Blacharstwo

Przedłużamy życie samochodu, czyli jak wygrać z rdzą?

Walka z korozją nie jest ani łatwa ani tania – profesjonalne zabezpieczenie samochodu może trwać nawet 3 dni oraz kosztować powyżej 1 000 zł. Czy warto? Zdecydowanie tak, ponieważ wbrew pozorom to nie usterki mechaniczne a naprawy blacharsko-lakiernicze generują największe koszty napraw i koszty z tytułu utraty wartości samochodu. Na szczęście jeszcze nie jest za późno, żeby zabezpieczyć nasze cztery kółka przed korozją.

więcej »
Naprawa oldtimera

Naprawa starego pojazdu w warsztacie realizującym naprawy lakiernicze współczesnych samochodów nie jest najlepszą decyzją. Realizacja całościowego projektu wymaga dobrej organizacji pracy i uwzględnienia wielu czynników.

więcej »
Gładkość wskazana

Każda obróbka powierzchni, w której wykorzystuje się pasty ścierne lub polerskie, jest obróbką skrawającą, działającą analogicznie do skrawania metali podczas frezowania, toczenia lub wiercenia. Rodzaj zastosowanej obróbki decyduje o jakości powierzchni, jaką się uzyska.

więcej »
Szlifierki i polerki samochodowe – co wybrać?

Szlifierki i polerki to podstawowe narzędzia pracy każdego zakładu blacharsko-lakierniczego. Spora oferta rynkowa dotycząca zarówno producentów tych maszyn, jak i różnego ich rodzaju sprawia, że często przedsiębiorcy z tego sektora rynku motoryzacyjnego mają poważne dylematy z wyborem optymalnego rozwiązania dla swoich potrzeb.

więcej »
Walka z „rudą”

Wyraz korozja pochodzi od łacińskiego rzeczownika corrosio oznaczającego zżeranie. Korozja metali zatem to proces stopniowego niszczenia struktury metalu w wyniku jego chemicznych reakcji ze składnikami otoczenia lub procesów elektrochemicznych.

więcej »
Stale o wysokiej wytrzymałości w karoseriach hybrydowych

Dlaczego stale głębokotłoczone zostały zastąpione przez stale o wysokiej i ultrawysokiej wytrzymałości? Ze względu na ich grubość a tym samym wagę, która powodowała, że karoserie były coraz cięższe i silniki musiały mieć większą moc. Zużywały przy tym duże ilości paliwa, wytwarzając bardzo dużo dwutlenku węgla i zatruwając powietrze.

więcej »
Konstrukcja nośna

Sztywność konstrukcji nośnej samochodu jest wymagana w celu zwiększenia stabilności jazdy, komfortu prowadzenia, a nawet odporności na korozję. W płaszczyźnie wzdłużnej sztywność musi już być kontrolowana przez tworzenie stref zgniotu.

więcej »
Na drgania i nie tylko

Masy używane do nakładania na nadwozia mają za zadanie nie tylko przykrywać miejsce łączenia poszczególnych paneli.

więcej »
Nie jest lekko

Aby naprawić karoserię aluminiową, trzeba w pierwszej kolejności znać proces produkcji danego detalu. Od tego zależy zastosowanie metody naprawy – prostowania, spawania lub nitowania i klejenia – albo też konieczność użycia nowej części.

więcej »
MIG, MAG czy TIG?

Każdy rodzaj materiału wymaga odpowiedniej techniki łączenia oraz użycia różnych gazów osłonowych, aby uniknąć nieprawidłowości w strukturze samej spoiny. Gazy osłonowe generowane są podczas topienia otuliny w elektrodzie lub dostarczane przewodem.

więcej »
Proste nadwozie

Każda bardziej skomplikowana naprawa blacharska powinna się rozpocząć od oszacowania skali uszkodzeń pojazdu oraz zakresu zadań, jakie będą koniecznie do wyprowadzenia wszystkich, powstałych podczas wypadku, nierówności nadwozia.

więcej »
Wszystko się klei

W karoserii coraz częściej używa się lekkich blach stalowych i części aluminiowych. Detale z różnych materiałów muszą zostać połączone ze sobą.

więcej »