Naprawy mechaniczne

Na powietrze

Jedną z metod ułatwienia pracy w serwisie samochodowym jest zastosowanie dużej liczby narzędzi z napędem pneumatycznym. Już samo porównanie liczby obrotów grzechotką ręczną w ciągu jednej minuty z liczbą obrotów wykonywaną grzechotką pneumatyczną nasuwa właściwy wniosek. Wynik to około 60 do 360.

więcej »
Z odpowiednią siłą

Podczas dokręcania połączeń śrubowych kierujemy się własnym doświadczeniem i wyczuciem, co często prowadzi do zbyt mocnego dokręcenia i uszkodzenia śruby. Warto zapoznać się z kilkoma regułami dotyczącymi stosowania, konserwacji i kalibracji kluczy dynamometrycznych.

więcej »
Pamiętaj o sprężynach!

Sprężyny zawieszenia spełniają bardzo ważną rolę w układzie jezdnym. Utrzymują masę pojazdu i łagodzą drgania wynikające z poruszania się pojazdu po nierównej nawierzchni. Amortyzatory ograniczają niekontrolowane drgania sprężyn zawieszenia, i wraz z nimi odpowiadają za utrzymanie styczności kół z nawierzchnią drogi. Należy pamiętać, że stan techniczny sprężyn zawieszenia ma wpływ na żywotność amortyzatorów i innych elementów układu zawieszenia oraz odpowiada za bezpieczeństwo i komfort jazdy.

więcej »
Ruchome, a bez luzów

Elementy metalowo-gumowe mają za zadanie nie tylko zapewnić płynną pracę zawieszenia, ale także utrzymywać wszystkie jego ruchome elementy w wyznaczonej pozycji i zależności geometrycznej. Zmiana wzajemnego położenia współpracujących elementów jest konieczna, ale jeśli przestaje być kontrolowana, może powodować sytuacje niebezpieczne.

więcej »
Bezpieczny, bo hydrauliczny

W dobie wszechobecnej elektroniki, pojazdów autonomicznych i asystentów jazdy hydrauliczny system hamulcowy wydaje się niemal anachronizmem. A jednak wiele przemawia za tym, że jeszcze długo pozostanie on podstawowym wyposażeniem wielu, nie tylko tanich pojazdów.

więcej »
Elastycznie, ale nie do końca

Przewód hamulcowy doprowadza płyn hamulcowy pod wysokim ciśnieniem do zacisków hamulcowych lub cylinderków hamulcowych. Jego elastyczne wykonanie zapewnia połączenie podwozia ze zwrotnicami, wahaczami i pozostałymi elementami ruchomymi zawieszenia.

więcej »
Gdy kończy się łańcuch

Zainstalowanie zamiennego zestawu łańcucha rozrządu jest kosztownym procesem i nie należy traktować tego, jak zwykłej naprawy. W tym przypadku konieczne jest podejście metodyczne w celu znalezienia pierwotnej przyczyny awarii. Nieprzestrzeganie takiego sposobu pracy może sprawić, że usterka powróci.

więcej »
Procedura wymiany oleju w skrzyni DSG OGC (DQ381)

Skrzynia DSG 0GC jest unowocześnioną wersją skrzyni DSG 0BT/0BH. Wprowadzono w niej szereg zmian mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa oraz przystosowanie skrzyni do pojazdów z systemem start-stop. 

więcej »
Poznaj budowę i działanie rozrusznika na darmowym szkoleniu online

Firma Valeo udostępniła kolejny webinar szkoleniowy, tym razem poświęcony budowie i zasadzie działania rozrusznika silnika spalinowego. Dzięki nowoczesnej formule szkolenia online, wystarczy w dowolnym momencie poświęcić 25 minut, by poszerzyć swoją wiedzę i kompetencje.

więcej »
Jesteś pewien, że serwis nie zniszczył Ci opon?

Twój serwis uszkodził opony podczas wymiany? Nie wiesz, jak to sprawdzić? Warto wybrać certyfikowany warsztat, który przeszedł audyt i został dokładnie sprawdzony. Certyfikat oponiarski pomaga warsztatom w polepszaniu jakości – co jest kluczowe dla bezpieczeństwa – zwiększa konkurencyjność, a klientom daje pewność, że usługę wykonają dobrze przygotowani fachowcy.

więcej »
Jak wymienić płyn hamulcowy?

