Naprawy mechaniczne

Wszystko o sprzęgle

Sprzęgło zalicza się do najbardziej obciążonych elementów w układzie przeniesienia napędu ze względu na wibracje, temperaturę, siły dociskowe i odśrodkowe. Nie należy lekceważyć oznak jego zużycia, ponieważ może to prowadzić również do uszkodzenia skrzyni biegów. Koszt naprawy może wówczas znacznie zmienić się, przewyższając nawet wartość auta.

więcej »
Regeneracja silnika przy użyciu kompozytów metaloceramicznych

Ceramizery - to ogólna nazwa preparatów regenerujących i chroniących mechanizmy samochodów przed zużyciem wywodząca się od jedynej polskiej marki preparatu.

więcej »
Wymiana sprężarki układu klimatyzacji

Bez klimatyzacji nie wyobrażamy sobie w obecnych czasach jazdy samochodem. Jest tak samo ważna jak inne elementy wyposażenia auta, szczególnie w upalne dni, kiedy zapewnia komfort kierowcy i pasażerom.

więcej »
Prawidłowa wymiana sprzęgła w pojeździe ciężarowym

Czynność rutynowa w każdym warsztacie – sprawdź jednak czy na pewno znasz każdy krok.

więcej »
Sprawna wymiana

Wymiana klocków hamulcowych jest prostą czynnością pod warunkiem, że w jej trakcie nie wystąpią komplikacje w postaci zapieczonych trzpieni ślizgowych czy tłoka w zacisku.

więcej »
Czyszczenie wtryskiwaczy Common Rail na różne sposoby

Nowoczesny silnik wysokoprężny pokonuje bezawaryjnie pierwsze 100–150 tys. km. Później zaczynają się problemy z głośniejszą pracą, dymieniem czy zwiększeniem zużycia paliwa. Jeżeli odpowiednio nie zareagujemy na takie objawy, może dojść do poważniejszej awarii. Czarny dym wydobywający się rury wydechowej czy nierówna praca silnika to pierwsze symptomy, na które warto zareagować.

więcej »
Wymiana amortyzatorów w Peugeocie 207 – instrukcja montażowa

Peugeot 207 [02.06-] jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy. Okazuje się jednak, że wymiana amortyzatorów w tym modelu nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać – głównie ze względu na zastosowanie sprężyn typu „Side Load“ o hiperbolicznym kształcie oraz dodatkowe czynności montażowe, które należy wykonać.

więcej »
Sześć zasad profesjonalnej wymiany paska rozrządu

Układ sterowania rozrządem silnika to jeden z niewielu elementów konstrukcji, który wymaga prawidłowego utrzymania, by kierowca nigdy nie musiał szukać pomocy mechanika w razie awarii. Oto sześć zasad, których przestrzeganie gwarantuje brak przykrych niespodzianek ze strony rozrządu.

więcej »
Instrukcja montażowa KYB: Mitsubishi ASX – przód

Mitsubishi ASX [02.10-] jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. KYB jest dostawcą amortyzatorów osi przedniej i tylnej do tego modelu na oryginalne wyposażenie. Zalecany czas wymiany amortyzatora na jedną stronę w Mitsubishi ASX [02.10-] wynosi 1,2 godziny.

więcej »
Przeguby półosi – przyczyny i diagnostyka uszkodzeń

O ile o oponach mówi się, że są jedynym punktem styku pojazdu z nawierzchnią i muszą przenieść całą moc silnika, o tyle zapomina się o schowanych za kołami półosiach z przegubami napędowymi – których zadaniem jest przeniesienie całej mocy silnika pomiędzy skrzynią biegów a kołami.

więcej »
Przeciw spalaniu stukowemu

Większość starszych kierowców, a także osób uprawiających sporty motorowe, dobrze zna zjawisko spalania stukowego. 

więcej »
Dlaczego nie warto zwlekać z wymianą klocków hamulcowych?

Bieżnik w oponie zbliża się do dopuszczalnych prawem norm? Dopiero się zbliża, ten ostatni sezon wytrzymają. Mechanik wskazuje na luzy w amortyzatorach? Jeszcze chwilę da się przecież jeździć. Wiele osób, z różnych względów, możliwie jak najdłużej zwleka z wymianą części w swoim samochodzie.

więcej »