Elektryczny Ford E-Transit został wyposażony w najnowocześniejsze systemy telepracy

Ford E-Transit oferuje stacjonarne miejsce pracy Ford

Od czasu pandemii wiele firm przeszło na hybrydowy model pracy i biuro przestało być jedynym, stacjonarnym miejscem, gdzie pracownicy wykonują swoje zadania. Ważniejszy stał się sposób, w jaki wykonujemy naszą pracę. Cisco i Ford przedstawiły klientom, jak może wyglądać przyszłość pracy mobilnej, poddając konwersji w pełni elektrycznego E-Transita, który zmienił się w demo-car z salą prezentacji.

  • W pełni elektryczny Ford E-Transit po przebudowie pod okiem specjalistów od konwersji z firmy Sortimo, stał się mobilną wizytówką pracy hybrydowej.
  • Firma Cisco wykorzystuje mobilną salę prezentacyjną do przedstawiania szwajcarskim klientom form telepracy oraz przykłady jej prowadzenia w inteligentnych domach.
  • Pojazd dostawczy dysponuje mocą 198 kW (269 KM) oraz momentem obrotowym 430 Nm, a jego zasięg mierzony zgodnie z cyklem WLTP wynosi do 317 kilometrów.

Model, który został przekształcony przez specjalistów od konwersji z firmy Sortimo w dostosowane do potrzeb firmy mobilne biuro, to Ford E-Transit – w pełni elektryczna wersja najlepiej sprzedającej się na świecie furgonetki z segmentu lekkich samochodów dostawczych. Pierwszy w pełni elektryczny model dostawczy Forda łączy najwyższą użytkową efektywność z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Wyposażony jest w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę oraz najnowocześniejszy system łączności i rozrywki SYNC 4, z oprogramowaniem komunikacyjnym, działającym w chmurze.

W pełni elektryczny E-Transit stanowi symbol naszego partnerstwa z Cisco. Dla użytkowników pojazdów użytkowych E-Transit to milowy krok w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie. Usługi oparte na komunikacji sieciowej i zaawansowane technologie rewolucjonizują codzienne życie nas wszystkich i zwiększają użytkową efektywność – wyjaśnia Donato Bochicchio, dyrektor zarządzający Ford Switzerland 

Demo-car do prezentacji telepracy

Każdy E-Transit ma możliwość przekształcenia się w mobilne źródło zasilania o mocy 2,3 kWh dzięki opcjonalnemu systemowi „Pro Power Onboard”, który umożliwia klientom podłączenie urządzeń elektrycznych lub – jak w przypadku Cisco – uruchomienie kompletnej sali konferencyjnej z prezentacją możliwości telepracy. Model E-Transit, wyposażony w najnowocześniejsze innowacje firmy Webex, redefiniuje funkcje nowoczesnego samochodu, który może sprostać wymaganiom, jakie stawia praca hybrydowa poza biurem, a także w drodze.

Bezpieczeństwo połączenia z Internetem zapewnia bramka sieci komórkowej, pokładowe punkty dostępu bezprzewodowego i Firewall z katalogu rozwiązań Cisco Meraki. Dzięki urządzeniom do wideokonferencji i oprogramowaniu Cisco Webex pracownicy mogą działać z dowolnego miejsca i nadal pozostawać w kontakcie ze zespołem, klientami i partnerami biznesowymi.        

Czujniki temperatury utrzymują odpowiednie warunki w pomieszczeniu

Coraz więcej firm działających w systemie hybrydowym mamy również w Szwajcarii. Wielu klientów chce jednak lepiej zrozumieć, jakich rozwiązań technicznych potrzebują, aby zapewnić swoim pracownikom prawdziwie hybrydowe środowisko pracy. Stworzyliśmy ten model demonstracyjny specjalnie dla naszych partnerów Cisco w Szwajcarii. Teraz mają mobilne zaplecze demonstracyjne i mogą jeździć bezpośrednio do klientów, aby zaprezentować komponenty takich rozwiązań, a także przykłady ich zastosowania w telepracy oraz w inteligentnych domach – mówi Christoph Koch, dyrektor ds. technologii (CTO) w Cisco Switzerland. – Samochód demonstracyjny Hybrid Work Showcase w E-Transicie reprezentuje pełną gamę rozwiązań technicznych Forda, natomiast stworzona dla Forda aplikacja Webex jest dostępna w kokpicie wielu modeli marki, co jest efektem globalnej współpracy Forda i Cisco. Kierowca może uczestniczyć w konferencji w Webex podczas jazdy, korzystając wyłącznie z funkcji audio, aby zminimalizować rozpraszanie uwagi. Po zaparkowaniu, kierowcy i pasażerowie mogą ponownie korzystać ze wszystkich funkcji oferowanych przez Webex, w tym bezpiecznych wideokonferencji, zintegrowanego dźwięku i udostępniania treści – dodaje

Firma Sortimo Walter Rüegg AG – eksperci w zakresie konwersji

Dla Sortimo zamówienie to było bardzo interesującym i wymagającym zadaniem. Wszystkie oczekiwania Cisco zostały spełnione dzięki wieloletniemu know-how w dziedzinie konwersji samochodowych. Przebudowa ta zawierała jednak kilka specjalnych i nietypowych elementów, wymagających nawet dla tak doświadczonych fachowców jak Sortimo. Aby uruchomić zaawansowane urządzenia w pojeździe, zainstalowano 240 m kabla, 11 gniazd LAN i 10 gniazd sieci domowej.

Energia elektryczna może być doprowadzana za pośrednictwem systemu "Pro Power Onboard" lub z zewnętrznego źródła. Specjalny dźwiękochłonny sufit akustyczny ze zintegrowanymi reflektorami LED oraz nadsufitowy system klimatyzacji stwarzają przyjazne środowisko pracy. Cisco planuje wykorzystać to rozwiązanie do wielu różnych celów, dlatego też niektóre komponenty mogą być modyfikowane. Wyposażenie obejmuje więc obrotowy ekran i meble biurowe ze stołem konferencyjnym zaprojektowane tak, aby były łatwe do złożenia i przewożenia w jak najmniejszej przestrzeni.

W pełni elektryczny E-Transit

W pełni elektryczna wersja E-Transit oferuje ogromną przestrzeń ładunkową, a zasięg pojazdu, liczony zgodnie z cyklem jazdy WLTP, wynosi ponad 300 kilometrów. Zasilany akumulatorem o pojemności 68 kWh silnik elektryczny modelu E-Transit osiąga moc 198 kW (269 KM) i moment obrotowy 430 Nm.

Nowy E-Transit występuje łącznie w 25 opcjach konfiguracji, od vana po podwozie pod zabudowę, oferując różne rozstawy osi i wysokości dachu, a także dopuszczalną masę całkowitą od 3,5 do 4,25 tony. Dopuszczalna ładowność dla vanów wynosi do 1758 kg 1. Standardowy modem FordPass Connect umożliwia korzystanie z szybkiej łączności i bezprzewodowych aktualizacji „Over-the-Air” pozwalających na pobieranie najnowszych wersji systemu nawigacji i innych funkcji.

Źródło: Ford

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę