Naprawy mechaniczne

Wymiana zestawu elementów amortyzatora

Amortyzatory samochodowe pełnią kluczową rolę z punktu widzenia bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy. Ich integralnymi elementami są poduszki (górne mocowania), „odboje” oraz osłony amortyzatora. Wszystkie te części podlegają okresowej kontroli i wymianie, jeśli stwierdzona zostanie ich niesprawność. Wymiana elementów układu tłumiącego nie kończy się jednak w momencie przykręcenia ostatniej śruby na mocowaniu amortyzatora.

więcej »
Dobre jak nowe

Regeneracja jest nieodzownym elementem rynku części zamiennych. Jak to wygląda w praktyce? Co się regeneruje i ile można na tym zaoszczędzić? Zaprezentujemy to na przykładzie firmy BorgWarner posiadającej centra regeneracji między innymi w Rzeszowie.

więcej »
Na co zwrócić uwagę podczas wymiany zawieszenia

Gdy słyszymy u mechanika „należy naprawić zawieszenie”, zwykle przerażają nas koszty, jakie mogą wiązać się z naprawą. Tymczasem wymiana elementów nie zawsze jest skomplikowana i kosztowna.

więcej »
Gama tarcz hamulcowych NTN-SNR ze zintegrowanym łożyskiem

W niektórych pojazdach, zwłaszcza w Renault i samochodach koncernu PSA, na tylnej osi stosowane są tarcze hamulcowe ze zintegrowanymi (dwurzędowymi) łożyskami.

więcej »
Problem z DSG

Wymiana sprzęgła i koła zamachowego w samochodach VW i Škoda może skutkować problemami z działaniem skrzyni biegów DSG. Bywają przypadki, że sama adaptacja nie przynosi odpowiedniego rezultatu, ponieważ problem leży po stronie mechaniki.

więcej »
Przekładnie główne i mechanizmy różnicowe cz. 2.

W poprzednim wydaniu „autoEXPERTA” zaprezentowaliśmy metody weryfikacji stanu przekładni głównych. W tym numerze skupimy się na sprawach związanych z ich naprawą i regulacją.

więcej »
Czy bać się regeneracji?

Na rynku dostępnych jest wiele części zamiennych, które poddawane są regeneracji. Czy taka część to dobry wybór? Często tak, ale zdarzają się też przypadki, kiedy trzeba uważać.

więcej »
Wpływowa skrzynia

Stan skrzyni biegów ma ogromny wpływ na poprawne działanie sprzęgła i żywotność dwumasowego koła zamachowego. Diagnozę problemów ze sprzęgłem przedstawimy na przykładzie Škody Octavii I 1.9TDI 130 KM (ASZ) wyposażonej w 6-biegową przekładnię.

więcej »
Przekładnie główne i mechanizmy różnicowe cz. 1.

Zadaniem przekładni głównej jest redukcja prędkości obrotowej, zmiana kierunku przekazywania napędu z podłużnego na poprzeczny w pojazdach samochodowych, w których silnik jest usytuowany wzdłuż osi podłużnej oraz zwiększanie momentu obrotowego kół wskutek dodatkowych przełożeń.

więcej »
Regenerowana dwumasa – czy to ma sens?

Od jakiegoś czasu widać wyraźny trend regeneracji części zamiennych. Wiele firm ma w ofercie takie usługi, a na rynku dostępne są regenerowane rozruszniki, alternatory, przekładnie kierownicze oraz dwumasowe koła zamachowe.

więcej »
Sztuka regeneracji

Firma Arnott od trzydziestu lat zajmuje się regeneracją elementów zawieszenia pneumatycznego, zapewniając tańszą alternatywę dla części oryginalnych przy zachowaniu funkcji automatycznego poziomowania oraz aktywnego tłumienia, a także idealnego dopasowania części.

więcej »
Przegląd zawieszenia po zimie. Kiedy go wykonać i na co zwrócić uwagę?

Zima to najbardziej wymagający okres w ciągu roku dla każdego samochodu. Niskie temperatury, jazda po ukrytych pod śniegiem dziurach oraz stosowanie soli drogowej to czynniki, które znacznie przyspieszają zużycie elementów układu zawieszenia i kierowniczego. Kierowcy rzadko zdają sobie sprawę, jak wiele może zepsuć się w zaledwie kilka miesięcy. Kiedy najlepiej udać się na wizytę do warsztatu i na co zwrócić uwagę podczas oględzin?

więcej »