Naprawy mechaniczne

Zbyt twardy lub miękki pedał hamulca. O czym może świadczyć?

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych podzespołów w każdym samochodzie. Usterki jego elementów są bardzo niebezpieczne i mogą mieć poważne konsekwencje. Przykładem awarii jest zbyt twardy lub miękki pedał hamulca, co obniża skuteczność hamowania. Z czego wynika taka usterka i jak jej zaradzić?

więcej »
Dynamiczna wymiana oleju przekładniowego. Przełomowa technologia czy zbędny wydatek?

Wraz ze wzrostem liczby samochodów z automatyczną skrzynią biegów zwiększa się liczba usług oferowanych właścicielom takich aut. To, co dotyczy każdego użytkownika automatu to wymiana płynu przekładniowego. Do tej pory powszechnie stosowana była metoda statyczna, od niedawna, niektóre warsztaty stosują metodę dynamiczną.

więcej »
Wymiana poduszki amortyzatora – diagnostyka, naprawa i kontrola geometrii

Poduszka amortyzatora, czyli popularne „mocowanie” tego elementu, to jedna z integralnych części zawieszenia, mająca bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo. Odpowiada ona za stabilizację amortyzatora, a tym samym odpowiednie prowadzenie auta oraz komfort jazdy. O czym pamiętać wymieniając poduszkę amortyzatora i czy po naprawie konieczna jest regulacja geometrii?

więcej »
ABC łożysk w samochodach. Gdzie się znajdują i jak rozpoznać ich awarię?

Łożyska w samochodach to powszechnie występujące elementy, bez których poszczególne podzespoły nie mogłyby funkcjonować. Konstruktorzy zastosowali je m.in. w skrzyni biegów, kołach, układzie napędowym oraz samym silniku. Gdzie jeszcze występują i jak rozpoznać ich awarię, która może spowodować poważne konsekwencje?

więcej »
Nie ma jak pompa

Układ wspomagania elektrohydraulicznego (EHPS) to system, który łączy w sobie zalety wspomagania hydraulicznego z możliwością precyzyjnego i zmiennego – w zależności od potrzeb – sterowania za pomocą jednostki elektronicznej.

więcej »
Sytuacje, z którymi spotykają się mechanicy przy wymianie amortyzatorów

BILSTEIN realizuje w Polsce szereg szkoleń dla mechaników zajmujących się serwisowaniem i wymianą amortyzatorów. Takie spotkania są również okazją do wymiany doświadczeń i poznania wyzwań z jakimi muszą się mierzyć w swojej pracy.

więcej »
Usterka sworznia wahacza – diagnoza i wymiana

Sworzeń wahacza to bardzo ważny element układu zawieszenia. Jest tak naprawdę kulowym przegubem, który umożliwia skręcanie kół i odpowiada za ich prowadzenie we właściwej pozycji przez wahacze. Wraz z eksploatacją sworzeń ulega naturalnemu zużyciu. Zlekceważenie jego niesprawności może być bardzo niebezpieczne. Jak zdiagnozować luz tego elementu i dokonać poprawnej wymiany?

więcej »
Zamiast linki

Hydrauliczne układy sterowania sprzęgła są bardzo komfortowe dla użytkownika pojazdu. Tłumią drgania na pedale sprzęgła, zmniejszają hałas w przedziale pasażerskim, nie wymagają użycia przez kierowcę dużej siły do załączenia i rozłączenia sprzęgła, a przy prawidłowej obsłudze są bezawaryjne.

więcej »
5 kroków do czystego układu chłodzenia

Dokładne i regularne płukanie jest jednym z najważniejszych kroków konserwacji układów chłodzenia. MEYLE pokazuje, jak to zrobić.

więcej »
Miska z filtrem

Automatyczne skrzynie biegów serii 6HP zostały zaprezentowane w niektórych modelach grupy BMW już w 2000 roku. W porównaniu do poprzednich pięciobiegowych skrzyń z serii 5HP, charakteryzują się szybszą zmianą przełożeń i większą sprawnością.

więcej »
Sprawa wagi ciężkiej

Duże opony są na topie – jednak panujący od kilku lat trend ma też swoje ciemne strony. Prosta wymiana koła przeradza się w torturę dla mięśni mechaników – granice wytrzymałości zostały już osiągnięte.

więcej »
Zerwanie paska rozrządu

Rozrząd napędzany paskiem to jedno z najpopularniejszych rozwiązań w układzie rozrządu, stosowane w wielu samochodach osobowych. Producenci określają czas wymiany paska rozrządu zazwyczaj po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Może się jednak zdarzyć, że kierowca przekroczy termin wymiany albo na stan paska wpłyną czynniki poboczne, powodując jego uszkodzenie. To bardzo niebezpieczne zjawisko dla każdej jednostki napędowej, która – w takich przypadkach – zazwyczaj ulega zniszczeniu. Jakie mogą być tego przyczyny i o czym pamiętać, decydując się na naprawę lub wymianę całego silnika?

więcej »