Naprawy mechaniczne

Wymiana amortyzatorów w Peugeocie 207 – instrukcja montażowa

Peugeot 207 [02.06-] jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy. Okazuje się jednak, że wymiana amortyzatorów w tym modelu nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać – głównie ze względu na zastosowanie sprężyn typu „Side Load“ o hiperbolicznym kształcie oraz dodatkowe czynności montażowe, które należy wykonać.

więcej »
Sześć zasad profesjonalnej wymiany paska rozrządu

Układ sterowania rozrządem silnika to jeden z niewielu elementów konstrukcji, który wymaga prawidłowego utrzymania, by kierowca nigdy nie musiał szukać pomocy mechanika w razie awarii. Oto sześć zasad, których przestrzeganie gwarantuje brak przykrych niespodzianek ze strony rozrządu.

więcej »
Instrukcja montażowa KYB: Mitsubishi ASX – przód

Mitsubishi ASX [02.10-] jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. KYB jest dostawcą amortyzatorów osi przedniej i tylnej do tego modelu na oryginalne wyposażenie. Zalecany czas wymiany amortyzatora na jedną stronę w Mitsubishi ASX [02.10-] wynosi 1,2 godziny.

więcej »
Przeguby półosi – przyczyny i diagnostyka uszkodzeń

O ile o oponach mówi się, że są jedynym punktem styku pojazdu z nawierzchnią i muszą przenieść całą moc silnika, o tyle zapomina się o schowanych za kołami półosiach z przegubami napędowymi – których zadaniem jest przeniesienie całej mocy silnika pomiędzy skrzynią biegów a kołami.

więcej »
Przeciw spalaniu stukowemu

Większość starszych kierowców, a także osób uprawiających sporty motorowe, dobrze zna zjawisko spalania stukowego. 

więcej »
Dlaczego nie warto zwlekać z wymianą klocków hamulcowych?

Bieżnik w oponie zbliża się do dopuszczalnych prawem norm? Dopiero się zbliża, ten ostatni sezon wytrzymają. Mechanik wskazuje na luzy w amortyzatorach? Jeszcze chwilę da się przecież jeździć. Wiele osób, z różnych względów, możliwie jak najdłużej zwleka z wymianą części w swoim samochodzie.

więcej »
Łatwiejsza wymiana paska wieloklinowego

Konstruktorzy jednostek napędowych coraz częściej stosują pasek wieloklinowy. Z jednej strony jest mniej podatny na zerwanie, z drugiej jego wymiana wymaga od mechanika większego nakładu pracy. Z pomocą przychodzi firma SKF, oferująca kompletne zestawy części oraz przydatne do tego narzędzia.

więcej »
Zaparowane reflektory – objaw usterki czy coś normalnego?

Para wodna pod kloszem reflektora od razu budzi skojarzenia z mocno wyeksploatowanym samochodem – a jednak może się to zdarzyć nawet w nowym samochodzie. Ekspert Valeo tłumaczy, jak to działa i kiedy reflektor trzeba wymienić.

więcej »
7-biegowe DSG cz. 1.

W 2008 roku Volkswagen wprowadził 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem suchym, o oznaczeniu DQ200 (kod producenta 0AM). Przekładnia pozwalała na przeniesienie maksymalnego momentu obrotowego o wartości do 250 Nm i poprzeczną zabudowę w modelach: Passat, Golf, Touran i Polo.

więcej »
Tanio nie zawsze oznacza dobrze

Na rynku dostępnych jest wiele z pozoru takich samych części zamiennych. Większość z nich wykonano zgodnie z elementami oryginalnymi, dzięki czemu mają je bez problemu zastępować. Ale czy tak jest naprawdę?

więcej »
10 największych błędów montażowych

Oto dziesięć typowych błędów montażowych, które często popełniane są w praktyce warsztatowej.

więcej »
Siedem zasad przy wymianie modułów powietrznych zawieszenia

W 2002 r. do sprzedaży weszła trzecia generacja Mercedesa klasy E oznaczona kodem fabrycznym W211 (sedan) i S211 (kombi). Ich zawieszenie oparto na miechach powietrznych, rozwiązaniu opracowanym przez inżynierów z Mercedesa i Bilstein. To jeden z tych elementów, za które do dziś chwalą kierowcy ten model samochodu.

więcej »