FORVIA kreuje przyszłość branży automotive i inwestuje w młodych

FORVIA inwestuje w przyszłość młodych talentów Forvia

Świat motoryzacji to ciągły rozwój nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań. Dlatego tak ważna jest inwestycja w młode talenty z nowym, rewolucyjnym spojrzeniem na automotive. FORVIA, lider na rynku producentów technologii motoryzacyjnych, organizuje program Fabryka Młodych Talentów, po którym aż 60% uczestniczących w nim osób pozostaje w firmie na samodzielnych stanowiskach. A to zaledwie jedno z rozwiązań, jakie firma podejmuje na rzecz młodych osób. Dzięki inicjatywom FORVIA, obejmującym zarówno wolontariaty, jak i sponsoring licznych konkursów, studenci, uczestnicy studiów podyplomowych i absolwenci szkół wyższych mają szansę zdobyć doświadczenie zawodowe. I to nie tylko w kraju, ale również w zakładach produkcyjnych i centrach R&D FORVIA na całym świecie.  

Aktualnie, około 12% osób zatrudnionych w centrach R&D FORVIA stanowią osoby w wieku 18-25 lat. Firma odważniej stara się stawiać na młodych ludzi, którzy jak wynika również z sytuacji na rynku, coraz częściej decydują się na karierę właśnie w tej branży. Branża automotive jest ceniona na rynku pracy m.in. za, benefity, możliwości rozwoju, oraz elastyczność zatrudnienia. Dodatkowo, ponad połowa badanych uznaje sektor automotive za atrakcyjne miejsce pracy[1]​​.

Elastyczność, kreatywność młodego pokolenia oraz ich wiedza i umiejętności z zakresu nowych technologii, są kluczowe w kształtowaniu przyszłości motoryzacji. W tym kontekście FORVIA, poprzez liczne inicjatywy demonstruje, jak ważne jest inwestowanie w młode pokolenie i otwartość na nie.  

Fabryka Młodych Talentów FORVIA

Jedną z inicjatyw jest program Fabryka Młodych Talentów, który co roku przyciąga studentów i absolwentów różnych kierunków, a aż 200 z nich dostaje możliwość odbycia płatnego stażu. Tam, pod okiem doświadczonych ekspertów, uczą się oni konstruować m.in. prototypy foteli samochodowych oraz wykonują konstrukcje elementów wnętrza samochodowego, współpracując z wiodącymi markami branży. Fabryka Młodych Talentów oferuje praktyki w zakładach produkcyjnych FORVIA oraz w obszarach wspierających ich pracę (działy prawne, transportu czy HR). Aż 60% uczestniczących w nich osób pozostaje w firmie na samodzielnych stanowiskach jako specjaliści, koordynatorzy czy inżynierowie. Program stażowy FORVII nie wymaga wcześniejszego doświadczenia zawodowego – producent stawia na chęć do rozwoju i nauki nowych kompetencji[2]

Międzynarodowy wolontariat 

Rozwój możliwy jest nie tylko w polskich strukturach firmy, ponieważ FORVIA otwiera studentom drzwi do międzynarodowej kariery, oferując stażowy program VIE, który powstał z inicjatywy władz francuskich. W jego ramach młodzież w wieku od 18 do 28 roku życia może wyjechać na rok lub dwa do jednego z zagranicznych oddziałów firmy, działających w 35 krajach na świecie, m.in. w Chinach, Meksyku, Tajlandii. Staż można odbyć w dziale badań, produkcji, innowacji, finansów i w wielu innych obszarach działalności FORVIA. Od początku istnienia programu (2010 r.) wzięło w nim udział ponad 1100 osób z 26 krajów. 

Wspieranie młodych ludzi stawiających swoje pierwsze kroki w świecie automotive jest dla nas bardzo ważne, ponieważ to oni mają szanse zostać najlepszymi specjalistami w przyszłości. Cieszymy się, że tyle ambitnych i chętnych do rozwoju osób, decyduje się wziąć udział w naszych programach stażowych. Są to studenci różnych kierunków, jednak wszystkich z nich cechuje ogromne zaangażowanie, otwartość na nowe doświadczenia i wyzwania zawodowe – podkreśla Ewa Kwiecińska Country Communication Manager FORVIA w Polsce.

Razem na prestiżowych wydarzeniach

FORVIA promując pracę w branży automotive pojawia się na wydarzeniach ściśle z nią powiązanych. Marka wykorzystując popularność, jaką cieszy się w Polsce i za granicą Formuła 1 została sponsorem tegorocznej, 40. już edycji Formula Student (Formula SAE). Dzięki wsparciu m.in. FORVII młodzi inżynierowie po raz pierwszy mogli zaprezentować swoje umiejętności przed polskim audytorium.

Forvia_mlode_talenty_2 Forvia

Podczas wydarzenia zespoły zmierzyły się w emocjonującym wyścigu na Autodromie Słomczyn, uprzednio konstruując własne bolidy wyścigowe. To wyjątkowa okazja dla studentów kierunków inżynierskich do praktycznego wykorzystania swojej wiedzy. Do sukcesu inauguracyjnej edycji, do której zaproszono osoby z całego świata, przyczyniła się także niemała reprezentacja kobiet, będących członkiniami rywalizujących ze sobą drużyn. To kolejny krok w procesie otwierania branży motoryzacyjnej na różnorodne zespoły, co sprzyja wzrostowi innowacyjności 
i kreatywnego podejścia do tematu diveristy & inclusion w automotive.

Jako sponsor wydarzenia, przyczyniamy się do kreowania przyszłości branży motoryzacyjnej. Nasze zaangażowanie w Formula Student Poland jest wyrazem zobowiązania wobec młodych talentów. Przekazujemy im wiedzę oraz doświadczenie, dając solidny start i możliwość na osiąganie wielu zawodowych sukcesów w przyszłości. Dobrze wiemy, jak ważna jest edukacja, dlatego staramy się wspierać inicjatywy, które bezpośrednio dotyczą naszej branży – mówi Daniel Marciniak Dyrektor R&D 

FORVIA w Polsce

FORVIA była także sponsorem projektu  bezpośrednio związanego i wspieranego przez Formułę 1, odbywającego się pod nazwą F1 in Schools. To przedsięwzięcie skierowane do uczniów w wieku 11-19 lat, rozpoczęło się w 1999 r. w Wielkiej Brytanii i obecnie jest uznane za jedno z największych na świecie wydarzeń edukacyjnych opartych na edukacji STEM (Sciences-Technology-Engineering-Mathematics). Zadaniem każdej z drużyn jest zaprojektowanie miniaturowego modelu bolidu F1 napędzanego sprężonym CO2, który spełnia wymagania organizatora, a następnie wzięcie udziału w wyścigu. 

Forvia_mlode_talenty Forvia

Firma jako sponsor główny projektu, objęła wsparciem merytorycznym  i finansowym zwycięską, w eliminacjach krajowych, drużynę Foton Racing, która następnie wzięła udział w ogólnoświatowych finałach w Singapurze. 

Z myślą o przyszłości

W nadchodzącym roku FORVIA nadal będzie stawiała na edukację i wsparcie młodych talentów, co pozwoli producentowi nie tylko kontynuować swoją misję, ale także przyczynić się do dalszego rozwoju i innowacji w branży.

W 2024 roku planujemy podtrzymać nasze wysiłki, a nawet je rozszerzyć  poprzez zintensyfikowanie współpracy z uczelniami i instytucjami badawczymi, przy jednoczesnej koncentracj na działaniach związanych z promowaniem różnorodności i inkluzji w miejscu pracy. Naszym celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby młodych ludzi i zapewnienie im jeszcze bogatszych i bardziej różnorodnych doświadczeń – deklaruje Kwiecińska.

[1] Randstad Employer Brand Research 2023.
[2] https://www.faurecia-polska.pl/o-nas/wrzuc-swoja-kariere-na-wyzszy-bieg.

Źródło: Forvia

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę