Naprawy mechaniczne

Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek

Podczas dopasowywania turbosprężarki do silnika bardzo ważne jest, aby zrównoważyć reakcję przy niskiej prędkości z wydajnością przy wysokiej prędkości.

więcej »
Czas i środki chemiczne

Paski zębate w napędzie rozrządu trzeba wymieniać w odpowiednich odstępach czasu. Są jednak sytuacje, które zmuszają do ich wcześniejszej wymiany. Poniżej opiszemy, co wpływa na obniżenie żywotności pasków.

więcej »
Dlaczego pęka?

Samo uszkodzenie okładzin tarczy sprzęgła jest zjawiskiem znanym. Niekiedy zdarza się jednak, że poważnemu uszkodzeniu ulega docisk sprzęgła. Nie chodzi tu o jednak o rysy spowodowane tarciem, tylko pęknięcie spowodowane przegrzaniem.

więcej »
Instrukcja montażowa KYB: Fiat 500 – przód

Fiat 500 [10.07-], który jest produkowany w Polsce jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach całej Europy i nie tylko. Okazuje się jednak, iż wymiana amortyzatorów i sprężyn zawieszenia w przedniej osi w tym modelu nie jest taka prosta jak mogłoby się wydawać – głównie ze względu na ograniczony dostęp oraz dodatkowe czynności montażowe, które należy wykonać. Szacowany czas montażu amortyzatora osi przedniej w Fiat 500 [10.07-] wynosi około 1,5 h na każdą ze stron.

więcej »
Montaż i demontaż amortyzatora

„Mechanicy MEYLE“ prezentują montaż i demontaż amortyzatorów w Volkswagenie T5.

więcej »
Z pozoru prosta sprawa

Dmuchawa kabinowa, w zależności od typu konstrukcji, składa się między innymi z wirnika dmuchawy, silnika elektrycznego i łożysk. 

więcej »
Przyczyny przedwczesnych uszkodzeń piast

Konstrukcja łożysk kół samochodowych ewoluowała od układu dwóch jednorzędowych łożysk tocznych do piast trzeciej generacji o zintegrowanej budowie z mocowaniem do tarczy hamulcowej, zwrotnicy, koła dodatkowo wyposażonych w czujniki systemów ABS/ESP. W samochodach osobowych jeżdżących aktualnie po polskich drogach, bardzo popularnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi są piasty drugiej generacji. Charakteryzują się one zwartą budową z wprasowanymi łożyskami na piastę. Najczęściej spotykane są w pojazdach grupy VW-Audi-Skoda oraz Ford Mazda Volvo.

więcej »
Instrukcja montażowa Alfa Romeo Mito – przód

Alfa Romeo Mito [01.11-] jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. Szacowany czas montażu amortyzatora osi przedniej do tego pojazdu wynosi około 1 h na każdą ze stron.

więcej »
Przyczyną może być skrzynia…

Stan skrzyni biegów ma ogromny wpływ na poprawne działanie sprzęgła i żywotność dwumasowgo koła zamachowego. Kondycję przekładni można zweryfikować, co opiszemy na przykładzie samochodu Škoda Octavia I 1.9 TDI 130 KM (ASZ) z 6-biegową skrzynią biegów.

więcej »
Przekładnia kierownicza - fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa

Aby zrozumieć różnicę pomiędzy fabryczną regeneracją przekładni kierowniczej a naprawą warsztatową, warto prześledzić, jak wygląda krok po kroku proces regeneracji.

więcej »
VNT – jak to ugryźć?

Naprawa turbosprężarek z system zmiennej geometrii łopatek (VNT) to temat dyskusji toczącej się od wielu lat między producentami oryginalnych turbosprężarek i przemysłem naprawczym.

więcej »
Wyciek oleju to nie zawsze awaria

Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę, inni – że turbosprężarka bierze olej, jeszcze inni – że turbo „puszcza olej”. Fachowo nazywa się to wyciekami oleju z turbosprężarki. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn potencjalnej awarii, z którą zgłaszają się klienci do serwisów. Co ma na to wpływ?

więcej »