AD Polska na sprzedaż

AD Polska
26.5.2017

Grupa Autodis planuje sprzedaż swojej spółki zależnej AD Polska, będącej częścią firmy od roku 2006, do Grupy Rhiag, należącej do amerykańskiej Grupy LKQ Corporation.

W ciągu kilku ostatnich lat zarządom Grupy Autodis oraz Autodistribution Polska udało się znacząco rozwinąć biznes AD Polska poprzez wzmocnienie fundamentów ekonomiczno-finansowych firmy. Jednakże ze względu na swoje położenie geograficzne, odległe od głównych rynków na których działa spółka-matka (Francja, Benelux), AD Polska nie mogła w pełni korzystać tak z inwestycji, jak i z synergii biznesowej generowanej przez Grupę Autodis. AD Polska rozpocznie teraz nowy rozdział swojego rozwoju korzystając ze wsparcia i doświadczenia Grupy Rhiag, mającej jasno określone ambicje budowania silnej pozycji w Europie Środkowej i Wschodniej.

Akwizycja AD Polska jest częścią strategii rozwoju LKQ Corporation oraz Grupy Rhiag, polegającej na stworzeniu w Centralnej i Wschodniej Europie silnej grupy sprzedażowo-dystrybucyjnej. Celem Grupy Rhiag jest zatem wykorzystanie pojawiających się synergii logistycznych i zakupowych. Niedawne przejęcie przez LKQ Corporation Grupy Mekonomen, działającej na rynku skandynawskim, jest dobitnym potwierdzeniem procesu realizacji tej strategii.

Dla Grupy Autodis sprzedaż operacji w Polsce jest także częścią strategii rozwoju, polegającej na zbudowaniu silnej grupy spółek działających w segmencie motoryzacyjnym w Europie Zachodniej, poczynając od rynku francuskiego. Celem Grupy Autodis jest wykorzystanie pojawiających się synergii logistycznych i zakupowych pomiędzy spółkami Grupy. Niedawne zakupy na rynkach Beneluxu oraz inwestycje we Włoszech są ilustracją procesu wdrażania tej strategii.

Transakcja zostanie sfinalizowana po otrzymaniu zgody właściwych organów administracji państwowej. AD Polska opuści także struktury grupy zakupowej AD International zgodnie z odpowiednimi zapisami umowy pomiędzy AD Polska i ADI. Szczegóły finansowe planowanej transakcji nie zostały ujawnione.

Źródło: AD Polska

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę