Chłodzenie bez wody

29.5.2013
Płyny chłodnicze bazują na mieszance etylenu glikolu, wody i inhibitorów korozji. Wszystkie mają fizyczne i chemiczne ograniczenia, które negatywnie wpływają na osiągi silników oraz ich niezawodność. Bezwodne płyny chłodnicze Evans to duży krok w technologii chłodzenia i ochrony silników.
Główna zaleta płynów chłodniczych Evans wynika z tego, że nie zawierają wody. Jeśli w wyniku awarii, temperatura płynu zbliży się nawet do 180 st. C, płyn Evans w dalszym ciągu chłodzi silnik, nie gotuje się i nie wytwarza ciśnienia w układzie chłodzenia. Jest to szczególnie przydatne w sporcie motorowym (zwłaszcza w off-roadzie), motocyklach crossowych, enduro, ale także w silnikach pojazdów klasycznych i zabytkowych. Co istotne, płyny Evans nie wymagają okresowej wymian i zastosowane jeden raz, rozwiązują problem przegrzewania się silników.

Bezwodne płyny chłodnicze Evans są oficjalnie stosowane m.in. przez Honda Racing World Motocross Team, fabryczny zespół Kamaz w Rajdzie Dakar. Używa ich także znakomity amerykański komik, posiadacz olbrzymiej kolekcji supersamochodów - Jay Leno.

Gama produktów obejmuje następujące pozycje:
Evans Auto Cool - do samochodów osobowych,
Evans Power Cool - do samochodów rajdowych/wyścigowych,
Evans Power Sports - do motocykli,
Evans Vintage Cool - do samochodów zabytkowych,
Evans Classic Cool - do samochodów klasycznych,
Evans Aero Cool - do silników lotniczych Rotax,
Evans Heavy Duty - do silników przemysłowych,
Evans Prep Fluid - płyn przygotowawczy usuwający wodę.
 
W maju br. dystrybutorem Evans Waterless Coolants została firma Diff.
Więcej informacji: www.evanscoolants.pl
 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę