Castrol rozszerza gamę produktów neutralnych pod względem emisji CO2

Castrol rozszerza gamę produktów neutralnych pod względem em Castrol

Firma Castrol rozszerza swoje portfolio produktów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie o linię zaawansowanych olejów do przekładni i mostów napędowych Castrol TRANSMAX. Ten nowy środek smarny stworzono, aby zapewnić płynniejszą zmianę biegów w celu zwiększenia wydajności operacyjnej, a także maksymalizacji żywotności komponentów DCT i DSG.

TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE nadaje się do stosowania w ponad 90% przekładni z mokrym sprzęgłem z europejskiego parku samochodowego, w tym w większości sześcio- i siedmiobiegowych mokrych przekładni DCT i DSG stosowanych w samochodach osobowych produkowanych przez marki Ford, VW Group, Nissan, BMW i Mercedes-Benz. Rozwiązanie w postaci jednego produktu pomaga uprościć proces wyboru i zamawiania produktów w serwisach jednej i wielu marek.

  • Castrol TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE zapewnia płynniejszą zmianę biegów, co zwiększa wydajność operacyjną i wydłuża żywotność podzespołów.
  • Technologia Smooth Drive TechnologyTM polega na zastosowaniu aktywnych molekuł, które automatycznie dostosowują odpowiednie poziomy tarcia do zmieniających się obciążeń i prędkości, co zapewnia płynniejszą jazdę.
  • Idealne rozwiązanie dla serwisów – jeden produkt nadający się do prawie wszystkich mokrych przekładni dwusprzęgłowych, w tym stosowanych przez marki Ford, VW Group, Nissan, BMW i Mercedes-Benz.

Nowoczesna automatyczna skrzynia biegów może składać się nawet z 1000 części, a podczas typowej jazdy po mieście biegi zmienia się nawet do 88 000 razy w roku. Przy takich warunkach skrzynie biegów pracują ciężej niż kiedykolwiek przedtem, powodując zwiększone drgania, problemy z przełączaniem biegów i możliwe uszkodzenia komponentów, jeśli olej przekładniowy pojazdu zużyje się lub nie zapewnia odpowiedniego poziomu tarcia.

Nowy olej przekładniowy TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE firmy Castrol z technologią Smooth Drive TechnologyTM zawiera aktywne molekuły, które automatycznie dostosowują poziom tarcia do zmieniających się obciążeń i prędkości. Dzięki temu w każdym momencie przekładnia pracuje przy zachowaniu odpowiedniego poziomu tarcia pomiędzy komponentami, co zapewnia najwyższą ochronę i płynniejszą jazdę przez dłuższy czas.

Osiągnięcie płynnej zmiany biegów, dłuższej żywotności komponentów i zwiększonej wydajności operacyjnej zostało potwierdzone w wyniku szeroko zakrojonych analiz przeprowadzonych przez ekspertów technologicznych Castrol.

Testy porównawcze TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE z innym olejem wykazały, że nowy produkt zapewniał płynną zmianę biegów przez ponad dwa razy dłuższy czas, działając wydajnie nawet przez 17 000 cykli, w porównaniu do zaledwie 7500 cykli w przypadku zwykłego oleju, po których przy zmianie biegów pojawiły się wibracje i szarpanie. Łożyska przekładni również wykazywały o 80% mniejsze zużycie, przy 50% mniejszym wzroście lepkości oleju wywołanego utlenianiem.

Simon Gurney, kierownik ds. wdrażania technologii w firmie Castrol, powiedział: Wymagania mechaniczne stawiane dzisiejszym przekładniom dwusprzęgłowym z mokrym sprzęgłem są wyższe niż kiedykolwiek przedtem, dlatego niezwykle ważne jest, aby można je było chronić przed występującymi obciążeniami i unikać awarii ich komponentów. Po szeroko zakrojonym procesie testowania i rozwoju Castrol TRANSMAX DUAL Multivehicle z technologią Smooth Drive TechnologyTM oferuje niezrównaną ochronę w przypadku większości przekładni DCT i DSG występujących w Europie, dostarczając serwisom gotowe rozwiązanie.

Castrol TRANSMAX DUAL Multivehicle to najnowszy olej przekładniowy, który dołącza do rosnącego asortymentu produktów Castrol TRANSMAX obejmującego płyny TRANSMAX ATF, DUAL i CVT do automatycznych skrzyń biegów. TRANSMAX MANUAL zapewnia również pięciokrotnie łatwiejszą zmianę biegów w ręcznych skrzyniach biegów podczas pracy w niskich temperaturach. Obecnie dwóch na trzech głównych producentów pojazdów wybiera oleje przekładniowe Castrol do fabrycznego zalania.

Źródło: Castrol

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę