Dostawca Preferowany – już po raz piąty w AD Polska!

AD Polska
28.4.2016

Dla AD Polska to doskonały sposób na „dystrybucję jakości”, dla producenta części – na odczuwalny wzrost sprzedaży, a – co najważniejsze – dla warsztatu to gwarancja najwyższej klasy produktów i ich dostępności od ręki.

Na inauguracji tegorocznej edycji programu Dostawca Preferowany, 7 kwietnia w hotelu Grand Nosalowy Dwór w Zakopanem, spotkali się przedstawiciele producentów części zaangażowani w program oraz pracownicy AD Polska. – Konferencja jest tylko częścią całego programu. To forum, na którym nasi pracownicy mogą usłyszeć więcej o tym co słychać u poszczególnych producentów, na co powinni zwrócić uwagę w ich ofercie – mówi Piotr Stopczyk, prezes zarządu AD Polska.

Program opiera się na trzech filarach. – Po pierwsze, produkty Dostawców Preferowanych są polecane klientom przez naszych sprzedawców w pierwszej kolejności. Po drugie, stany magazynowe tych produktów w każdym naszym oddziale są utrzymywane w najszerszej możliwej gamie, tak żeby były dostępne na każde zamówienie klientów. Ostatnim elementem są działania wizerunkowe pod wspólną nazwą „Dystrybucja jakości” – wylicza Dawid Cieśla, dyrektor marketingu i sprzedaży – Polska zachodnia w AD Polska.

Tegoroczne nowości to dwie grupy produktowe: termostaty i akcesoria. Dostawcą Preferowanym termostatów została firma Gates, której produkty rekomendowane są także w grupie części układu rozrządu. Z kolei Dostawcą Preferowanym akcesoriów jest firma Amtra z jej produktami marki Moje Auto. Po rocznej przerwie na pozycję Dostawcy Preferowanego w sprzęgłach wróciła firma Valeo. Dostawcą Preferowanym w filtrach została marka Fram, a w wycieraczkach – Champion.

Pełna lista Dostawców Preferowanych wygląda następująco:

  • Castrol
  • Champion
  • Denso
  • Exide
  • FRAM
  • Gates
  • Goodyear
  • KYB
  • Magneti Marelli
  • Melle
  • Nissens
  • Optimal
  • Philips
  • SWAG
  • Textar
  • Valeo
  • Virage

Pięć lat programu Dostawca Preferowany ma widoczny wpływ na relacje z klientami i dostawcami AD Polska. Znacznie wzrosła świadomość na temat preferowanych marek wśród pracowników filii dystrybutora, w czym bardzo pomagają szczegółowe informacje na ten temat dostarczane sprzedawcom przez centralę. Z kolei żywe zainteresowanie klientów potwierdzają pytania, gdy tylko zobaczą zmiany w logo na tablicach informacyjnych czy choćby strojach pracowników filii AD Polska.

Federal-Mogul, producent marki Champion, wchodząc do programu Dostawca Preferowany, musiał spełnić określone oczekiwania. – Wymagało to pewnych dodatkowych działań i wydatków, ale uważamy, że jest to tego warte i dystrybucja naszych wyrobów na tym zyska. Do tej pory na rynku nie osiągnęliśmy maksimum możliwości tych naszych marek i dlatego zdecydowaliśmy się podjąć współpracę z partnerem, który jest nią zainteresowany, który daje nam pewność wyjątkowej promocji – mówi Marcin Sochaczewski, dyrektor marketingu firmy Federal-Mogul w regionie.

Lepsza rozpoznawalność i bezpośrednie przełożenie oferty asortymentowej na rynek poprzez AD, to korzyści z uczestnictwa w programie, które na pierwszym miejscu wymienia Urszula Matusiak z Philipsa, będącego w programie od początku. Informacja o nowych produktach pojawia się w sieci AD Polska natychmiast i w większym zakresie, a same produkty są na półkach w filiach, a nie tylko w magazynach centralnych. ˜– Przez te lata zbudował się między nami a dystrybutorem układ partnerski, który gwarantuje nam marże i wielkość sprzedaży. Wymaga to elastyczności także z naszej strony, uczestniczymy w akcjach i programach proponowanych przez AD. Nasze żarówki stanowią 80 proc. oferty sieci AD Polska. To dużo daje, co widzimy po wzroście obrotów. Przez trzy lata uzyskiwaliśmy wzrosty sprzedaży na poziomie 30% rocznie – mówi Urszula Matusiak. Tę sytuację na pewno ułatwiał lepszy dostęp do 15 tysięcy klientów firmy AD Polska, a dane dystrybutora pokazują, że Dostawcy Preferowani średnio notują o 15% wyższy roczny wzrost sprzedaży w porównaniu do wzrostu sprzedaży AD Polska.

Równie długi staż współpracy z AD Polska ma producent amortyzatorów KYB, który Dostawcą Preferowanym jest od pierwszej edycji programu. Radosław Pałka, dyrektor firmy na Europę Wschodnią widzi wyraźną różnicę w pozycji oraz dynamice sprzedaży marki przed rozpoczęciem programu i obecnie. – Decyzja o uczestniczeniu w programie wyszła ze zmian zachodzących w rynku. Na rynkach Europy Środkowej amortyzatory sprzedaje się częściej niż w Europie Zachodniej, bo samochody są tu starsze, a stan dróg gorszy. Można powiedzieć, że trzy razy częściej wymienia się amortyzator. Tymczasem dystrybutorzy oferują wiele marek amortyzatorów. Bycie Dostawcą Preferowanym daje szansę na wyróżnienie KYB – mówi Radosław Pałka.

Tegoroczna edycja programu Dostawca Preferowany wspierana jest przez nowy system premiowy dla klientów oraz konkurs dla warsztatów SuperMechanikAD. Klienci kupujący produkty Dostawców Preferowanych mogą zarobić więcej i szybciej osiągnąć cele sprzedażowe w systemie premiowym, co jest dodatkową formą wsparcia sprzedaży tych produktów.

Konkurs SuperMechanikAD będzie przebiegał dwuetapowo. W pierwszym chętni będą rozwiązywali zadania testowe na stronie internetowej. Najlepsza setka serwisów przejdzie do kolejnego etapu. Po kwalifikacjach czołowa dziesiątka będzie walczyła o jedno z dwóch miejsc w finale. Tam będą musieli usunąć usterkę w Oplu Astrze – kto zrobi to pierwszy, ten odjedzie naprawionym samochodem do domu.

Źródło: Informacja prasowa AD Polska

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę