Dzięki zastosowaniu wiązki promieniowania o wyższej częstotliwości niż standard branżowy, Radar Bliskiego Zasięgu SRR od Delphi oferuje szerszy zakres zastosowania technologii wspomagania kierowcy oraz technologii bezpieczeństwa niż inne rozwiązania.

Efektywny i ekonomiczny Radar SRR od Delphi był pierwszym na rynku radarem 76 GHz pierwotnie wdrożonym na potrzeby martwego pola widzenia z boku kierowcy. Wyższa częstotliwość 76 GHz umożliwia wykrywanie obiektów pod kątem 360 stopni wokół pojazdu, na co nie pozwala standardowy radar 24 GHz. Radar oferuje zasięg od 0 do 80 metrów ze znakomitym rozróżnianiem obiektów w zatłoczonym środowisku oraz ich rozmieszczeniem w przestrzeni.

Producenci samochodów wymagają bardzo precyzyjnych „obrazowych” informacji odnośnie pozycji (długość, szerokość i kąt widzenia) i krawędzi poruszających się obiektów, jak również nieruchomego otoczenia pojazdu (pokrycie 360 stopni), aby umożliwić tworzenie oraz wdrażanie zautomatyzowanych algorytmów poprzecznej i wzdłużnej kontroli pojazdu (takich jak zapobieganie uderzeniom bocznym, wirtualny zderzak, system auto-parkowania, czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu). Kamery zapewniające widok z góry nie dają wymaganej dokładności określenia zasięgu lub pozycji. Istniejące radary 24 GHz wykorzystywane do obserwacji martwego pola nie są w stanie odpowiednio rozróżnić krawędzi obiektów tak, aby określić dostępną wolną przestrzeń.

Radar SRR od Delphi oferuje trzy kluczowe technologie umożliwiające obserwację martwego pola widzenia z boku kierowcy, ruchu poprzecznego z przodu i z boku, zmianę pasa ruchu oraz hamowanie w celu uniknięcia zbliżającej się kolizji z przodu i z tyłu pojazdu. Radar SRR to jeden z kluczowych elementów systemu sensorów do jazdy zautomatyzowanej.

Zespół inżynierów Delphi w krakowskim Centrum Technicznym już od ponad dwóch lat aktywnie uczestniczy w pracach koncepcyjnych, implementacyjnych i weryfikacyjnych nad radarami SRR.

Radary te pełnią kluczową rolę w rozpoznawaniu otoczenia samochodu w algorytmach percepcji dla systemów aktywnego bezpieczeństwa, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i jazdy automatycznej.

Źródło: Delphi