Poniżej szczegółowa instrukcja dla demontażu i montażu kolumny amortyzatora w samochodzie Peugeot 207:

1. Zdejmij koło.
2. Wyjmij zawleczkę zabezpieczającą osłonę nakrętki półosi napędowej.
3. Załóż ponownie koło i opuść pojazd na podłoże.
4. Poluzuj nakrętkę mocującą półoś napędową.
5. Ponownie zdejmij koło.
6. Odkręć śrubę mocującą przewód hamulcowy.
7. Z gniazda mocowania wyjmij przewód czujnika ABS.
8. Odkręć nakrętkę mocującą łącznik stabilizatora.
9. Odkręć i wyjmij śrubę zabezpieczającą sworzeń wahacza.
10. W celu wyjęcia sworznia wahacza ze zwrotnicy użyj specjalistycznego narzędzia.
11. Odkręć nakrętkę i za pomocą ściągacza zdemontuj końcówkę drążka kierowniczego.
12. Odkręć nakrętkę mocującą półoś napędową i za pomocą specjalistycznego ściągacza wyjmij ją z otworu piasty przedniej.
13. Odkręć i wyjmij dolną śrubę mocującą amortyzator.
14. Za pomocą specjalistycznego narzędzia rozszerz otwór mocowania amortyzatora w zwrotnicy.
15. Teraz możesz wymontować amortyzator ze zwrotnicy.
16. Zdejmij zabezpieczenia oraz zdemontuj wycieraczki.
17. Zdejmij gumową uszczelkę maski przy podszybiu.
18. Wymontuj kratkę pasa podszybia.
19. Teraz możesz odkręcić górną nakrętkę mocującą kolumnę amortyzatora (przytrzymaj amortyzator jedną ręką aby nie upadł).
20. Wyjmij kolumnę amortyzatora od dołu i umieść właściwie w odpowiednim ściągaczu do sprężyn (najlepiej w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą). Zdemontuj wszystkie elementy i sprawdź dokładnie ich stan techniczny. Wraz z nowym amortyzatorem zaleca się wymianę elementów współpracujących: górnego zestawu montażowego, zestawu osłonowo-ochronnego oraz sprężyny zawieszenia.
21. Na dolny zwój sprężyny załóż osłonę transparętną.
22. Pamiętaj o odpowiedniej pozycji sprężyny zawieszenia w dolnym tależu oporowym. Zakończenie dolnego zwoju należy dosunąć do ogranicznika pionowego.
23. Pamiętaj o odpowiednim umieszczeniu sprężyny typu side load w ściągaczu.
24. Po sciśnięciu sprężyny umieść nowy amortyzator, zestaw montażowy górnego mocowania oraz zestaw osłonowo-ochronny w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą i zmontuj całą kolumnę. Podczas dokręcania nakrętki trzpienia tłoczyska używaj klucza dynamometrycznego i stosuj właściwy moment dokręcania.
UWAGA: Pamiętaj o odpowiedniej kolejności i pozycji montażowej wszystkich elementów. Nie używaj narzędzi typu żaba do przytrzymania tłoczyska podczas dokręcania, gdyż może ona uszkodzić powierzchnię chromową i doprowadzić do wycieku oleju a w rezultacie do uszkodzenia amortyzatora. Używaj tylko odpowiednich narzędzi przeznaczonych do tego celu.
25. Zwróć uwagę na odpowiednią pozycję górnego zestawu montażowego - opcja z kołkiem ustalającym.
UWAGA: Jeśli górny zestaw montażowy występuje bez elementu ustalającego w miejsce kołka należy wsunąć trzpień (typu wbijak) aby unieruchomić górny zestaw montażowy podczas dokręcania nakrętki mocującej kolumnę amortyzatora.
26. Zmontowaną kolumnę należy włożyć od dołu.
27. Wszystkie pozostałe czynności montażowe wykonuj w odwrotnej kolejnosci jak przy demontażu, pamiętając o stosowaniu odpowiedniej procedury montażu z zastosowaniem właściwych momentów dokręcania.
28. Po opuszczeniu pojazdu na koła dokręć górną nakrętkę mocującą amortyzator właściwym momentem.

Przewidywany czas wymiany amortyzatora osi przedniej na jedną stronę w Peugeot 207 [02.06-] wynosi 1h:30min.

Zaleca się, aby zawsze wymieniać amortyzatory i sprężyny zawieszenia parami w obrębie jednej osi. Zaleca się także wykonanie geometrii układu zawieszenia po każdej wymianie amortyzatorów w samochodzie.

Źródło: KYB