Lakiernictwo

Niech żyje cisza

Praktycznie każda naprawa blacharska jest równoznaczna z koniecznością odbudowy uszczelnienia oraz wygłuszenia samochodu, a przynajmniej jego części.

więcej »
Nowa, bardziej precyzyjna metoda lakierowania

Audi testuje nową, w założeniu bardziej precyzyjną metodę lakierowania nadwozi, w której możliwe będzie nakładani kontrastowych kolorów w jednym procesie. Ta unikalna w branży lakierniczej metoda ma docelowo pozwolić zaoszczędzić czas oraz materiały wykorzystywane podczas lakierowania.

więcej »
Bez kitu

Pokrywanie miejsc łączenia cyną ma w porównaniu do wypełniania masami poliestrowymi wiele zalet. Pierwszą z nich jest wzmocnienie łączonego miejsca, drugą – jego uszczelnienie, a trzecią – zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni blachy. Ponadto nie ma ryzyka pękania szpachlówki, ponieważ cyna będzie się odkształcać razem z blachą, na którą została nałożona.

więcej »
6 sposobów na lepsze zarządzanie kolorami

Cyfrowe narzędzia kolorystyczne, np. ColorDialog Phoenix, upraszczają i przyspieszają pracę warsztatów lakierniczych. Co więcej, są intuicyjne i łatwe w obsłudze, a uzyskiwanie rezultaty można w kilku prostych krokach dodatkowo zoptymalizować.

więcej »
Poznaj 5 kroków do polerowania na najwyższy połysk

Branża samochodowa, lakiernicza i blacharska ciągle się zmienia. Technologia lakierów staje się coraz bardziej zaawansowana, przez co modyfikacji ulega również technika polerowania. Aby być na bieżąco, od lakierników wymaga się nieustannego szkolenia i podwyższania swoich umiejętności. Firma 3M, jako pionier rozwiązań najwyższej jakości, przygotowała 5 prostych kroków, dzięki którym poprawimy jakość i efektywność w codziennej pracy.

więcej »
Praktyczne wskazówki od marki Standox: renowacja lakierów z efektem płynnego metalu

Nadwozia pokryte lakierem z efektem płynnego metalu prezentują się spektakularnie, dlatego są bardzo popularne na samochodach sportowych oraz luksusowych. Jednak niezwykle drobna pigmentacja tego typu lakieru sprawia, że jego renowacja jest bardzo wymagająca. Harald Klöckner, Standox Training Leader Europe, Middle East and Africa, dzieli się swoimi wskazówkami.

więcej »
Naprawa oldtimera

Naprawa starego pojazdu w warsztacie realizującym naprawy lakiernicze współczesnych samochodów nie jest najlepszą decyzją. Realizacja całościowego projektu wymaga dobrej organizacji pracy i uwzględnienia wielu czynników.

więcej »
Gładkość wskazana

Każda obróbka powierzchni, w której wykorzystuje się pasty ścierne lub polerskie, jest obróbką skrawającą, działającą analogicznie do skrawania metali podczas frezowania, toczenia lub wiercenia. Rodzaj zastosowanej obróbki decyduje o jakości powierzchni, jaką się uzyska.

więcej »
Szlifierki i polerki samochodowe – co wybrać?

Szlifierki i polerki to podstawowe narzędzia pracy każdego zakładu blacharsko-lakierniczego. Spora oferta rynkowa dotycząca zarówno producentów tych maszyn, jak i różnego ich rodzaju sprawia, że często przedsiębiorcy z tego sektora rynku motoryzacyjnego mają poważne dylematy z wyborem optymalnego rozwiązania dla swoich potrzeb.

więcej »
Walka z „rudą”

Wyraz korozja pochodzi od łacińskiego rzeczownika corrosio oznaczającego zżeranie. Korozja metali zatem to proces stopniowego niszczenia struktury metalu w wyniku jego chemicznych reakcji ze składnikami otoczenia lub procesów elektrochemicznych.

więcej »
Bezbarwny lakier BASF z bioutwardzaczem

Producenci i dostawcy z sektora motoryzacyjnego stale pracują nad ograniczeniem zużycia energii i emisji CO2 w procesie produkcji. Zespół projektowy, w skład którego weszli pracownicy producenta samochodów Audi, działu BASF Coatings oraz firmy Covestro, wytwarzającej materiały przemysłowe, stworzył lakier bezbarwny po raz pierwszy zawierający bioutwardzacz.

więcej »
Pod kątem

Polerowanie samochodu to pozornie prosta i szybka czynność. Niewprawiona osoba może jednak powierzchni lakierowanej zaszkodzić zamiast pomóc. Jaka polerka jest właściwa do prac polerskich i na co zwracać uwagę – o tym piszemy poniżej.

więcej »