Zaproponowane rozwiązanie proponuje dwa obrzeża obręczy z elastycznej gumy zamontowane na specjalnym korpusie tworzącym elastyczne koło, które poprawia jazdę i komfort, a także absorbuje uderzenia w przypadku najechania na dziurę lub krawężnik. Nowe koło jest kompatybilne ze wszystkimi oponami na rynku i składa się z obręczy stopowej (mniejszej niż zwykle), dwóch gumowych obrzeży obręczy i opcjonalnej nakładki kosmetycznej osłaniającej koło stopowe.

W testach opon o rozmiarze 285/30R21 na dziurawej nawierzchni standardowa felga przebiła oponę przy prędkości 28 km/h, podczas gdy elastyczne koło z technologią Acorus nie przebiło się, ani nie uszkodziło przy żadnej prędkości.

Oprócz zmniejszenia uszkodzeń, zwiększenia bezpieczeństwa i mobilności, Maxion Flexible Wheel z technologią Acorus oferuje inne zalety. Pomaga pokonać inne braki związane z niskoprofilowymi oponami o krótkich ścianach bocznych – podwyższa komfort jazdy i zmniejsza poziom hałasu dzięki elastycznej gumowej feldze, która znajduje się między kołem a oponą. Technologia ta niesie ze sobą także korzyści dla środowiska. Koło Flexible Wheel jest przeznaczone do pracy z dowolną marką opony, także oponami o niskim oporze toczenia, co oznacza niższą emisję CO2 i większą oszczędność paliwa. Innowacyjne rozwiązanie kół oznacza również mniej uszkodzonych i wyrzuconych opon i kół.

Koło Flexible Wheel z technologią Acorus prezentowane premierowo podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie będzie początkowo sprzedawane w rozmiarzach 19 cali i większych producentom samochodów klasy premium.

Źródło: Michelin