Najnowsze z Paliwa
Paliwa
Wpływ „chrzczonego” paliwa na silnik
Oleje oraz paliwa niespełniające norm jakościowych mogą stanowić duże zagrożenie dla każdego silnika. W przypadku tego drugiego mówimy o popularnie nazywanym „chrzczonym” paliwie, które odznacza się zbyt wysoką zawartością ciężkich lub lekkich frakcji, zasiarczeniem czy rozwodnieniem. Stacje paliw rokrocznie badanie są przez UOKiK, które publikuje raport z wykazem stacji, w których stwierdzono nieprawidłowości. Dlaczego „chrzczone” paliwo jest tak niebezpieczne?
Paliwa
Przyczyny zapowietrzonego układu paliwowego Common Rail
Zapowietrzenie układu paliwowego w silniku diesla jest częstą przypadłością w przypadku przeprowadzania prac serwisowych związanych z tym układem. Demontaż wtryskiwaczy, pompy wtryskowej, nieszczelność w przewodach lub wymiana filtra paliwa mogą spowodować, że uruchomienie silnika będzie bardzo utrudnione lub wręcz niemożliwe.
Inne
Przyczyny zapchanego filtra oleju i paliwa. Jakie skutki dla silnika?
Filtry oleju i paliwa to obowiązkowe elementy w każdym silniku spalinowym, które mają za zadanie filtrować przedostające się przez nie ciecze. Duża ilość zanieczyszczeń w paliwie czy oleju w połączeniu z długim okresem bez wymiany wkładu filtracyjnego może spowodować zapchanie filtrów. Co takie zjawisko oznacza dla silnika i czy producenci przewidują tego typu sytuacje?
Paliwa
Jakie są czynniki zużycia paliwa?
Zużycie paliwa to podstawowy parametr, który wchodzi w skład wszystkich kosztów eksploatacyjnych każdego samochodu. Zależy ono od bardzo wielu czynników, począwszy od konstrukcji silnika, przez stan techniczny poszczególnych jego elementów, po styl jazdy kierowcy. Nie bez znaczenia jest także jakość benzyny lub oleju napędowego, która wpływa na efektywność spalania mieszanki, emisję spalin oraz żywotność wszystkich podzespołów mających styczność z paliwem.
Paliwa
Prace nad nowym sterownikiem KME do pośredniego wtrysku już na finiszu
W firmie KME, polskiego producenta samochodowych instalacji gazowych, przeprowadzane są obecnie badania nowego sterownika gazowego. Mają one na celu weryfikację działania produktu w warunkach eksploatacyjnych w szerokiej gamie silników pośredniego wtrysku różnych marek pojazdów.
Oleje i smary
Jak ulepszyć olej napędowy i poprawić ochronę silnika?
Pomimo stałej kontroli jakości paliw oraz coraz większej świadomości kierowców w tym zakresie, zanieczyszczenia oleju napędowego nadal się zdarzają. Niepożądane substancje, w postaci stałej lub ciekłej najczęściej dostają się do paliwa podczas procesu produkcji, magazynowania, transportu oraz dystrybucji. Niewłaściwej jakości olej napędowy negatywnie wpływa na silnik i cały układ paliwowy.
Rynek
Zimowy niezbędnik. Produkty, które uratują Cię z opresji podczas wyjazdu na ferie.
Długo wyczekiwane ferie zbliżają się wielkimi krokami, co oznacza, że wielu z nas już myśli o spakowaniu nart do samochodu. Szusujemy nie tylko w kraju, ale i za granicą, często odwiedzamy kurorty na Słowacji, w Austrii, Francji czy we Włoszech.
Paliwa
Mniej połączeń, więcej korzyści – reduktor R02 EL od STAG
Po pierwsze, mniej ilości połączeń, po drugie, zapewnienie większej szczelności, po trzecie, ułatwienie i skrócenie czasu montażu pracownikom warsztatów montujących instalacje autogaz – te trzy cechy charakteryzują nowy produkt marki STAG, który wchodzi właśnie do sprzedaży.
Paliwa
BIZOL Brake Fluid DOT 4
Aby zapewnić prawidłową pracę układów w samochodzie, niezbędny jest cały wachlarz płynów eksploatacyjnych. Jednym z ważniejszych jest płyn hamulcowy. Jego poziom oraz jakość mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy, dlatego tak ważne jest, aby nie zapominać o jego wymianie.
Paliwa
Rekin Bez Filtra i Elektrozaworu czyli SHARK BFE
Po wprowadzeniu do sprzedaży mocniejszych wersji reduktora TURBOT, sygnowanych ciśnieniem wyjściowym 1500 firma ALEX Sp. z o.o., spełniając oczekiwania klientów krajowych i zagranicznych, rozszerzyła gamę reduktorów SHARK o wersje „niezintegrowane”.
- 1
- 2
- 3
- 4