Diagnostyka

Diagnoza na odległość

Od pewnego czasu Pass-Thru jest zwrotem coraz częściej wymienianym przez klientów i handlowców. Co to właściwie jest i „z czym się to je”? Pass-Thru oznacza zgodność testera diagnostycznego z wymaganiami producentów pojazdów w zakresie wymiany danych między urządzeniem diagnostycznym a sterownikami samochodu.

więcej »
Wpływ letnich upałów na problemy z akumulatorem zimą – jak ustrzec się przed awarią

Tego lata termometry w Polsce pokazywały miejscami niemal 40°C. Wartość ta zdecydowanie przekracza optymalną temperaturę dla akumulatorów samochodowych, wynoszącą 20°C. Jednocześnie zmiany klimatyczne, które niosą za sobą nieprzewidywalność pogody, wiążą się z ryzykiem mroźnych zim. Może to wpłynąć na zwiększoną liczbę awarii akumulatorów, a co za tym idzie nieplanowane wydatki wiążące się często z koniecznością skorzystania z pomocy drogowej. – Jeżeli chcesz uniknąć problemów z akumulatorem zimą, z wyprzedzeniem sprawdź go w warsztacie – radzi dr Christian Rosenkranz, Dyrektor ds. Rozwoju firmy Clarios, producenta akumulatorów.

więcej »
Baczność! Wysokie napięcie!

Obsługa pojazdów hybrydowych i elektrycznych wymaga specjalistycznej wiedzy oraz użycia odpowiednich narzędzi. Powodem tego jest wysokie napięcie w sieci pokładowej, dochodzące niekiedy nawet do 1000 V.

więcej »
Dlaczego należy sprawdzać parametry i ciśnienie opon?

Nie każdy wie, że na etykiecie można sprawdzić najważniejsze parametry opony – długość drogi hamowania, efektywność paliwową oraz poziom hałasu zewnętrznego? Od 1 listopada 2012 r. etykiety muszą być naklejone na każdą oponę sprzedawaną na terenie krajów należących do Unii Europejskiej. Dla osiągniecia deklarowanych przez producentów opon osiągów ważne jest odpowiednie ciśnienie – jeśli nie będzie dobre, nigdy nie wykorzysta się jej pełnego potencjału. Zaledwie 3 minuty – tylko tyle zajmuje kierowcy sprawdzenie ciśnienia w oponach. 

więcej »
Działanie aktywnych mocowań silnika. Jak rozpoznać ich uszkodzenie?

ZF Aftermarket wprowadza do portfolio marki Lemförder aktywne mocowania silnika, które występują jako części zamienne w jakości OE. 

więcej »
Zdaniem mechaników system Start-Stop przyspiesza zużycie silnika i innych podzespołów

Zdaniem miażdżącej większości mechaników, którzy wzięli udział w ankiecie, przeprowadzonej przez portal MotoFocus.pl, system Start-Stop przyczynia się do przyspieszonego zużycia silnika i innych podzespołów pojazdu. Praktycy nie mają wątpliwości, że ten element wyposażenia samochodów generuje więcej szkód niż pożytku.

więcej »
TEXA RCCS2 - nowa wersja zestawu do kalibracji kamer i radarów w systemach ADAS

RCCS 2 to kompleksowe i profesjonalne rozwiązanie, idealne do przeprowadzania wszystkich operacji związanych z kalibracją kamer i radarów. 

więcej »
Fakty i mity o olejach. Jak często wymieniać, czy można mieszać i jakie znaczenie ma kolor?

Wśród kierowców krąży wiele utartych opinii, porad i zaleceń na temat oleju silnikowego. Niestety nie wszystkie są zgodne z prawdą, a cześć z nich dawno straciła na aktualności. Gdy mamy zamiar dokonać wymiany oleju, warto zweryfikować prawdziwość tych informacji, gdyż zła decyzja może skutkować kosztowną naprawą silnika. Oto kilka stereotypowych, obiegowych opinii na temat olejów silnikowych, z którymi rozprawił się Robert Gałkowski, ekspert olejowy Shell Helix.

więcej »
Jak często wymieniać olej silnikowy?

Wymiana oleju silnikowego to temat, który wciąż budzi wiele emocji. Z jednej strony zaawansowanie technologiczne współczesnych środków smarnych obiektywnie przedłuża ich zdolność do zachowania swoich właściwości. Z drugiej strony wszystko ma swoje granice. Gdzie one leżą i jak decyzja o skróceniu lub wydłużeniu interwału wymiany oleju wpływa na nasz silnik?

więcej »
Test metalowych przewodów hamulcowych WP

Przewody hamulcowe są jednym z elementów układu hamulcowego, który odpowiada za nasze bezpieczeństwo na drodze. Klocki hamulcowe, tarcze czy też systemy ABS i EPS nie zadziałają prawidłowo, jeśli nie będziemy posiadać sprawnych sztywnych przewodów hamulcowych.

więcej »
Kłopotliwa dokładność

Dzisiejsze wtryskiwacze Common Rail mogą wykonywać wielokrotne wtryski paliwa podczas jednego cyklu spalania i wtryskiwać je do komory spalania przy znacznie wyższych ciśnieniach – nawet do 2200 barów. Wszystko to możliwe jest dzięki bardzo małym tolerancjom wykonania na poziomie 1 mikrometra. Chociaż przynosi to znaczne korzyści, np. niższą emisję spalin, większą oszczędność paliwa i lepsze odczucia za kierownicą, równocześnie takie wtryskiwacze są znacznie bardziej podatne na zużycie.

więcej »
Możliwe przyczyny spadku poziomu oleju silnikowego

Producenci samochodów określają poziom dopuszczalnego zużycia oleju na podstawie dużej liczby testów i badań. Niektóre silniki mogą zużywać jednak zbyt dużo oleju, co może mieć bardzo niebezpieczne konsekwencje. Producenci znacznie rozszerzyli margines bezpieczeństwa w tym zakresie, ale wszystko ma swoje granice. Jakie są potencjalne przyczyny wysokiego zużycia oleju? Gdzie leży wspomniana granica?

więcej »