Diagnostyka

Przyczyny i diagnostyka awarii rozrządu łańcuchowego

Układ rozrządu napędzany łańcuchem to sprawdzone rozwiązanie technologiczne, które z powodzeniem wykorzystuje wielu producentów samochodów. W ostatnich latach z uwagi na skomplikowanie budowy silników oraz – z drugiej strony – zaniedbania po stronie kierowców lub mechaników dokonujących wymiany rozrządów, odnotowujemy coraz więcej przypadków nadmiernego wyciągania się lub nawet zerwania łańcucha rozrządu.

więcej »
Problem z temperaturą

Volkswagen Caddy z silnikiem CAYD często boryka się z problemem błędnych wskazań temperatury spalin. Podczas jazdy załącza się kontrolka Check Engine i ograniczone zostają obroty silnika. Zarejestrowany jest aktywny błąd P246e czujnika temperatury spalin w obwodzie 1 na czujniku 4.

więcej »
Oscyloskop na miarę potrzeb i możliwości

Coraz trudniejsze do zdiagnozowania usterki? Wymagające głębszej fachowej wiedzy awarie? W takich sytuacjach w sukurs mechanikom może przyjść oscyloskop. To narzędzie, dzięki któremu dużo łatwiej zidentyfikować, przeanalizować i zrozumieć sygnały elektryczne wytwarzane przez podzespoły pojazdu oraz wykryć przyczynę problemu.

więcej »
Błąd czujnika DSC

Każdy potencjalny użytkownik samochodu musi się liczyć z tym, że w trakcie eksploatacji pojazdu może dochodzić do różnego rodzaju usterek. Niezależnie od tego, czy wybrane modele danej marki uchodzą za bezawaryjne czy nie, część usterek zależy od sposobu użytkowania samochodu.

więcej »
Piezo-kontrola

Systemy wtrysku bezpośredniego – zarówno w silnikach o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym – są dziś standardem. Aby te nowoczesne układy mogły odpowiednio pracować, konieczna jest sprawność wszystkich elementów, a szczególnie wtryskiwaczy. Obsługa tego typu elementów wymaga nie tylko odpowiedniej wiedzy, ale również narzędzi.

więcej »
Bezpieczeństwo najważniejsze – testy zestawów hamulcowych klasy Premium 

Tarcze hamulcowe i klocki to podstawowe elementy współczesnych układów hamulcowych, bezpośrednio odpowiedzialne za skuteczne zatrzymanie pojazdów mechanicznych. Nie ulega wątpliwości, że to od poziomu wykonania – głównie tarcz i klocków, zależy bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego.

więcej »
Problem z ręcznym

Zapewne każdy mechanik wie, że w nowych samochodach wykonanie czasem najprostszych operacji wymaga użycia odpowiednich narzędzi. Jednakże narzędzia to nie tylko klucze, śrubokręty, szczypce do tzw. segerów itp., ale również sprzęt wraz oprogramowaniem, za pomocą którego ustawia się system do pracy w nowych warunkach.

więcej »
Nie tylko sama wymiana

Współczesna diagnostyka to nie tylko znalezienie uszkodzonego podzespołu w samochodzie. To także mnogość regulacji i adaptacji, bez których zakończenie naprawy sukcesem jest praktycznie niemożliwe.

więcej »
Wiosenne porządki

Jak co roku zbliżający się okres wiosenny to okazja do sprawdzenia stanu technicznego naszego pojazdu. Towarzysząca temu sezonowa wymiana opon z zimowych na letnie może być również dobrym momentem do kontroli elementów układu zawieszenia pojazdu w tym amortyzatorów, sprężyn, górnych zestawów montażowych czy elementów osłonowo-ochronnych. Niektórzy kierowcy tego typu kontrolę planują już dużo wcześniej.

więcej »
Spaliny po nowemu

Procedury określania zużycia paliwa, a co z tym związane – i emisji CO2, określane są przez przepisy unijne. Nieprzestrzeganie zalecanych krajom członkowskim wytycznych może skończyć się nałożeniem kar.

więcej »
Czujniki TPMS AUTEL MX-Sensor

W ofercie TPMS Electronics pojawiły się uniwersalne i programowalne czujniki TPMS AUTEL MX-Sensor. Czujniki te występują w wersjach 315 i 433 MHz, czyli w wersjach na rynek USA oraz EU.

więcej »
W przestrzeni

Za pomocą pomiaru geometrii w technice 3D diagnosta jest w stanie przeprowadzić całe badanie w ciągu zaledwie kilku minut. Wszystko to za sprawą głowicy z kamerami odczytującymi obraz odbity od ekranów zamontowanych na kołach samochodu.

więcej »