Czego Polacy oczekują od nowych aut?

Lexus
23.8.2017

W I półroczu 2017 r. w Polsce zarejestrowano blisko 250 tys. osobowych samochodów. Prawdziwy boom inwestycji drogowych w ostatnich latach oraz rosnąca zamożność społeczeństwa sprawiają, że nabywcy samochodów nie kierują się już tylko podstawowymi zaletami auta. Coraz ważniejsze jest komfortowe wyposażenie i nowinki technologiczne, które podnoszą poziom jazdy i bezpieczeństwo podróżujących.

Dzięki inwestycjom w infrastrukturę na koniec 2016 r. sieć dróg szybkiego ruchu w Polsce wynosiła 3163,4 km. Jak wynika z danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, 1631,7 km stanowiły autostrady, a 1531,7 km drogi ekspresowe. Jeszcze w 2004 r. było ok. 470 km autostrad i ok. 200 km dróg ekspresowych.

Drogi w kraju bardzo się zmieniły i zmienia się definicja komfortu. My, jako kierowcy i użytkownicy, jesteśmy coraz bardziej wymagający, a poczucie wygody i komfortu nie wynika już tylko wyłącznie z zawieszenia, lecz także z całego spektrum innych rozwiązań, które proponują producenci samochodów – mówi Tomasz Mucha, PR manager marki Citroen DS.

Nie tylko nowe drogi poprawiają komfort jazdy. Wymagania kierowców stale rosną i coraz częściej o ich wygodzie decydują nowinki technologiczne. Czynników, na które zwracamy uwagę podczas wyboru nowego samochodu, jest bardzo wiele.

Ergonomia, akustyka, wytłumienie, wrażenia zapachowe i wzrokowe, funkcje masażu, które proponują fotele czy przyjazne interfejsy i kolorystyka, a także systemy wspomagania. Całe spektrum różnego rodzaju rozwiązań powoduje, że dany samochód uznajemy za bardziej komfortowy, a inny za mniej – stwierdza PR manager Citroen DS.

Badania Kantar TNS pt. „Jakie wnętrza aut lubią Polacy?” wskazują, że Polacy od samochodu oczekują najbardziej komfortu, wygody oraz poczucia niezależności. Ponadto wygoda użytkowania i praktyczność ma niemal decydujące znaczenie przy wyborze auta. Okazuje się, że znaczny odsetek ankietowanych przykłada dużą wagę do nowoczesności samochodu, czyli wyposażenia go w rozwiązania technologiczne. Jednym z nich jest innowacyjny rodzaj zawieszenia, które przewiduje przeszkody na drodze.

Rozwiązanie DS Active Scan Suspension przewiduje nawierzchnię i dostosowuje układ zawieszenia i tłumienia do przeszkody, na którą najedzie. Składa się z kamery pod lusterkiem, czterech czujników przechyłu nadwozia, trzech przyspieszeniomierzy. Te elementy reagują za sprawą impulsu, który przekazywany jest przez obraz z kamery badającej nawierzchnię przed pojazdem i tym samym przygotowuje auto do odpowiedniej amortyzacji – wyjaśnia Tomasz Mucha.

Jak wskazuje przedstawiciel Citroen DS, w tę technologię wyposażony będzie pierwszy model DS 7 Crossback, który już za 3 miesiące zadebiutuje na polskim rynku. Z czasem to zawieszenie będzie trafiało do kolejnych, nowych modeli nowej marki grupy PSA.

Źródło: Newseria

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę