Aktualizacja Styczeń – Luty 2018 systemu diagnostycznego CDIF/3

Axes System
3.1.2018

Wraz z początkiem nowego roku Axes System udostępnia najnowszą aktualizację oprogramowania CDIF/3. Dodano w niej kilka nowych modeli, ale również dużo uwagi poświęcono uzupełnianiu brakujących funkcji lub ich udoskonalaniu w samochodach, które już znajdują się w bazie.

Poniżej znajduje się pełna lista zmian aktualizacji Styczeń – Luty 2018:

  • Iveco – w silnikach modelu New Daily dodano adaptacje, które wykonuje się po wymianie m.in. czujnika ciśnienia paliwa, filtra cząstek stałych oraz przepływomierza powietrza.
  • Mercedes – na liście obsługiwanych pojazdów pojawił się nowy model: Mercedes Sprinter II W906, produkowany od 2013 roku. Lista 28 sterowników zawiera m.in. silniki 220CDI/300CDI o mocach 85kW/95kW/105kW/110kW/120kW/135kW/140kW, uzupełnione o funkcje: regenerację filtra cząstek stałych, adaptacje po wymianie elementów, reset wartości przyuczonych, ograniczenie maksymalnej prędkości itp.
  • Renault – na liście obsługiwanych pojazdów pojawił się nowy model: Koleos II, produkowany od 2016 roku. Uzupełniony został o listę 22 sterowników, w tym wysokoprężny silnik 1.6dCi (R9M) oraz jedyny benzynowy silnik 2.0SCe (M5R). W sterownikach oprócz standardowych funkcji pojawił się szereg adaptacji i kodowań.
  • Subaru – na liście obsługiwanych pojazdów pojawił się nowy model: Forester IV, produkowany od 2012 roku. Lista 16 sterowników uzupełniona została o funkcje: odczyt kodów usterek, odczyt parametrów.
  • Toyota – na liście obsługiwanych pojazdów pojawił się nowy model: Corolla (E160), produkowany od 2013 roku. Sterowniki w tym modelu uzupełnione zostały o główne funkcje: odczyt kodów usterek, odczyt parametrów, aktywacje oraz adaptacje.
  • Opel – na liście obsługiwanych pojazdów pojawił się nowy model: Astra K, produkowany od 2016 roku, wyposażony w silnik benzynowy 1.4i B14XFL (LE2). Sterowniki w tym modelu uzupełnione zostały o funkcje: odczyt kodów usterek oraz odczyt identyfikacji.
    Model Combo D wzbogacił się o kolejne sterowniki silnika – silnik 1.3CDTI A13FD(LN9), silnik 1.4i A14FP (LJA) oraz silnik 1.6CDTI A16FDH (LJ5), które zostały uzupełnione o główne funkcje: odczyt parametrów, aktywacje adaptacje i kodowania. Pozostałe sterowniki w tym modelu także zostały uzupełnione o brakujące funkcje.
  • Nissan – dodano sterownik poduszki powietrznej dla modelu Navara D40.
  • Volvo – dodano sterownik przekładni MPS6 dla modelu S40/V50. Dla wszystkich przekładni 4T6 i AW5 w modelach C70, S40/V50, S80, V70/XC70, XC90 dodano adaptacje: reset licznika jakości oleju po wymianie oraz reset adaptacji po naprawie.

Wszystkie aktualizacje można pobrać po zalogowaniu się do Strefy Użytkownika na stronie www.cdif3.com.

Źródło: Axes System

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę