Cylinderki hamulcowe TRW najlepsze w testach wytrzymałościowych

21.5.2012
Cylinderki TRW wyprzedziły konkurencję o 16% i wykazały średni okres eksploatacji na poziomie miliona cykli.

Sukces ten wynika z zastosowania innowacyjnego spojenia metal-guma w cylinderkach PCRVi. Spojenie takie znacząco redukuje wycieki mogące prowadzić do zanieczyszczeń części wewnętrznych, a tym samym do skrócenia okresu eksploatacji produktu.

W badaniu porównawczym przeprowadzonym na zlecenie TRW Automotive Aftermarket zestawiono produkty firmy z częściami konkurentów, w których stosuje się konwencjonalne spojenie metal-metal. Produkty badano pod kątem wytrzymałości, czystości, odporności na zanieczyszczenia i właściwości mieszanki gumowej, a także testowano je na końcu linii produkcyjnej i pod względem kontroli wewnątrz procesowej. Wszystkie części poddano tym samym standardowym testom produktów klasy wyposażenia oryginalnego (OE), w tych samych warunkach i w tym samym środowisku. Testy kontroli funkcjonalnej obejmowały przecieki przy wysokim i niskim ciśnieniu, ciśnienie włączające i współczynnik zaworu.

Testy wykazały, że części ze spojeniem metal-metal w cylinderkach PCRVi niosą ze sobą ryzyko wcześniejszej awarii i krótszego okresu eksploatacji, ponieważ spojenie metal-metal może prowadzić w procesie produkcyjnym do zanieczyszczeń wewnętrznych i błędów obróbki.

Barbara Koerfer z TRW wyjaśniła: „Przetestowane przez nas części konkurentów miały oznaki zanieczyszczenia. Utrzymujemy zerowy poziom zwrotów cylinderków hamulcowych TRW i chcieliśmy uzyskać potwierdzenie, że wynika to ze stosowanego przez nas spojenia metal-guma.


„Spojenie jest zgodne ze specyfikacjami OE i ma następujące właściwości: wysoka wytrzymałość na rozciąganie i rozrywanie, niski poziom odkształcenia trwałego po ściskaniu (maks. 20%), wysoka odporność na starzenie pod wpływem działania powietrza i wysokiej temperatury (150-200°C) oraz wysoka odporność na działanie płynu hamulcowego (cztery tygodnie w temperaturze 150°C). Cechy te eliminują ryzyko zanieczyszczenia w trakcie procesu produkcyjnego i po zamontowaniu części w pojeździe".

Przed dopuszczeniem do sprzedaży wszystkie produkty TRW przechodzą serię rygorystycznych testów przy użyciu najnowszych technologii - zarówno w laboratorium, jak i w warunkach drogowych.
Barbara Koerfer dodała: „Cylinderki wytwarzamy na całkowicie zautomatyzowanych liniach produkcyjnych, na których montaż tłoczków jest kontrolowany przy użyciu kamer. Przeprowadzamy także testy pneumatyczne 100% produktów na końcu linii montażowej. Pełną dokładność uzyskujemy dzięki czujnikom o rozdzielczości wynoszącej 1 000 000. Testy przeprowadzamy przy użyciu metody manometrycznej, która opiera się na spadku ciśnienia bezwzględnego, dzięki czemu jest niezawodna, powtarzalna i bezpieczna.

Myślę, że klienci doceniają fakt, że w przypadku cylinderków hamulcowych akceptujemy wyłącznie najwyższy standard TRW" - powiedziała Barbara Koerfer.

„Aż 90% działalności TRW to produkcja OE, w związku z tym jest ona podstawą naszej działalności także na rynku części zamiennych. Nie możemy sobie pozwolić na utratę reputacji, produkując gorszej klasy części zamienne. Naszym punktem odniesienia jest standard OE i uważamy za swój obowiązek dostarczanie klientom produktów najwyższej klasy. Stosujemy system »pozytywnego bezpieczeństwa«. Oznacza to po prostu, że jeśli czujniki wykryją najdrobniejszy ślad zanieczyszczenia, maszyna zasygnalizuje negatywny wynik testu, zostanie zatrzymana i poddana dokładnemu badaniu".

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.trwaftermarket.com. 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę