Castrol wprowadza na rynek nowy olej do przekładni z mokrym sprzęgłem

Nowy olej do przekładni z mokrym sprzęgłem Castrol

Firma Castrol wprowadziła na rynek TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE, nowy, w pełni syntetyczny olej przekładniowy przeznaczony specjalnie do przekładni dwusprzęgłowych (DCT/DSG) wyposażonych w mokre sprzęgła. Ten nowy środek smarny stworzono, aby zapewnić płynniejszą zmianę biegów w celu zwiększenia wydajności operacyjnej, a także maksymalizacji żywotności komponentów DCT i DSG.

  • Castrol TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE zapewnia płynniejszą zmianę biegów, co zwiększa wydajność operacyjną i wydłuża żywotność podzespołów.
  • Technologia Smooth Drive TechnologyTM polega na zastosowaniu aktywnych molekuł, które automatycznie dostosowują odpowiednie poziomy tarcia do zmieniających się obciążeń i prędkości, co zapewnia płynniejszą jazdę1.
  • Idealne rozwiązanie dla serwisów – jeden produkt nadający się do prawie wszystkich mokrych przekładni dwusprzęgłowych2, w tym stosowanych przez marki Ford, VW Group, Nissan, BMW i Mercedes-Benz. 

TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE nadaje się do stosowania w ponad 90% przekładni z mokrym sprzęgłem z europejskiego parku samochodowego2, w tym w większości sześcio- i siedmio-biegowych mokrych przekładni DCT i DSG stosowanych w samochodach osobowych produkowanych przez marki Ford, VW Group, Nissan, BMW i Mercedes-Benz. Rozwiązanie w postaci jednego produktu pomaga uprościć proces wyboru i zamawiania produktów w serwisach jednej i wielu marek. 

Nowoczesna automatyczna skrzynia biegów może składać się nawet z 1000 części, a podczas typowej jazdy po mieście biegi zmienia się nawet do 88 000 razy w roku3. Przy takich warunkach skrzynie biegów pracują ciężej niż kiedykolwiek przedtem, powodując zwiększone drgania, problemy z przełączaniem biegów i możliwe uszkodzenia komponentów, jeśli olej przekładniowy pojazdu zużyje się lub nie zapewnia odpowiedniego poziomu tarcia4

Nowy olej przekładniowy TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE firmy Castrol z technologią Smooth Drive TechnologyTM zawiera aktywne molekuły, które automatycznie dostosowują poziom tarcia do zmieniających się obciążeń i prędkości. Dzięki temu w każdym momencie przekładnia pracuje przy zachowaniu odpowiedniego poziomu tarcia pomiędzy komponentami, co zapewnia najwyższą ochronę i płynniejszą jazdę przez dłuższy czas1.

Osiągnięcie płynnej zmiany biegów, dłuższej żywotności komponentów i zwiększonej wydajności operacyjnej zostało potwierdzone w wyniku szeroko zakrojonych analiz przeprowadzonych przez ekspertów technologicznych Castrol. Testy porównawcze TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE z innym olejem wykazały, że nowy produkt zapewniał płynną zmianę biegów przez ponad dwa razy dłuższy czas, działając wydajnie nawet przez 17 000 cykli, w porównaniu do zaledwie 7500 cykli w przypadku zwykłego oleju, po których przy zmianie biegów pojawiły się wibracje i szarpanie1. Łożyska przekładni również wykazywały o 80% mniejsze zużycie5, przy 50% mniejszym wzroście lepkości  oleju wywołanego utlenianiem6.

Wymagania mechaniczne stawiane dzisiejszym przekładniom dwusprzęgłowym z mokrym sprzęgłem są wyższe niż kiedykolwiek przedtem, dlatego niezwykle ważne jest, aby można je było chronić przed występującymi obciążeniami i unikać awarii ich komponentów. Po szeroko zakrojonym procesie testowania i rozwoju Castrol TRANSMAX DUAL Multivehicle z technologią Smooth Drive TechnologyTM oferuje niezrównaną ochronę w przypadku większości przekładni DCT i DSG występujących w Europie, dostarczając serwisom gotowe rozwiązanie – powiedział Simon Gurney, kierownik ds. wdrażania technologii w firmie Castrol.

Castrol TRANSMAX DUAL Multivehicle to najnowszy olej przekładniowy, który dołącza do rosnącego asortymentu produktów Castrol TRANSMAX obejmującego płyny TRANSMAX ATF, DUAL i CVT do automatycznych skrzyń biegów. TRANSMAX MANUAL zapewnia również pięciokrotnie łatwiejszą zmianę biegów w ręcznych skrzyniach biegów podczas pracy w niskich temperaturach7. Obecnie dwóch na trzech głównych producentów pojazdów wybiera oleje przekładniowe Castrol do fabrycznego zalania8.

1 Na podstawie OEM Friction Test Method GK-1 vs a Genuine Oil. GK-1 jest zastrzeżonym testem OEM.
2 Na podstawie informacji z bazy danych IHS nowych pojazdów wyprodukowanych w Europie w latach 2010–2019 oraz prognoza produkcji na lata 2020–2025.
3 Zgodnie z danymi Castrol zgromadzonymi w cyklu jazdy FETP po mieście.
4 Korzystanie z odpowiedniego oleju przekładniowego w odpowiednim czasie ma kluczowe znaczenie w kontekście zapobiegania problemom z przekładniami, takim jak wibracje i szarpanie, opór przy przełączaniu biegów, „wycie” osi lub uszkodzenie części.
5 Test łożysk FE-8 – Castrol TRANSMAX DUAL Multivehicle wykazał lepszą odporność na zużycie łożysk niż w przypadku zwykłego oleju.
6 Oxidation DKA (170C, 192 HRS) CEC-L-48-Mod – Test stabilności oksydacyjnej olejów silnikowych stosowanych w samochodowych przekładniach poprzez ich przyśpieszone starzenie. 
7 TRANSMAX MANUAL Multivehicle 75W-90, TRANSMAX MANUAL FE 75W, TRANSMAX MANUAL V 75W-80 w porównaniu z głównym konkurencyjnym mineralnym olejem przekładniowym API GL-4 SAE 80W-90, na podstawie testów przeprowadzonych w niezależnym laboratorium na 6-stopniowej skrzyni biegów w temperaturze -20°C.
8 Na podstawie niezależnych danych źródłowych.

Źródło: Castrol

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę