Naprawy mechaniczne

Przyczyny przedwczesnych uszkodzeń piast

Konstrukcja łożysk kół samochodowych ewoluowała od układu dwóch jednorzędowych łożysk tocznych do piast trzeciej generacji o zintegrowanej budowie z mocowaniem do tarczy hamulcowej, zwrotnicy, koła dodatkowo wyposażonych w czujniki systemów ABS/ESP. W samochodach osobowych jeżdżących aktualnie po polskich drogach, bardzo popularnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi są piasty drugiej generacji. Charakteryzują się one zwartą budową z wprasowanymi łożyskami na piastę. Najczęściej spotykane są w pojazdach grupy VW-Audi-Skoda oraz Ford Mazda Volvo.

więcej »
Instrukcja montażowa Alfa Romeo Mito – przód

Alfa Romeo Mito [01.11-] jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. Szacowany czas montażu amortyzatora osi przedniej do tego pojazdu wynosi około 1 h na każdą ze stron.

więcej »
Przyczyną może być skrzynia…

Stan skrzyni biegów ma ogromny wpływ na poprawne działanie sprzęgła i żywotność dwumasowgo koła zamachowego. Kondycję przekładni można zweryfikować, co opiszemy na przykładzie samochodu Škoda Octavia I 1.9 TDI 130 KM (ASZ) z 6-biegową skrzynią biegów.

więcej »
Przekładnia kierownicza - fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa

Aby zrozumieć różnicę pomiędzy fabryczną regeneracją przekładni kierowniczej a naprawą warsztatową, warto prześledzić, jak wygląda krok po kroku proces regeneracji.

więcej »
VNT – jak to ugryźć?

Naprawa turbosprężarek z system zmiennej geometrii łopatek (VNT) to temat dyskusji toczącej się od wielu lat między producentami oryginalnych turbosprężarek i przemysłem naprawczym.

więcej »
Wyciek oleju to nie zawsze awaria

Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę, inni – że turbosprężarka bierze olej, jeszcze inni – że turbo „puszcza olej”. Fachowo nazywa się to wyciekami oleju z turbosprężarki. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn potencjalnej awarii, z którą zgłaszają się klienci do serwisów. Co ma na to wpływ?

więcej »
Z luzem

Regulacja zaworów to czynność, którą należy wykonywać w większości motocykli. Tylko nieliczne modele posiadają hydrauliczną regulację zaworów, która zazwyczaj występuje w silnikach wolnoobrotowych.

więcej »
Hałaśliwe hamowanie?

Cisza wewnątrz pojazdu ma decydujący wpływ na komfort podróży. Hałas źle spasowanych plastików lub skrzypiący pedał sprzęgła skutecznie odbierają przyjemność z jazdy. Wibracje i piski mogą dochodzić także z układu hamulcowego. Dobra wiadomość jest taka, że poziomy NVH (Noise Vibration Harshness) pojazdu mogą utrzymać swoją pierwotną wartość dzięki zastosowaniu części zamiennych o jakości OE.

więcej »
Nie tylko wygoda

Złej jakości narzędzia mogą być przyczyną wielu komplikacji w czasie naprawy. To właśnie od nich zależy, czy zapieczona lub skorodowana śruba da się odkręcić bez uszkodzenia łba.

więcej »
Na łożyska, sworznie i tuleje

Podstawową zasadą, której trzeba przestrzegać przy wymianie łożysk, tulei i sworzni jest znalezienie dobrego stabilnego podparcia oraz przyłożenie siły pchającej lub ciągnącej prostopadle i w osi wymienianego elementu.

więcej »
Mała pomocna rzecz

Często zdarza się, że proste naprawy stają się nagle trudne z powodu nagaru i korozji. Życie utrudniają warsztatowcom także producenci samochodów, wprowadzając coraz to nowe konstrukcje. Bo po co prosto, skoro można trudniej?

więcej »
Jak sprzęgło, to tylko komplet

Niniejszy artykuł dotyczy samochodu Renault Laguna III GT z silnikiem F4R 204 KM, w którym zaszła konieczność wymiany sprzęgła ze względu na jego zużycie.

więcej »