Naprawy mechaniczne

Miska z filtrem

Automatyczne skrzynie biegów serii 6HP zostały zaprezentowane w niektórych modelach grupy BMW już w 2000 roku. W porównaniu do poprzednich pięciobiegowych skrzyń z serii 5HP, charakteryzują się szybszą zmianą przełożeń i większą sprawnością.

więcej »
Sprawa wagi ciężkiej

Duże opony są na topie – jednak panujący od kilku lat trend ma też swoje ciemne strony. Prosta wymiana koła przeradza się w torturę dla mięśni mechaników – granice wytrzymałości zostały już osiągnięte.

więcej »
Zerwanie paska rozrządu

Rozrząd napędzany paskiem to jedno z najpopularniejszych rozwiązań w układzie rozrządu, stosowane w wielu samochodach osobowych. Producenci określają czas wymiany paska rozrządu zazwyczaj po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Może się jednak zdarzyć, że kierowca przekroczy termin wymiany albo na stan paska wpłyną czynniki poboczne, powodując jego uszkodzenie. To bardzo niebezpieczne zjawisko dla każdej jednostki napędowej, która – w takich przypadkach – zazwyczaj ulega zniszczeniu. Jakie mogą być tego przyczyny i o czym pamiętać, decydując się na naprawę lub wymianę całego silnika?

więcej »
Czemu nie kręci?

Wał korbowy to bardzo ważny element silnika tłokowego. Służy on do zamiany ruchu posuwistego tłoka oraz korbowodu na ruch obrotowy. Element ten składa się z czopów (głównych oraz korbowych) przesuniętych względem swojej osi, z ramion wału z przeciwciężarami, tarczy koła zamachowego oraz z ramienia wykorbienia, które łączy czopy.

więcej »
Wymiana oleju w Multitronicu

Każdy olej się zużywa, więc nawet jeśli producent samochodu nie przewiduje wymiany oleju, to producent podzespołu – takiego jak skrzynia biegów – już tak. Zaniechanie wymiany oleju w niektórych przekładniach może skutkować całkowitym ich zniszczeniem.

więcej »
Okładziny do wymiany

Szczęki hamulcowe wchodzące w skład hamulców bębnowych montowanych na tylnej osi samochodu są nadal częstym rozwiązaniem stosowanym w popularnych autach małych oraz średnich.

więcej »
Uszkodzone łożysko w kole. Przyczyny usterki i prawidłowa diagnostyka

Łożysko, coraz częściej zintegrowane z piastą i czujnikiem ABS, to elementy koła każdego samochodu, które teoretycznie powinny wytrzymać cały okres eksploatacji pojazdu. Jest jednak wiele czynników zewnętrznych, które negatywnie wpływają na trwałość łożysk. Jakie mogą być przyczyny ich uszkodzeń i jak dokonać prawidłowego rozpoznania?

więcej »
Jakie zadania spełniają tuleje metalowo-gumowe?

Jeśli zależy nam na posiadaniu w pojeździe sztywnego zawieszenia, które zapewnia maksymalną przyczepność opony do nawierzchni, najprawdopodobniej skorzystamy z twardych tulei o niewielkiej elastyczności. Sprawi to, że auto będzie dobrze trzymało się drogi na zakrętach. Skutkiem ubocznym lepszego prowadzenia może być niski komfort jazdy oraz zwiększony hałas w kabinie pojazdu.

więcej »
Awaria koła dwumasowego. Przyczyny i diagnostyka uszkodzeń

Dwumasowe koło zamachowe to element, który występuje zarówno w połączeniu z silnikami wysokoprężnymi, jak też benzynowymi. Ma korzystny wpływ na funkcjonowanie całego układu napędowego, jednak samo jest dosyć podatne na awarie w przypadku niewłaściwej eksploatacji. Z czego wynikają ich uszkodzenia i jak prawidłowo je diagnozować?

więcej »
Subtelne różnice

Montaż paska rozrządu niekiedy stanowi wyzwanie. Zawsze należy postępować zgodnie z procedurą producenta samochodu. Często jednak zapominamy o precyzyjnym doborze lub kierujemy się innymi czynnikami, np. ceną, co niestety może mieć przykre konsekwencje.

więcej »
Konieczna kontrola

Wałek rozrządu umieszcza się najczęściej w głowicy silnika. Dzięki kształtowi znajdujących się na nim krzywek steruje on chwilą otwarcia i zamknięcia zaworów. Podczas swojej pracy podlega licznym obciążeniom, co prowadzi do jego zużycia.

więcej »
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej przekładni za pomocą ATF Intelligence 2000

Aby jak najdłużej zachować sprawność przekładni automatycznej, należy pilnować regularnej wymiany oleju przekładniowego, który powinien być wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta (zazwyczaj co 50.000 km). Przekroczenie interwałów może prowadzić do zniszczeń, a co za tym idzie kosztownych napraw. Te fakty powodują, że serwisy samochodowe muszą być przygotowane na rosnącą liczbę kierowców użytkujących pojazdy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.

więcej »