Eatron Technologies i WMG z Uniwersytetu w Warwick dostarczają przełomowe algorytmy kondycji baterii

Przełomowe algorytmy kondycji baterii Eatron Technologies

Firmy Eatron Technologies i WMG z Uniwersytetu w Warwick opracowały nowe, innowacyjne podejście do dokładnego szacowania pozostałego okresu użytkowania akumulatora pojazdu elektrycznego, pomagając uzyskać dodatkową wydajność, większy zasięg i wyższy poziom bezpieczeństwa.

  • Eatron Technologies i WMG z uniwersytetu w Warwick opracowują innowacyjne i bardzo dokładne szacunki pozostałego okresu użytkowania akumulatorów EV (RUL)
  • Projekt VIPER łączy zaawansowane modele elektrochemiczne WMG z doświadczeniem Eatron w zakresie zarządzania akumulatorami w chmurze i integracją
  • Finansowanie z Instytutu Faradaya przyspieszyło realizację projektu co najmniej o rok

Opracowany przy wsparciu finansowym Instytutu Faradaya wspólny projekt (znany jako VIPER – Validated & Integrated Platform for Battery Remaining Useful Life) połączył zaawansowane modele elektrochemiczne WMG z wiedzą Eatron w zakresie zarządzania akumulatorami w chmurze i integracją, aby dostarczyć szacunki dotyczące pozostałego okresu użytkowania (RUL), które są dokładne w ponad 90%.

Stan i wydajność baterii zmienia się wraz ze starzeniem się jej ogniw. Jeśli ta naturalna degradacja nie będzie ściśle monitorowana, może prowadzić do awarii komórek z poważnymi konsekwencjami. Tradycyjne szacunki RUL często opierają się na prostych analizach opartych na napięciu, które mogą pomijać złożone warunki awarii, potencjalnie zagrażając bezpieczeństwu konsumentów, podczas gdy inne szacunki, które zachowują ostrożność, mogą spowodować, że całkowicie sprawne zestawy akumulatorów staną się niepotrzebnie bezużyteczne.

Dzięki dokładnemu przewidywaniu RUL akumulatora możliwe jest wydobycie z niego maksymalnej wydajności i trwałości bez uszczerbku dla bezpieczeństwa.

Rozwiązanie opracowane przez Eatron i WMG można osadzić w samochodowym systemie zarządzania akumulatorami (BMS) lub wdrożyć na platformie opartej na chmurze, co jest koncepcją szczególnie atrakcyjną w przypadku zastosowań flotowych.

Ponadto, gdy akumulator samochodowy zostanie ostatecznie ponownie wdrożony w drugie życie, może mu towarzyszyć dokładny obraz jego stanu w postaci paszportu akumulatora, który eliminuje potrzebę kosztownych testów i zwiększa zakres jego okna operacyjnego.

Uwolnienie ukrytej pojemności akumulatora może zwiększyć zasięg użytkowy pojazdu elektrycznego i wydłużyć jego żywotność – powiedział dr Umut Genc, ​​dyrektor generalny Eatron. – Istnieją korzyści również dla rynku używanych pojazdów elektrycznych; dzięki tym bardzo dokładnym szacunkom RUL kupujący mogli mieć pewność co do stanu akumulatora pojazdu i jego zdolności do działania przez wiele lat.

Finansowanie z Instytutu Faradaya pozwoliło nam przyspieszyć projekt o co najmniej rok, a biorąc pod uwagę innowacyjne podejście, na które obecnie cieszy się duże zapotrzebowanie, zwłaszcza wśród producentów OEM z branży motoryzacyjnej, jesteśmy zachwyceni możliwością bycia częścią wprowadzenia tej technologii na rynekDhammika Widanage, profesor nadzwyczajny, WMG.

Nasze wsparcie dla wysiłków podejmowanych w Wielkiej Brytanii na rzecz opracowania opłacalnych akumulatorów, które są wydajne, szybko się ładują i można je bezpiecznie i w sposób zrównoważony poddać recyklingowi, ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia szybkiego wzrostu liczby pojazdów elektrycznych na naszych drogach, co umożliwi nam osiągnięcie zerowej emisji netto – powiedziała profesor Pam Thomas, dyrektor generalna Faradaya Institution. – Współpraca Eatron/WMG to doskonały przykład współdziałania elementów badań i innowacji w ramach wyzwania Faradaya Battery Challenge, aby wywrzeć wpływ.

Źródło: Eatron Technologies

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę