Naprawy mechaniczne

Okładziny do wymiany

Szczęki hamulcowe wchodzące w skład hamulców bębnowych montowanych na tylnej osi samochodu są nadal częstym rozwiązaniem stosowanym w popularnych autach małych oraz średnich.

więcej »
Uszkodzone łożysko w kole. Przyczyny usterki i prawidłowa diagnostyka

Łożysko, coraz częściej zintegrowane z piastą i czujnikiem ABS, to elementy koła każdego samochodu, które teoretycznie powinny wytrzymać cały okres eksploatacji pojazdu. Jest jednak wiele czynników zewnętrznych, które negatywnie wpływają na trwałość łożysk. Jakie mogą być przyczyny ich uszkodzeń i jak dokonać prawidłowego rozpoznania?

więcej »
Jakie zadania spełniają tuleje metalowo-gumowe?

Jeśli zależy nam na posiadaniu w pojeździe sztywnego zawieszenia, które zapewnia maksymalną przyczepność opony do nawierzchni, najprawdopodobniej skorzystamy z twardych tulei o niewielkiej elastyczności. Sprawi to, że auto będzie dobrze trzymało się drogi na zakrętach. Skutkiem ubocznym lepszego prowadzenia może być niski komfort jazdy oraz zwiększony hałas w kabinie pojazdu.

więcej »
Awaria koła dwumasowego. Przyczyny i diagnostyka uszkodzeń

Dwumasowe koło zamachowe to element, który występuje zarówno w połączeniu z silnikami wysokoprężnymi, jak też benzynowymi. Ma korzystny wpływ na funkcjonowanie całego układu napędowego, jednak samo jest dosyć podatne na awarie w przypadku niewłaściwej eksploatacji. Z czego wynikają ich uszkodzenia i jak prawidłowo je diagnozować?

więcej »
Subtelne różnice

Montaż paska rozrządu niekiedy stanowi wyzwanie. Zawsze należy postępować zgodnie z procedurą producenta samochodu. Często jednak zapominamy o precyzyjnym doborze lub kierujemy się innymi czynnikami, np. ceną, co niestety może mieć przykre konsekwencje.

więcej »
Konieczna kontrola

Wałek rozrządu umieszcza się najczęściej w głowicy silnika. Dzięki kształtowi znajdujących się na nim krzywek steruje on chwilą otwarcia i zamknięcia zaworów. Podczas swojej pracy podlega licznym obciążeniom, co prowadzi do jego zużycia.

więcej »
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej przekładni za pomocą ATF Intelligence 2000

Aby jak najdłużej zachować sprawność przekładni automatycznej, należy pilnować regularnej wymiany oleju przekładniowego, który powinien być wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta (zazwyczaj co 50.000 km). Przekroczenie interwałów może prowadzić do zniszczeń, a co za tym idzie kosztownych napraw. Te fakty powodują, że serwisy samochodowe muszą być przygotowane na rosnącą liczbę kierowców użytkujących pojazdy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.

więcej »
Kiedy wymiana klocków hamulcowych nie będzie efektywnym rozwiązaniem?

Jednym z objawów nieprawidłowego działania układu hamulcowego są uciążliwe piski i metaliczne dźwięki słyszane nawet przy pracującym silniku i w kabinie samochodu. Wymiana klocków nie zawsze przynosi spodziewane efekty, co jest podstawą do składania reklamacji przez kierowcę. Specjaliści z koncernu TMD Friction, właściciela marka Textar, wymieniają przyczyny odrzucania tego rodzaju reklamacji.

więcej »
Wszystko o sprzęgle

Sprzęgło zalicza się do najbardziej obciążonych elementów w układzie przeniesienia napędu ze względu na wibracje, temperaturę, siły dociskowe i odśrodkowe. Nie należy lekceważyć oznak jego zużycia, ponieważ może to prowadzić również do uszkodzenia skrzyni biegów. Koszt naprawy może wówczas znacznie zmienić się, przewyższając nawet wartość auta.

więcej »
Regeneracja silnika przy użyciu kompozytów metaloceramicznych

Ceramizery - to ogólna nazwa preparatów regenerujących i chroniących mechanizmy samochodów przed zużyciem wywodząca się od jedynej polskiej marki preparatu.

więcej »
Wymiana sprężarki układu klimatyzacji

Bez klimatyzacji nie wyobrażamy sobie w obecnych czasach jazdy samochodem. Jest tak samo ważna jak inne elementy wyposażenia auta, szczególnie w upalne dni, kiedy zapewnia komfort kierowcy i pasażerom.

więcej »
Prawidłowa wymiana sprzęgła w pojeździe ciężarowym

Czynność rutynowa w każdym warsztacie – sprawdź jednak czy na pewno znasz każdy krok.

więcej »