BMW liderem segmentu premium w Polsce

20.7.2015

BMW po pierwszych sześciu miesiącach roku 2015 notuje bardzo dobre wyniki sprzedaży, utrzymując silną pozycję lidera na polskim rynku.

Do czerwca zarejestrowano 4417 aut BMW, kolejny raz więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. MINI z 485 samochodami na drogach także pobiło rezultaty z 2014. BMW Motorrad z 711 zarejestrowanymi motocyklami świętuje wzrost o 10%.

W portfolio marki BMW najpopularniejszym modelem nadal okazuje się zwycięzca także za rok 2014 – BMW X5. Zarejestrowano 625 sztuk tego auta. Segment modeli BMW X3 oraz X4 zanotował imponująca liczbę 939 rejestracji, co dowodzi, że kreowanie nowych segmentów rynku jest specjalnością marki. Segment limuzyn BMW – seria 3 oraz 5 – także dobrze rozpoczął rok, z odpowiednio 543 i 567 rejestracji. Zaś nowatorska marka BMW i kontynuuje dobrą passę: 24 modele BMW i3 oraz 10 sztuk BMW i8 wyjechało na drogi do końca czerwca.

MINI energicznie wystartowało w rok 2015, notując 485 rejestracji. Dzięki nowej generacji MINI wraz z wariantem 5-drzwiowym zarejestrowano aż 307 modeli. W rankingu popularności drugą lokatę zajmuje MINI Countryman. W tym roku marka określa siebie na nowo, proponując klientom zupełnie nowy wizerunek. W Polsce zaś do rodziny MINI dołączył ambasador Adam Małysz.

BMW Motorrad tradycyjnie już osiągnął pozycję lidera w segmencie motocykli powyżej 500 cm³. Udział w rynku wzrósł w I półroczu z 23,8% w roku 2014 do 24,9%. Najpopularniejsze modele to R1200GS i R1200GS Adventure, ponadto wielki sukces odnotował S1000RR, którego sprzedaż wzrosła dwukrotnie. W TOP 10 najlepiej sprzedających się motocykli w Polsce aż 6 to modele BMW Motorrad.

Drugie półrocze 2015 będzie obfitowało w ważne wydarzenia dla BMW Group w Polsce. W październiku marka BMW rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii wraz z nową generacją flagowej limuzyny, BMW serii 7. Także w październiku na rynku pojawi się nowa wersja BMW X1, zaś od lipca dostępne będą odświeżone modele BMW serii 3 Limuzyna oraz Touring. Pod koniec roku BMW wprowadza technologię plug-in hybryd do swoich głównych modeli, a pierwszym przedstawicielem będzie X5 xDrive 40e.

Jesień będzie miła także dla fanów MINI – w salonach pojawi się nowa generacja MINI Clubman, który zaoferuje kombinację funkcjonalności z charyzmatycznym charakterem marki oraz oczywiście frajdą z jazdy.

“BMW Group stale udowadnia, że orientacja na przyszłość, innowacyjne rozwiązania oraz zapewnianie kierowcy bezkompromisowej radości z jazdy to przepis na sukces w segmencie premium, także w Polsce. Jestem dumny, że udaje nam się pozostawać liderem tego rynku. Wierzę, że mamy wszelkie narzędzia do tego, aby nadal przekraczać potrzeby klientów i wyznaczać kierunek rozwoju aut premium” – komentuje Paul de Courtois, General Manager BMW Group Polska.

Źródło: BMW, Mototarget.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę