Przygotowanie to podstawa

Przed rozpoczęciem pracy sprawdź wilgotność i temperaturę w kabinie lakierniczej, aby dopasować produkty do panujących warunków. Szczegółowe informacje na ten temat podano we wskazówkach dotyczących warunków klimatycznych w karcie technicznej. W przypadku renowacji kolorów metalicznych pamiętaj też, że należy trzymać się zaleceń dotyczących wielkości dyszy i ciśnienia natrysku. Podczas lakierowania spust pistoletu powinien być w pełni wciśnięty, aby umożliwić równomierne rozprowadzenie pigmentu i uzyskanie jednolitej powłoki.

Jedno podejście – 1,5 warstwy

Lakier bazowy Permahyd Hi-TEC 480 Basecoat najpierw aplikuje się z normalnej odległości w zamkniętej kabinie lakierniczej. Następnie na jeszcze wilgotną powłokę aplikuje się kolejną warstwę z nieco większej odległości, co pozwala uzyskać jednolity wygląd i pełne krycie.

Popraw od razu

Powłoka powinna wyglądać jednolicie od razu po aplikacji lakieru bazowego. Jeśli tak nie jest, warstwa może być zbyt mokra. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niedoskonałości, można je usunąć poprzez aplikacje jeszcze jednej warstwy. – Pamiętaj, żeby tę dodatkową warstwę nałożyć z jeszcze większej odległości. Możesz to zrobić wyłącznie, jeśli lakier bazowy jest wciąż mokry – wyjaśnia Evgeny Khmelev.

Źródło: Informacja praswowa Spies Hecker/Axalta Coating Systems