Alfa Romeo 4C - „Samochód Roku Playboya 2014".

17.6.2014

Alfa Romeo 4C została uhonorowana tytułem „Samochód Roku Playboya 2014". Wyróżnienie to zostało przyznane przez znawców rynku motoryzacyjnego w Polsce.

Nocna gala wieńczyła plebiscyt „Samochód Roku Playboya 2014" organizowany już od 22 lat przez redakcję polskiej edycji najsłynniejszego na świecie magazynu dla mężczyzn. Plebiscyt ten od lat wskazuje trendy i kierunki rozwoju krajowego rynku motoryzacyjnego, zaś nagrodzone auta stanowią obiekt westchnień nie tylko męskiej części naszego społeczeństwa. O wyborze wyróżnionych decyduje elitarne grono jurorów złożone z osobistości branży motoryzacyjnej. W 22. edycji plebiscytu w jego składzie zasiedli: jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych, rajdowy Mistrz Europy, trzykrotny rajdowy Mistrz Polski i „dakarowiec" Krzysztof Hołowczyc, komentator sportowy i dziennikarz Andrzej Borowczyk, czterokrotny Mistrz Polski w rajdach samochodowych i pierwszy Polak w samochodzie na mecie Rajdu Paryż-Dakar Andrzej Koper, miłośnik motoryzacji i publicysta Włodzimierz Zientarski oraz prowadzący w programie Automaniak TVN Turbo, redaktor polskiej edycji „Playboya" i gospodarz wczorajszej gali Rafał Jemielita. Powyższe jury wybrało zwycięzcę oraz przyznało 13 wyróżnień dodatkowych w poszczególnych kategoriach. Najważniejsza nagroda - tytuł „Samochodu Roku Playboya 2014" - zdobyła Alfa Romeo 4C. Gwiazda wieczoru - piękne, włoskie coupé - wśród owacji wjechało na scenę w Pałacu Zamoyjskich, gdzie z rąk aktora Bogusława Lindy oraz dziennikarza Włodzimierza Zientarskiego nagrodę odebrał Rafał Grzanecki, szef Public Relations Fiat Auto Poland.

Dzieło mistrzów designu z Włoch, Alfa Romeo 4C, nawiązuje do historii wyścigowych sukcesów firmy, czerpiąc inspiracje z modelu 33 Stradale. Podobnie jak ta homologowana wersja bolidu racingowego Tipo 33 z 1967 roku, 4C łączy wysmakowane włoskie wzornictwo z bezkompromisową techniką. Pod nadwoziem o liniach niezwykle zbliżonych do 33 Stradale kryje się wnętrze stworzone w stylu wyścigowym oraz sportowy charakter pojazdu z napędem na tylne koła i centralnie umieszczonym silnikiem.

Alfa Romeo 4C zachwyca nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim jakością sportowej jazdy. Stosunek masy do mocy w tym super-samochodzie nie przekracza 4 kg/KM, co Alfa zawdzięcza redukcji masy do zaledwie 895 kg, uzyskanej dzięki zastosowaniu nowoczesnych, wyjątkowo lekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, aluminium i kompozyt SMC. To ultra szybkie coupé napędza skonstruowany od podstaw, aluminiowy czterocylindrowiec 1750 Turbo, dostarczający moc i moment obrotowy o najwyższych wartościach w klasie. 240 KM i 350 Nm, z których 80% jest dostępne już przy 1700 obr./min, zapewnia niesamowite osiągi maksymalne wynoszące 258 km/h i imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Silnik współpracuje ze skrzynią biegów najnowszej generacji z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race". Wszystkie te rozwiązania zastosowanie w Alfie Romeo 4C mają służyć zapewnieniu maksymalnej radości z jazdy, zarówno po szosie, jak i po najtrudniejszym torze.

Dla Alfy Romeo 4C tytuł „Samochód Roku Playboya 2014" to już kolejne wyróżnienie na polskim rynku. Na początku tego roku coupé docenili też uczestnicy Plebiscytu „Auto Lider 2013", Czytelnicy tygodnika „MOTOR" i miesięcznika „AUTO MOTO". Głosujący wybrali Alfa Romeo 4C na zwycięzcę kategorii „Auto Sportowe i Kabriolet" spośród 20 innych konkurentów.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę