Finał Mistrzostw Mechaników

9.4.2015

Tegoroczne Mistrzostwa Mechaników zgromadziły rekordowe ponad 500 zespołów z całej Polski. W decydującej rundzie zobaczymy 30 ekip, które zdobyły najwięcej punktów w teście Mobil 1. Zwycięzcom gratulujemy i życzymy powodzenia. Finał już 10 kwietnia podczas targów Motor Show w Poznaniu. Poniżej publikujemy wybrane pytania z testu.

Podczas eliminacji młodzi mechanicy zmierzyli się z 30 pytaniami przygotowanymi przez specjalistów Mobil 1, producenta olejów silnikowych i Partnera Merytorycznego Mistrzostw. Awans gwarantowały co najmniej 24 punkty, ale liczył się również czas udzielenia odpowiedzi.
Przed nami ostatni etap IV edycji Mistrzostw podczas targów Motor Show. W Poznaniu zobaczymy młodych mechaników z Bielska-Białej, Bydgoszczy, Grudziądza, Jarocina, Konina, Koszalina, Limanowej, Lublina, Lublińca, Ostrołęki, Pleszewa, Radomia, Radzynia Podlaskiego, Sulęcina, Wadowic i Zakliczyna. Pełna lista najlepszych zespołów na stronie: www.mistrzostwamechanikow.pl/finalisci-kategorii-mlody-mechanik-2015
Teoria zaliczona, czas na konkurencje praktyczne, które zapowiadają się bardzo wymagająco – podkreślają organizatorzy. Zadania przygotuje Akademia Praktycznych Umiejętności, drugi obok producenta olejów Mobil Partner Merytoryczny Mistrzostw. Organizatorami Mistrzostw są V8 Team i Międzynarodowe Targi Poznańskie. Partnerem honorowym projektu został Włodzimierz Zientarski.

Wybrane pytania i odpowiedzi testu Mobil 1:
- Dlaczego podczas badania amortyzatorów wskaźnik Eusama nie dochodzi do 100%?
- Wiek minimum 25 lat, produkcja zakończona 15 lat temu. To tylko niektóre wymogi rejestracji auta zabytkowego. Taki samochód musi posiadać także większość oryginalnych części. Ile procent?
- Wymień 3 funkcje osuszacza w układzie klimatyzacji.
- CO 1 g/km, HC 0,1 g/km, NOx 0,06 g/km, PM 0,005 g/km są to…
- Która z poniższych klas jakościowych olejów silnikowych jest bardziej rygorystyczna: API czy ACEA?
- W korektory siły hamowania wyposażane są wyłącznie auta bez układu ABS. Prawda czy fałsz?
- Jego pierwsze egzemplarze nosiły nazwę FSO Polski 1300/1500. O jaki samochód chodzi?

Poprawne odpowiedzi*:
Wartość 100 proc. oznaczałaby zamontowanie w pojeździe elementu sztywnego, brak amortyzacji. Dlatego uzyskanie takiego wyniku podczas badania amortyzatorów jest praktycznie niemożliwe.
75%
Osusza, magazynuje czynnik, filtruje.
Dopuszczalne wartości emisji spalin norm EURO dla pojazdów z silnikiem benzynowym.
ACEA
Fałsz
Polonez
*W przypadku pytań otwartych prezentujemy przykłady poprawnych odpowiedzi.

www.mobil.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę