Daimler i Volvo pracują nad ciężarówką napędzaną wodorem

Ciężarówka na wodór Daimler AG © Daimler AG

Udostępnij:

Według analityków przyszłość transportu towarowego należeć będzie do ogniw paliwowych. Dlatego Volvo i Daimler założyły spółkę joint venture, która ma za zadanie wprowadzić na rynek pierwszą ciężarówkę zasilaną wodorem. Jej premiera planowana jest na połowę obecnej dekady.

Niemiecki Daimler i szwedzkie Volvo chcą wspólnie pracować nad stworzeniem napędu wodorowego do samochodów ciężarowych. 1 marca 2021 r. powołały spółkę joint venture o nazwie Cellcentric, która zajmie się realizacją tego projektu. W ramach umowy Volvo za sumę 600 mln euro wykupiło 50% udziałów w firmie Daimler Truck Fuel Cell, która do tej pory zajmowała się projektowaniem ogniw paliwowych na zlecenie Daimlera.



Celem współpracy dwóch gigantów jest opracowanie i uruchomienie seryjnej produkcji ogniw paliwowych – i to już w połowie bieżącej dekady. Ich działania koncentrować się będą na napędach do samochodów ciężarowych, ale w planach jest także opracowanie systemów do innych aplikacji. Daimler i Volvo zakładają, że prototypowe ciężarówki zasilane wodorem mogą zostać przekazane klientom do testów już za ok. 3 lata.

O współpracy Volvo Group i Daimler Truck AG mówi się od kwietnia 2020 r. Już wówczas oba przedsiębiorstwa podpisały niewiążące porozumienie o utworzeniu spółki joint venture, wzmocnione następnie wiążącą umową z listopada 2020 r. Bieżąca kooperacja nie będzie miała wpływu na inne obszary działalności koncernów.

Na podstawie artykułu „Daimler und Volvo entwickeln gemeinsam Wasserstoff-Lkw” opublikowanego na portalu www.kfz-betrieb.de

Udostępnij:

Drukuj




aE




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również