Naprawy mechaniczne

Przekładnie główne i mechanizmy różnicowe cz. 1.

Zadaniem przekładni głównej jest redukcja prędkości obrotowej, zmiana kierunku przekazywania napędu z podłużnego na poprzeczny w pojazdach samochodowych, w których silnik jest usytuowany wzdłuż osi podłużnej oraz zwiększanie momentu obrotowego kół wskutek dodatkowych przełożeń.

więcej »
Regenerowana dwumasa – czy to ma sens?

Od jakiegoś czasu widać wyraźny trend regeneracji części zamiennych. Wiele firm ma w ofercie takie usługi, a na rynku dostępne są regenerowane rozruszniki, alternatory, przekładnie kierownicze oraz dwumasowe koła zamachowe.

więcej »
Sztuka regeneracji

Firma Arnott od trzydziestu lat zajmuje się regeneracją elementów zawieszenia pneumatycznego, zapewniając tańszą alternatywę dla części oryginalnych przy zachowaniu funkcji automatycznego poziomowania oraz aktywnego tłumienia, a także idealnego dopasowania części.

więcej »
Przegląd zawieszenia po zimie. Kiedy go wykonać i na co zwrócić uwagę?

Zima to najbardziej wymagający okres w ciągu roku dla każdego samochodu. Niskie temperatury, jazda po ukrytych pod śniegiem dziurach oraz stosowanie soli drogowej to czynniki, które znacznie przyspieszają zużycie elementów układu zawieszenia i kierowniczego. Kierowcy rzadko zdają sobie sprawę, jak wiele może zepsuć się w zaledwie kilka miesięcy. Kiedy najlepiej udać się na wizytę do warsztatu i na co zwrócić uwagę podczas oględzin?

więcej »
Opróżnianie sprężarki klimatyzacji z oleju

Istnieje kilka metod opróżniania sprężarek klimatyzacji z oleju. Poniżej podajemy w syntetyczny sposób sugerowane metody opróżniania sprężarek z oleju, w zależności od konstrukcji sprężarki.

więcej »
6 kroków do sprawnego układu hamulcowego po zimie

Zimowe warunki w połączeniu z wilgocią, błotem i solą na drogach – to uliczne standardy podczas zimy. Ma to wpływ na kondycję pojazdów silnikowych, w których jednym z najważniejszych układów jest bez wątpienia układ hamulcowy.

więcej »
Diagnostyka automatu w pojeździe powypadkowym

W ciągu ostatniej dekady daje się zaobserwować dynamiczny wzrost liczby samochodów z automatycznymi lub zautomatyzowanymi skrzyniami biegów, które odwiedzają serwisy niezależne. Zjawisko to jest związane z rozwojem technologii mających na celu ograniczenie zużycia paliwa oraz emisji spalin. Producenci pojazdów coraz częściej przez konfigurację układu napędowego samochodu z automatyczną przekładnią w znacznym stopniu zmniejszają wpływ kierującego na wybór danego biegu, powierzając tę rolę skomplikowanym układom elektronicznym, które realizują ekonomiczne tryby jazdy.

więcej »
Wymiana sworznia i tulei zamiast całego wahacza. Czy to się opłaca?

Zawieszenie to jeden z najważniejszych układów każdego samochodu. Istnieje wiele jego rodzajów, mniej lub bardziej kosztownych, dlatego niektórzy kierowcy decydują się na szukanie oszczędności. Jednym ze sposobów jest wymiana jedynie poszczególnych elementów „zestawu” wahacza np. tulei lub sworznia. Czy w dłuższej perspektywie czasu taka wymiana się opłaca?

więcej »
Sprężyny marki SACHS: 6 argumentów „za”

Sprężyny zawieszenia to element szczególnie istotny, jeśli chodzi o własności jezdne pojazdu. Wybierając sprężyny do  samochodu, warto zapoznać się z produktami marki SACHS należącej do portfolio firmy ZF Aftermarket.

więcej »
Problemy z EGR

Usterki elementów układu recyrkulacji spalin (EGR) są powodem licznych wizyt w warsztacie, i to nie od czasu „optymalizacji” silników wysokoprężnych Volkswagena. Eksperci z firmy Borg-Warner wyjaśniają, gdzie leży przyczyna usterek EGR i na co mechanicy (mechatronicy) muszą zwracać uwagę.

więcej »
Ważna temperatura cz. 2.

W poprzedniej części artykułu przedstawione zostały zasady wymiany ciepła w silniku spalinowym, w tym wydaniu położymy nacisk na termoregulację.

więcej »
Zbyt twardy lub miękki pedał hamulca. O czym może świadczyć?

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych podzespołów w każdym samochodzie. Usterki jego elementów są bardzo niebezpieczne i mogą mieć poważne konsekwencje. Przykładem awarii jest zbyt twardy lub miękki pedał hamulca, co obniża skuteczność hamowania. Z czego wynika taka usterka i jak jej zaradzić?

więcej »