Technika dla motoryzacji

Czy niewielka redukcja masy pojazdu ciężarowego może przynieść wymierne efekty?

Opatentowana przez firmę TMD Friction „lekka technologia” wykorzystywana jest do produkcji klocków hamulcowych w ciężarówkach. Dzięki niej zredukowana zostaje masa własna pojazdu, a tym samym zużycie paliwa.

więcej »
Bezpieczne hamowanie z ABS-em

ABS nie tylko skraca drogę hamowania i ogranicza ryzyko utraty kontroli nad pojazdem, ale także drastycznie ogranicza liczbę wypadków samochodowych. Szacuje się, że system zmniejsza liczbę zderzeń czołowych na mokrej nawierzchni nawet o 35%! Dzięki temu elementowi układu hamulcowego, to co kiedyś wymagało ogromnego doświadczenia, dziś wymaga jedynie silnego naciśnięcia pedału hamulca.

więcej »
Układy zasilania silników wysokoprężnych koncernu V.A.G cz. 6.

W zasobnikowym układzie zasilania (Common Rail pierwszej generacji CRS1) silnika 3.3 TDI V8 do realizacji poszczególnych faz wtrysku paliwa zastosowano sześciootworowy wtryskiwacz z elektromagnetycznym zaworem sterującym CRI1. W silniku 2,0 TDI przekonstruowano jednostkę z zasilania pompowtryskiwaczami na zasilanie zasobnikowe.

więcej »
Jak zmniejszyć hałas w samochodzie dzięki oponom

Opony głośniejsze o 1 decybel to hałas większy o 26%. Hałas w przypadku ogumienia spowodowany jest przez tarcie oraz częstotliwość drgania opony i powietrza w niej. Zewnętrzny hałas toczenia jest parametrem szczególnym, ponieważ decybel (dB) jest jednostką logarytmiczną – co w praktyce oznacza, że hałas nie rośnie liniowo wraz ze wzrostem natężenia podawanego w decybelach. Zmiana wartości hałasu na etykiecie tylko o 1 decybel oznacza tak naprawdę wzrost hałasu o 26% w stosunku do niższej wartości. Kierowcy powinni pamiętać, że hałas rośnie dwukrotnie średnio co 3 dB.

więcej »
DPF≠DPF

W ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele różnego rodzaju zamienników filtrów cząstek stałych różnych producentów. Oczywiście najlepszy jest oryginał kupiony w serwisie, ale niestety cena oraz dostępność są często poza zasięgiem przeciętnego użytkownika pojazdu z silnikiem Diesla. Z tej przyczyny coraz więcej firm ma w swojej ofercie usługę regeneracji filtra lub wymiany na filtr regenerowany.

więcej »
Jak rozwiązać problem piszczących hamulców według Delphi Technologies 

Znacie ten denerwujący dźwięk, który słychać, gdy zatrzymujecie się na światłach? Pisk, zgrzyt, skrzypienie lub stukanie? Cóż, jest to dźwięk emitowany przez hamulce i może stanowić on jeden z pierwszych objawów zwiastujących problemy z układem hamulcowym waszego pojazdu. Jest to też jedna z najczęstszych przyczyn, z powodu której klienci ponownie odwiedzają warsztat.

więcej »
Lepkość ma znaczenie

Ponieważ silnik spalinowy jest tak bardzo zależny od oleju, szybko pojawiła się potrzeba standaryzacji oleju silnikowego, co zostało szybko zrealizowane.

więcej »
Mechanik – zawodowiec

Amortyzatory to jedne z najważniejszych elementów samochodu, które na co dzień pozostają ukryte pod karoserią. Każdy mechanik powinien umieć ocenić ich stan techniczny, a dobrą do tego okazją jest nadchodzący okres wymiany opon.

więcej »
Problemy z temperaturą

W 2-litrowych silnikach TDCI montowanych w samochodach Ford Mondeo III, Ford Transit i Jaguar X-Type dochodzi do pozornie drobnego uszkodzenia o dość dużym znaczeniu. Sprawa rozbija się bowiem o dwumasowe koło zamachowe.

więcej »
Uwaga na zawór

Samochody z systemem TPMS coraz częściej trafiają do serwisów na wymianę opon. Od 2014 roku przepisy wymuszają
na producentach zastosowanie systemu kontroli ciśnienia w sprzedawanych autach, co powoduje, że z roku na rok przybywa ich na rynku.

więcej »
Wsparcie kierowcy

Wybór rejestratora samochodowego jest z pozoru łatwy. Tylko z pozoru. Na rynku dostępnych jest wiele modeli różniących się szczegółami, ale okazuje się, że te szczegóły mogą przeważyć o użyteczności danego urządzenia.

więcej »
Regenerowane zaciski hamulcowe

Niektóre rozwiązania wykorzystywane we współczesnych pojazdach można uznać za perfekcyjne, bowiem od lat nikt nie jest w stanie zaprojektować skuteczniejszego rozwiązania. Przykładem są zaciski hamulcowe – stosowane w konwencjonalnych pojazdach i bez wahania zaadaptowane przez producentów także do hybryd i aut elektrycznych.

więcej »