Naprawy mechaniczne

Przeciw spalaniu stukowemu

Większość starszych kierowców, a także osób uprawiających sporty motorowe, dobrze zna zjawisko spalania stukowego. 

więcej »
Dlaczego nie warto zwlekać z wymianą klocków hamulcowych?

Bieżnik w oponie zbliża się do dopuszczalnych prawem norm? Dopiero się zbliża, ten ostatni sezon wytrzymają. Mechanik wskazuje na luzy w amortyzatorach? Jeszcze chwilę da się przecież jeździć. Wiele osób, z różnych względów, możliwie jak najdłużej zwleka z wymianą części w swoim samochodzie.

więcej »
Łatwiejsza wymiana paska wieloklinowego

Konstruktorzy jednostek napędowych coraz częściej stosują pasek wieloklinowy. Z jednej strony jest mniej podatny na zerwanie, z drugiej jego wymiana wymaga od mechanika większego nakładu pracy. Z pomocą przychodzi firma SKF, oferująca kompletne zestawy części oraz przydatne do tego narzędzia.

więcej »
Zaparowane reflektory – objaw usterki czy coś normalnego?

Para wodna pod kloszem reflektora od razu budzi skojarzenia z mocno wyeksploatowanym samochodem – a jednak może się to zdarzyć nawet w nowym samochodzie. Ekspert Valeo tłumaczy, jak to działa i kiedy reflektor trzeba wymienić.

więcej »
7-biegowe DSG cz. 1.

W 2008 roku Volkswagen wprowadził 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem suchym, o oznaczeniu DQ200 (kod producenta 0AM). Przekładnia pozwalała na przeniesienie maksymalnego momentu obrotowego o wartości do 250 Nm i poprzeczną zabudowę w modelach: Passat, Golf, Touran i Polo.

więcej »
Tanio nie zawsze oznacza dobrze

Na rynku dostępnych jest wiele z pozoru takich samych części zamiennych. Większość z nich wykonano zgodnie z elementami oryginalnymi, dzięki czemu mają je bez problemu zastępować. Ale czy tak jest naprawdę?

więcej »
10 największych błędów montażowych

Oto dziesięć typowych błędów montażowych, które często popełniane są w praktyce warsztatowej.

więcej »
Siedem zasad przy wymianie modułów powietrznych zawieszenia

W 2002 r. do sprzedaży weszła trzecia generacja Mercedesa klasy E oznaczona kodem fabrycznym W211 (sedan) i S211 (kombi). Ich zawieszenie oparto na miechach powietrznych, rozwiązaniu opracowanym przez inżynierów z Mercedesa i Bilstein. To jeden z tych elementów, za które do dziś chwalą kierowcy ten model samochodu.

więcej »
Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek

Podczas dopasowywania turbosprężarki do silnika bardzo ważne jest, aby zrównoważyć reakcję przy niskiej prędkości z wydajnością przy wysokiej prędkości.

więcej »
Czas i środki chemiczne

Paski zębate w napędzie rozrządu trzeba wymieniać w odpowiednich odstępach czasu. Są jednak sytuacje, które zmuszają do ich wcześniejszej wymiany. Poniżej opiszemy, co wpływa na obniżenie żywotności pasków.

więcej »
Dlaczego pęka?

Samo uszkodzenie okładzin tarczy sprzęgła jest zjawiskiem znanym. Niekiedy zdarza się jednak, że poważnemu uszkodzeniu ulega docisk sprzęgła. Nie chodzi tu o jednak o rysy spowodowane tarciem, tylko pęknięcie spowodowane przegrzaniem.

więcej »
Instrukcja montażowa KYB: Fiat 500 – przód

Fiat 500 [10.07-], który jest produkowany w Polsce jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach całej Europy i nie tylko. Okazuje się jednak, iż wymiana amortyzatorów i sprężyn zawieszenia w przedniej osi w tym modelu nie jest taka prosta jak mogłoby się wydawać – głównie ze względu na ograniczony dostęp oraz dodatkowe czynności montażowe, które należy wykonać. Szacowany czas montażu amortyzatora osi przedniej w Fiat 500 [10.07-] wynosi około 1,5 h na każdą ze stron.

więcej »