Cichsza jazda to jeden z warunków czerpania przyjemności z podróży. Komfort podróżujących może jednak zakłócić wiele czynników: wiatr, prędkość jazdy, warunki drogowe, silnik i konstrukcja samochodu, a także hałas opon.

Redukcja poziomu hałasu poprzez zmiany konstrukcyjne w oponach jest bardziej efektywna (pod względem kosztu i ciężaru) niż inne rozwiązania inżynieryjne, na przykład zmiany w układzie zawieszenia.

Jednym z głównych źródeł odgłosów pochodzących z opon jest rezonans komory, który powstaje na skutek wibracji powietrza w jej wnętrzu i przenosi się na konstrukcję samochodu. Technologia Goodyear SoundComfort pozwala ograniczyć akustykę w komorze powietrznej opony.

Jak to działa? Goodyear nakłada na wewnętrzną stronę opony piankę poliuretanową o strukturze komórek otwartych. Warstwa zaawansowanej pianki zmniejsza wibracje powietrza, co przekłada się na przyjemniejsze warunki podróżowania dla kierowców i pasażerów, pozwalając cieszyć się muzyką czy rozmową. Nie wymuszając kompromisów w zakresie osiągów opony, technologia SoundComfort obniża poziom hałasu w kabinie nawet o połowę w porównaniu ze standardowymi oponami*.

Pianka jest na tyle lekka, że nie wpływa na żywotność opony, opór toczenia czy prędkość maksymalną1.

- Od ponad 100 lat Goodyear realizuje misję wprowadzania innowacji w dziedzinie opon. Technologia Sound Comfort jest tego doskonałym przykładem. Dzięki niej nie tylko zwiększamy komfort jazdy, ale też wpływamy na bezpieczeństwo podróży, gdyż kierowca lepiej skupia się na drodze - powiedział Martijn de Jonge, Brand Director Consumer PBU EMEA.

Źródło: Goodyear