Czujniki MEMS Bosch umożliwiają teraz szybsze uruchomienie poduszek powietrznych

Bosch
4.12.2018

Nowe czujniki przyspieszenia o wysokim G zwiększają ochronę kierowcy i pasażerów.

Bosch zaprezentował nową generację czujników przyspieszenia o wysokim G. Rodzina czujników SMA7xy poprawia bezpieczeństwo kierowców i pasażerów. Gdy czujniki przyspieszenia wykryją kolizję to można wcześniej aktywować systemy bezpieczeństwa biernego, takie jak poduszki powietrzne, a działanie zabezpieczenia można dostosować dokładnie do konkretnego scenariusza wypadku drogowego. W ten sposób konsekwencje wypadków można jeszcze bardziej złagodzić. Nowa rodzina SMA7xy składa się z wielu czujników do systemów poduszek powietrznych, które są oparte na wiodącej na rynku technologii MEMS firmy Bosch.

Powiązane firmy

Bosch - Robert Bosch Sp. z o.o.

© Bosch

Uniwersalne, bardzo szybkie czujniki zderzeniowe

Czujniki z nowej rodziny produktów SMA7xy umożliwiają niezwykle szybkie przetwarzanie sygnału. W porównaniu do czujników poprzedniej generacji, Bosch podwoił przepustowość, a tym samym zwiększył prędkość przetwarzania sygnałów zderzeniowych o sto procent. Czujniki przyspieszenia znajdują się bezpośrednio w module sterującym poduszek powietrznych lub w czujnikach satelitarnych znajdujących się w słupku A, B lub C, albo w przednim zderzaku. Czujniki wykrywają uderzenie lub dachowanie samochodu w ułamkach sekundy i wysyłają te informacje do sterownika poduszek powietrznych, który następnie wdraża w odpowiednim momencie systemy bezpieczeństwa biernego.

Jeden z czujników z rodziny SMA7xy, SMA760 precyzyjnie wykrywa uderzenia z przodu i z boku. Drugi czujnik, SMA720, zawiera jeden kanał x i jeden kanał z do pomiaru przyspieszenia wzdłuż osi pionowej. To sprawia, że SMA720 jest idealnym uzupełnieniem czujnika SMI860 w celu wykrywania dachowania pojazdu. Oba czujniki obsługują standardowy interfejs komunikacyjny SafeSPI.

Wszystkie czujniki z rodziny SMA7xy są zgodne z poziomem bezpieczeństwa ASIL D według normy ISO 26262 i spełniają specyfikację VDA AK-LV27. Wersje czujnika PSI5, zaprojektowane specjalnie do użytku peryferyjnego, oferują szeroki zakres pomiarów w zależności od wykonania: 30 g, 60 g, 120 g, 240 g lub 480 g. W celu zwiększenia elastyczności projektowej Bosch oferuje wiele wariantów, na przykład opcję pionowego montażu w celu oszczędności miejsca.

Opcje zapewniające swobodę projektowania

Czujniki peryferyjne rodziny SMA7xy są dostępne w wielu wariantach: z dwiema opcjami obudowy, czterema konfiguracjami osi czujników, kilkoma opcjami zakresu pomiarowego i ponad 80 różnymi trybami pracy PSI5 – dla każdej aplikacji istnieje odpowiedni czujnik. Jedną z opcji obudowy jest SOIC8, dobrze znana obudowa, która jest powszechnie stosowana i wyjątkowo solidna. Inną obudową jest LGA-System-in-package (SiP), która zawiera zintegrowane komponenty pasywne.

Więcej informacji na stronie: www.bosch-semiconductors.com.

Źródło: Informacja prasowa Bosch

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę