Bieńkowska: "Volkswagen nie chce wypłacić rekompensat europejskim klientom"

27.1.2016

Rozmowy Brukseli z Volkswagenem nie zakończyły się pomyślnie dla posiadaczy aut niemieckiego koncernu.

Unijna komisarz Elżbieta Bieńkowska nie wynegcjowała rekompensat dla europejskich klientów Volkswagena. W przeciwieństwie do mieszkańców USA, będziemy mogli liczyć jedynie na skorzystanie z akcji serwisowych, które sprawią, że auta Grupy Volkswagena powinny zacząć spełniać surowe normy czystności spalin.

Matthias Muller z Volkswagena jasno dał do zrozumienia, że europejscy klienci nie mają co liczyć na rekompensaty, przynajmniej w takiej formie jak w USA. Przypomnij, że w Stanach program rekompensat obejmuje specjalną kartę kredytową o wartości 500 dolarów na dowolne wydatki, a dodatkowe 500 dolarów klient będzie mógł wydać u dilera VW. Ponadto klienci, którzy posiadają auto od niemieckiego producenta, dostaną ubezpieczenie assistance na 3 lata. Oprócz tego, każdy z nich będzie mógł domagac się indywidualnych roszczeń w sądzie.

W Polsce z kolei przeprowadzona zostanie akcja naprawcza. Jak informuje Gazeta Wyborcza, Volkswagen zaprosi posiadaczy aut z silnikiem 2.0 TDI na wymianę oprogramowania, a tych, którzy mają 1.6 TDI, czeka dodatkowa wymiana osprzętu. Unijna komisarz Elżbieta Bieńkowska tłumaczy, że brak rekompensat dla europejskich klientów wynika przede wszystkim z różnic prawnych USA i UE. Stąd też powstał pomysł, aby w ramach Unii utworzone zostały nowe zasady dotyczące kontroli centrów autoryzacyjnych i serwisów technicznych.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę