.lumag.pl.

Źródło: Lumag