Sprawne funkcjonowanie układu hamulcowego jest kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy. Jednym z jego elementów jest płyn hamulcowy, którego zadaniem jest przeniesienie na hamulce kół siły wytworzonej przez nacisk stopy kierowcy na pedał hamulca. Aby czynność ta zawsze była realizowana w odpowiedni sposób, płyn hamulcowy należy regularnie wymieniać podczas przeglądu. Co warto o nim wiedzieć i jak przeprowadzić tę wymianę poprawnie?

więcej »
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Automatyczne skrzynie biegów są dziś standardem, bez którego trudno wyobrazić sobie niektóre modele samochodów. Z uwagi na rozwój hybryd, samochodów elektrycznych oraz pojazdów autonomicznych skrzynie automatyczne będą zyskiwać coraz większą rynkową przewagę nad ich manualnymi odpowiednikami. Z tego względu warto znać podstawowe zasady eksploatacji automatycznej skrzyni biegów, w tym kwestię wymiany oleju przekładniowego. Czy rodzaj skrzyni ma tu znaczenie? Jeśli tak, o czym należy pamiętać w kontekście doboru oleju przekładniowego?

więcej »
Czujniki ABS – rodzaje i diagnostyka uszkodzeń

Elektronika samochodowa ma fundamentalne znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy. Ważną rolę w tym kontekście pełni w samochodach układ ABS/ESP. Jednym z jego elementów są czujniki ABS: pasywne i aktywne. Z racji wymagającego środowiska pracy po pewnym czasie mogą one ulec awarii. Stwierdzenie jej musi być jednak poprzedzone wieloma badaniami diagnostycznymi, by wykluczyć niesprawność innych podzespołów.

więcej »
Zerwanie łańcucha rozrządu – przyczyny oraz konsekwencje dla silnika

Jednym z rodzajów napędu rozrządu w silnikach spalinowych jest łańcuch, który porusza się po kole zębatym wału korbowego, wprawiając w ruch koła wałków rozrządu. Zerwanie łańcucha, w zależności od rodzaju silnika oraz zestawu zmiennych np. prędkości obrotowej, może mieć bardzo poważne konsekwencje dla jednostki napędowej, na czele z jej nieodwracalnym zniszczeniem.

więcej »
Proces renowacji Corvetty przez ekipę Profix

Dzisiejszy rynek napraw samochodów jest zdominowany przez usługi powypadkowe, ale w ostatnich latach ciągle wzrasta ilość samochodów, które najlepsze lata mają za sobą i potrzebna jest rekonstrukcja. Pasjonatów samochodów z duszą jest coraz więcej, ponieważ nowe samochody nie mają już swojej indywidualności przez wszechobecną elektronikę i systemy, które regulują każdy element jazdy. Spoglądając na samochody sprzed kilku dziesięcioleci, można dostrzec całkiem inny styl charakterystyczny dla pojazdów różnych marek.

więcej »
Profesjonalna wymiana przedniej szyby w samochodzie osobowym

Ekspert firmy Würth Polska, Krzysztof Wyszyński, podpowiada, jak powinna przebiegać profesjonalna wymiana szyby samochodowej przy pomocy systemu Würth Perfect Repair.

więcej »
Instrukcja montażowa amortyzatorów osi przedniej Ford C-Max

Ford C-Max [03-10] to popularny samochód jeżdżący po drogach całej Europy. Wymiana amortyzatorów osi przedniej w tym modelu pojazdu może przysporzyć wielu problemów, a popełnione błędy mogą skutkować uszkodzeniem amortyzatora oraz elementów współpracujących. Poniższa instrukcja opisuje dokładnie czynności, które należy wykonać podczas prac naprawczych w trakcie demontażu i montażu kolumny amortyzatora w osi przedniej. Odpowiednia procedura naprawcza zalecana przez producenta pojazdu jest niezbędna dla prawidłowego działania i funkcjonowania całego zespołu tłumiąco-resorującego. Przewidywany czas wymiany amortyzatora na jedną stronę w samochodzie Ford C-Max [03-10] wynosi około 1 h i 20 min.

więcej »