Diagnostyka

Sprawdź rozrząd, by cieszyć się świeżo kupionym autem

Większość polskich kierowców decyduje się na zakup samochodów używanych – w 2016 r. sprzedano 476 tys. nowych pojazdów, a jednocześnie było aż 1,96 mln ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki. Nabycie używanego samochodu zawsze niesie ze sobą ryzyko ujawnienia się poważnej usterki już po dokonanej transakcji, a jedną z groźniejszych może być awaria napędu układu rozrządu.

więcej »
Poczuj czujniki

Odpowiednia diagnostyka czujników stanowi istotny etap w ustalaniu przyczyn usterki nowoczesnego silnika. Niestety, jak pokazuje praktyka, jest to zagadnienie, które wciąż sprawia wiele problemów.

więcej »
Ważna geometria kół

Pojęcie geometrii kół jest znane większości użytkowników pojazdów. Jednak wciąż niewielu kierowców zdaje sobie sprawę, co tak naprawdę ono oznacza i dlaczego tak ważne jest zachowanie jej prawidłowych parametrów. Eksperci Premio zwracają uwagę, że utrzymanie właściwej geometrii kół to gwarancja bezpieczeństwa na drodze oraz bardziej ekonomicznej jazdy.

więcej »
O czym pamiętać podczas serwisu zawieszenia?

Wrześniowe targi Inter Cars będą okazją nie tylko do zaprezentowania pełnej oferty amortyzatorów Bilstein. Jej uzupełnieniem będzie „Lista kontrolna” czynności, które mechanik powinien wykonać podczas wymiany amortyzatorów.

więcej »
Diagnozowanie uszkodzonych amortyzatorów i unikanie zagrożeń

Amortyzatory powinny przechodzić rutynową kontrolę w warsztacie co 80 000 kilometrów. Podczas jazdy poddawane są one dużym obciążeniom, a ich działanie jest odpowiedzialne za bezpieczeństwo jazdy: w przypadku uszkodzenia wydłuża się droga hamowania, a stabilność pojazdu obniża się. W takim przypadku konieczna jest ich pilna wymiana.

więcej »
Zmienna geometria w diagnozie

Diagnostyka układu doładowania może wymagać wykonania kilku testów – zarówno jazdy samochodem, jak i stacjonarnych, w warsztacie. W artykule posłużymy się przykładem diagnostyki doładowania w samochodzie Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm z turbiną o zmiennej geometrii.

więcej »
Pięć najczęstszych przyczyn awarii rozrusznika

Rozrusznik samochodowy zalicza się do grupy podzespołów, których poprawne działanie jest niezbędne do uruchomienia pojazdu. Odpowiada za nadanie wałowi korbowemu prędkości, niezbędnej do startu silnika.

więcej »
EKG samochodu

Oscyloskopy są bardzo pomocne w wykrywaniu usterek w układach elektrycznych lub elektronicznych. Urządzenia te dają możliwość zobrazowania zależności elektrycznych w układach przełączających. Ich prawidłowa obsługa wymaga jednak sporo praktyki.

więcej »
Przepustnice z czujnikami klap

Wprowadzenie systemu elektronicznego sterowania przepustnicą umożliwia poprawę warunków prowadzenia pojazdu przez automatyczne sterowanie – regulację siły napędowej przekazywanej na poszczególne koła pojazdu oraz regulację prędkości jazdy. Regulacja prędkości biegu jałowego silnika przez elektroniczne sterowanie przepustnicą umożliwia zrezygnowanie z zaworu obejściowego.

więcej »
Najczęstsze błędy popełniane podczas używania testera

W każdej dziedzinie życia brak wiedzy i doświadczenia niestety nie pomaga. Dotyczy to oczywiście również pracy w warsztacie. Jednak obecnie wiele testerów diagnostycznych dostępnych na rynku można obsługiwać prawie z „automatu”.

więcej »
Co z tym ciśnieniem w oponach?

Eksperci Premio radzą, jak serwisować auta wyposażone w system TPMS.

więcej »
Diagnostyka wtryskiwaczy Common Rail w trakcie pracy

System Common Rail, mimo że od wielu lat obecny w coraz większej liczbie pojazdów z silnikami o zapłonie samoczynnym, dla znacznej części osób pracujących w serwisach samochodowych ciągle stanowi spore wyzwanie. Problemy z diagnostyką niejednokrotnie prowadzą do napraw metodą prób i błędów. Wymieniane są różne (często sprawne) elementy, podczas gdy przyczyna pozostaje niewykryta. Takie sytuacje skutkują tylko niezadowoleniem klienta i podważeniem wiarygodności warsztatu.

więcej »