Procedura wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów 6HP26 w samochodzie BMW 530d produkowanym między 2007 a 2010 rokiem wymaga wymiany ważnego elementu, jakim jest miskofiltr. Jest to wymienna miska olejowa, w której zabudowany jest filtr płynu ATF. Element ten należy wymieniać przy każdej wymianie płynu w skrzyni biegów. W razie zakupu produktów alternatywnych, należy zwrócić szczególną uwagę na ich jakość. Znane są przypadki, że nieoryginalny miskofiltr powodował problemy z zasysaniem oleju, niewłaściwą pracę skrzyni biegów, a nawet jej uszkodzenie.

Podczas wymiany oleju należy stosować odpowiedni płyn. Ilość oleju użyta podczas wymiany statycznej nie powinna przekroczyć 6 litrów. Przed przystąpieniem do wymiany oleju należy przeanalizować całą procedurę wymiany, która przebiega następująco:

  1. Ilustracja 1. Wylewanie starego oleju przez otwór spustowy.

    Zlokalizować otwór spustowy służący do spuszczania oleju (ilustracja 1).
  2. Wykręcić korek spustowy i spuścić stary olej.
  3. Zdemontować miskofiltr i zastąpić go nowym.
  4. Zlokalizować korek służący do uzupełniania i kontroli poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów (ilustracja 2). Aby się do niego dostać, należy zdemontować fragment aluminiowej osłony.
  5. Napełniać skrzynię odpowiednim dla niej olejem do momentu, aż nadmiar oleju zacznie wypływać przez otwór.
  6. Zakręcić korek uzupełniania i kontroli poziomu oleju.
  7. Uruchomić silnik, wcisnąć hamulec i wybrać kolejno wszystkie położenia skrzyni biegów „P”, „R”, „N”, „D”, zatrzymując się w każdym na kilka sekund.
  8. Ilustracja 2. Umiejscowienie otworu do kontroli poziomu oleju.

    Podłączyć urządzenie diagnostyczne do pojazdu, połączyć się ze sterownikiem skrzyni biegów i w parametrach rzeczywistych obserwować temperaturę płynu ATF.
  9. W momencie, gdy temperatura płynu ATF wynosi od 30 do 50°C, pozostawić silnik na biegu jałowym, dźwignię zmiany biegów ustawić w położeniu „P”.
  10. Przy włączonym silniku, dźwigni zmiany biegów w położeniu „P” i temperaturze oleju 30–50°C odkręcić korek kontrolny (ilustracja 2).
  11. Nadmiar płynu ATF powinien się wylać. Jeżeli przez otwór kontrolny (ilustracja 2) nie wylewa się olej, należy uzupełnić jego poziom przy włączonym silniku i wrócić do punktu nr 7.

Kiedy poziom oleju jest już w normie, procedura zostaje zakończona.