Diagnostyka

Kontrola pod kontrolą

Niewielu kierowców wie, o co dokładnie chodzi, kiedy na desce rozdzielczej zaczyna mrugać kontrolka systemu TPMS. Jeszcze mniej osób zdaje sobie sprawę, że jej ciągły sygnał oznacza nieprawidłowe ciśnienie w oponach, zaś mruganie – awarię systemu.

więcej »
Błyskawiczne testowanie i czyszczenie układów GDi

Urządzenie najnowszej generacji umożliwia testy zarówno bezpośredniego wtrysku benzyny (GDi), jak i
wielopunktowego wtrysku paliwa (PFi) w czasie krótszym niż pięć minut. Ponadto dodatkowa oferta wyposażenia do czyszczenia ultradźwiękowego pomoże warsztatom w usunięciu osadów węglowych, których występowanie jest częstym problemem dotyczącym układów GDi.

więcej »
Sieci CAN cz. 4.

Transfer danych samochodową magistralą CAN cechuje wysoka niezawodność. Jednak sporadycznie zdarzające się awarie mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo przesyłanych informacji. Poszukiwanie usterek w takich przypadkach wymaga zastosowania diagnostyki uwzględniającej specyfikę sieci CAN danego systemu, gdyż większość nieprawidłowości w przebiegach sygnałów analizuje się z wykorzystaniem testera, oscyloskopu i multimetru.

więcej »
Działanie i diagnostyka układu szybkiego rozruchu ISS w silnikach Diesla

Oczekiwania sektora motoryzacyjnego wobec świec żarowych rosną wraz z kolejnymi generacjami silników. Dobrej jakości świece żarowe wyróżnia krótki czas grzania, małe rozmiary umożliwiające montaż w nowoczesnych silnikach, precyzyjne położenie pręta grzejnego w komorze spalania oraz odpowiednia wartość grzejna. Ta ostatnia cecha decyduje o sprawnym rozruchu zimnego silnika.

więcej »
Kontrola kół

Już w momencie przyjęcia do serwisu konieczne jest rozpoznanie nieprawidłowości związanych z kołami w sposób pewny i zrozumiały dla klienta. Należy też pamiętać, że skanery profilu opon i nowoczesne systemy pomiaru geometrii kół to dodatkowe źródło dochodów.

więcej »
Diagnosta vs. DPF

Jaka jest teoretyczna i praktyczna możliwość oceny przez diagnostę faktu wycięcia filtra DPF w samochodzie? Jakie diagnosta ma narzędzia, żeby to zbadać, jakim sprzętem mógłby jednoznacznie potwierdzić wycięcie filtra DPF? Czy za pomocą dymomierza można wykryć, że usunięto filtr DPF?

więcej »
Usterka łożyska w skrzyni biegów – przyczyny i diagnostyka

Chociaż automatyczne skrzynie biegów zdobywają coraz większą popularność w autach osobowych, manualne skrzynie to nadal powszechnie stosowane rozwiązanie w wielu rodzajach pojazdów. Ich awarie wynikają zazwyczaj z niewłaściwej eksploatacji lub – w przypadku naprawy – zastosowania części zamiennych niskiej jakości. Jedną z najczęściej występujących usterek w skrzyni biegów jest zużycie się łożyska. Jakie są przyczyny takich awarii i jak dokonać właściwej diagnostyki?

więcej »
Przyczyny i diagnostyka awarii rozrządu łańcuchowego

Układ rozrządu napędzany łańcuchem to sprawdzone rozwiązanie technologiczne, które z powodzeniem wykorzystuje wielu producentów samochodów. W ostatnich latach z uwagi na skomplikowanie budowy silników oraz – z drugiej strony – zaniedbania po stronie kierowców lub mechaników dokonujących wymiany rozrządów, odnotowujemy coraz więcej przypadków nadmiernego wyciągania się lub nawet zerwania łańcucha rozrządu.

więcej »
Problem z temperaturą

Volkswagen Caddy z silnikiem CAYD często boryka się z problemem błędnych wskazań temperatury spalin. Podczas jazdy załącza się kontrolka Check Engine i ograniczone zostają obroty silnika. Zarejestrowany jest aktywny błąd P246e czujnika temperatury spalin w obwodzie 1 na czujniku 4.

więcej »
Oscyloskop na miarę potrzeb i możliwości

Coraz trudniejsze do zdiagnozowania usterki? Wymagające głębszej fachowej wiedzy awarie? W takich sytuacjach w sukurs mechanikom może przyjść oscyloskop. To narzędzie, dzięki któremu dużo łatwiej zidentyfikować, przeanalizować i zrozumieć sygnały elektryczne wytwarzane przez podzespoły pojazdu oraz wykryć przyczynę problemu.

więcej »
Błąd czujnika DSC

Każdy potencjalny użytkownik samochodu musi się liczyć z tym, że w trakcie eksploatacji pojazdu może dochodzić do różnego rodzaju usterek. Niezależnie od tego, czy wybrane modele danej marki uchodzą za bezawaryjne czy nie, część usterek zależy od sposobu użytkowania samochodu.

więcej »
Piezo-kontrola

Systemy wtrysku bezpośredniego – zarówno w silnikach o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym – są dziś standardem. Aby te nowoczesne układy mogły odpowiednio pracować, konieczna jest sprawność wszystkich elementów, a szczególnie wtryskiwaczy. Obsługa tego typu elementów wymaga nie tylko odpowiedniej wiedzy, ale również narzędzi.

więcej »