Dostępne obecnie na rynku opony w technologii runflat mają wciąż pewne ograniczenia. Wprawdzie pozwalają kontynuować jazdę po przebiciu, ale ze stałą prędkością (zwykle do 80 km/h) i na ograniczonym dystansie. Ponadto taka podróż związana jest z większym hałasem, gorszymi właściwościami jezdnymi i bardzo często okazuje się, że taka opona nie nadaje się już do naprawy. A to wiąże się z koniecznością kupna nie jednej nowy opony, a całego kompletu, ewentualnie dwóch nowych opon. O wyższej cenie takiej opony nie ma co nawet wspominać.

Dlatego też nieustannie trwają prace nad modyfikacją tej technologii, która pozwoli zminimalizować lub całkowicie wyeliminować powyższe niedogodności.

Opracowane przez Tyron Runflat modułowe opony z włókna węglowego charakteryzują się mniejszą masą (nawet o 40-50%) przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej wytrzymałości. W przypadku pojazdu z napędem na osiem kół (technologia ta jest kierowana do wojska) redukcja masy całkowitej tylko uwzględniając inny typ opon może wynieść nawet 500 kg. Włókno węglowe oznacza jednak nie tylko niższą masę, ale również znacznie większą wytrzymałość. Opony z dodatkiem włókna węglowego stosowane są już w bolidach Formuły 1. Można się więc spodziewać, że w swoim czasie technologia ta trafi także do "normalnych" samochodów.

Opony Carbon-ATR firmy Tyron posiadają specjalny rdzeń wykonany z włókna węglowego oraz ramę. Cała konstrukcja została zoptymalizowana pod kątem maksymalnej wytrzymałości. Co ważne, wieloczęściowa budowa tej opony ułatwia wymianą opony bez specjalistycznych narzędzi i jej późniejszą naprawę.

Nowa opona Carbon-ATR będzie początkowo dostępna w rozmiarze 1400R20 i 1600R20, gdzie można uzyskać największe oszczędności masy. Przedstawiciele firmy zapowiadają kontynuację prac nad dalszym rozwojem unikatowych systemów runflat przy użyciu nowej technologii.

Źródło: Tyron