5 warstw jakości

Delphi
14.10.2015

Klocki hamulcowe są najbardziej istotnym elementem układu hamulcowego. Obecnie wymaga się od klocków hamulcowych aby gwarantowały zatrzymanie pojazdu na krótszej drodze hamowania i bez emitowania zbędnego hałasu (pisków).

Wykonując to zadanie, poddane są ogromnym obciążeniom – ciśnienia prawie 140 barów i temperaturze na poziomie 700ºC. Dlatego nie można iść na kompromis w trakcie dokonywania wyboru marki klocków hamulcowych! Jako wiodący producent technologii OE gwarantujących bezpieczeństwo, Delphi projektuje, produkuje i testuje klocki hamulcowe tak, by spełniały te same standardy pracy, trwałości i niezawodności, co części montowane fabrycznie. Klocki hamulcowe Delphi to 5 warstw jakości.
Kiedy myślisz o jakości układu hamulcowego, nie zapominaj o 5 powodach, dla których warto wybrać Delphi.

Nakładka
Jednym z sekretów cichego hamowania jest nakładka tłumiąca piski. Nie wszystkie firmy aftermarketowe stosują tego typu rozwiązania. Delphi stosuje nakładki w technologii OE o różnych stopniach tłumienia. Są one opracowywane tak, aby dostarczyć wymagany poziom tłumienia hałasu (pisków) – materiał nakładki jest precyzyjnie dobierany i montowany do płytki mechanicznie, zapinany i/lub klejony termicznie.

Płyta nośna
Płyta nośna jest bazą dla wszystkich pozostałych elementów – musi zatem być wystarczająco wytrzymała i trwała. Wszystkie płyty nośne Delphi zostały wykonane z wysoko rozciągliwej, tłoczonej stali, według tego samego projektu, co element montowany fabrycznie jako OE. Malowanie proszkowe odporne na wysoką temperaturę i związki chemiczne, zwiększa ochronę przed korozją, ponadto gwarantuje zachowanie precyzyjnych wymiarów i tolerancji, ułatwiając montaż.

Warstwa podkładowa OE
Wyjątkowa technologia - Delphi inaczej niż większość producentów stosuje specjalną warstwę podkładową. Umieszczona pomiędzy płytką nośną a materiałem ciernym 3mm warstwa podkładowa, absorbuje hałas i działa jak termiczny izolator, obniżając temperaturę zacisku i zmniejszając ilość ciepła przenoszoną do płynu hamul-cowego. Jest to niezmiernie ważne w czasie gwałtownego czy długiego hamowania z uwagi na obniżenie transferu ciepła do płynu hamul-cowego, co zapobiega jego wrzeniu i gwarantuje efektywne hamowanie. Warstwa podkładowa pomaga również zwiększyć siłę wiązania płyty nośnej z materiałem ciernym, zwiększając wytrzymałość klocka.

Materiał cierny
Hamulce pojazdów sportowych różnią się znacznie od tych stosowanych w samochodach małych czy miejskich. Zatem materiał cierny powinien być też odpowiednio dostosowany. Posiadamy ponad 20 różnych mieszanek stworzonych z ponad 130 różnych składników materiałów ciernych, pomagających zapewnić, że każdy klocek hamulcowy jest idealnie dopasowany do konkretnej marki i modelu pojazdu. Inni producenci części zamiennych stosują tylko jedną lub dwie mieszanki, zmniejszając w rezultacie efektywność działania. Nie spoczywamy na laurach. Ciągle testujemy nowe mieszanki i składniki – ponad 300 rocznie. To pozwala nam być zawsze w czołówce, gdy chodzi o parametry produktów i kwestie związane z ochroną środowiska.

Okładzina cierna
By skrócić okres dopasowywania się i zminimalizować powstające w tym czasie piski, klocki hamulcowe Delphi posiadają fazowanie stosowane w klockach znajdujących się w OE. Niezależnie od jego kształtu, są zaprojektowane na tyle precyzyjnie, aby razem z odpowiednim materiałem ciernym dostarczać parametry wymagane w OE już od dnia montażu. Nasze klocki hamulcowe posiadają również szczeliny jeżeli jest to wymagane. Zastosowane szczeliny pozwalają klockom elastycznie pracować bez ryzyka pękania materiału ciernego, jednocześnie tym samym pomagają w odprowadzaniu wody i pyłu.

Źródło: Delphi

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę