Diagnostyka

Problem z ręcznym

Zapewne każdy mechanik wie, że w nowych samochodach wykonanie czasem najprostszych operacji wymaga użycia odpowiednich narzędzi. Jednakże narzędzia to nie tylko klucze, śrubokręty, szczypce do tzw. segerów itp., ale również sprzęt wraz oprogramowaniem, za pomocą którego ustawia się system do pracy w nowych warunkach.

więcej »
Nie tylko sama wymiana

Współczesna diagnostyka to nie tylko znalezienie uszkodzonego podzespołu w samochodzie. To także mnogość regulacji i adaptacji, bez których zakończenie naprawy sukcesem jest praktycznie niemożliwe.

więcej »
Wiosenne porządki

Jak co roku zbliżający się okres wiosenny to okazja do sprawdzenia stanu technicznego naszego pojazdu. Towarzysząca temu sezonowa wymiana opon z zimowych na letnie może być również dobrym momentem do kontroli elementów układu zawieszenia pojazdu w tym amortyzatorów, sprężyn, górnych zestawów montażowych czy elementów osłonowo-ochronnych. Niektórzy kierowcy tego typu kontrolę planują już dużo wcześniej.

więcej »
Spaliny po nowemu

Procedury określania zużycia paliwa, a co z tym związane – i emisji CO2, określane są przez przepisy unijne. Nieprzestrzeganie zalecanych krajom członkowskim wytycznych może skończyć się nałożeniem kar.

więcej »
Czujniki TPMS AUTEL MX-Sensor

W ofercie TPMS Electronics pojawiły się uniwersalne i programowalne czujniki TPMS AUTEL MX-Sensor. Czujniki te występują w wersjach 315 i 433 MHz, czyli w wersjach na rynek USA oraz EU.

więcej »
W przestrzeni

Za pomocą pomiaru geometrii w technice 3D diagnosta jest w stanie przeprowadzić całe badanie w ciągu zaledwie kilku minut. Wszystko to za sprawą głowicy z kamerami odczytującymi obraz odbity od ekranów zamontowanych na kołach samochodu.

więcej »
Nie tylko koła

Geometria zawieszenia określa zależności położenia kół samochodu względem siebie oraz względem osi wzdłużnej i poprzecznej pojazdu. W samochodach ciężarowych mamy do czynienia z przypadkiem szczególnym, kiedy oś pojazdu może nie zgrywać się z osią ramy.

więcej »
Brak mocy i brak błędów

Tematem artykułu jest problem braku mocy oraz braku zapisów o usterkach w pamięci sterownika silnika w samochodzie Ford Focus MK3 1,6 TDCi Econetic. Okazuje się, że w diagnostyce ważne jest zapamiętywanie pomiarów z samochodów sprawnych w celu dokonania porównania odczytów.

więcej »
Jak działa czujnik położenia wału?

Czujnik położenia wału to z pozoru mało znacząca rzecz, ale od niej zależy prawidłowość pracy całego układu sterowania silnikiem, wliczając w to układ zapłonowy. Uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego lub wałka rozrządu zazwyczaj objawia się tym, że silnik po prostu nie może zostać uruchomiony.

więcej »
Sprawdź rozrząd, by cieszyć się świeżo kupionym autem

Większość polskich kierowców decyduje się na zakup samochodów używanych – w 2016 r. sprzedano 476 tys. nowych pojazdów, a jednocześnie było aż 1,96 mln ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki. Nabycie używanego samochodu zawsze niesie ze sobą ryzyko ujawnienia się poważnej usterki już po dokonanej transakcji, a jedną z groźniejszych może być awaria napędu układu rozrządu.

więcej »
Poczuj czujniki

Odpowiednia diagnostyka czujników stanowi istotny etap w ustalaniu przyczyn usterki nowoczesnego silnika. Niestety, jak pokazuje praktyka, jest to zagadnienie, które wciąż sprawia wiele problemów.

więcej »
Ważna geometria kół

Pojęcie geometrii kół jest znane większości użytkowników pojazdów. Jednak wciąż niewielu kierowców zdaje sobie sprawę, co tak naprawdę ono oznacza i dlaczego tak ważne jest zachowanie jej prawidłowych parametrów. Eksperci Premio zwracają uwagę, że utrzymanie właściwej geometrii kół to gwarancja bezpieczeństwa na drodze oraz bardziej ekonomicznej jazdy.

więcej »