Frezy do tunelu żarnika świecy

10.1.2014

Demontażowi świec żarowych – zgodnie z zasadą „kto czyści, ten jedzie!” – zawsze powinno towarzyszyć czyszczenie ich gniazd. Do czyszczenia kanału żarnika najlepsze okazują się frezy.

„Kto czyści, ten jedzie” – tak powinna brzmieć naczelna zasada każdego warsztatu, który podejmuje się wymiany świecy żarowej. Warsztat taki przy standardowej procedurze wymiany świecy żarowej powinien pamiętać o uzupełnieniu typowego zestawu narzędzi o narzędzia do czyszczenia gniazda świecy żarowej, czyli np. o frezy.

Frezy służą do czyszczenia z grubych nagarów samego kanału żarnika, dlatego też pokrywa się je twardym smarem. Muszą przy tym mieć odpowiednią średnicę (nieco mniejszą niż kanał żarnika) oraz moduł centrujący lub tuleję centrującą mocowane w gwincie świecy żarowej.

Na rynku dostępne są frezy z pojedynczymi tulejami (czyli tylko do jednego rodzaju świec) lub z podwójnymi. Dostępne są również całe zestawy do czyszczenia gniazd świec. W grudniu 2013 r. marka ROOKS wprowadziła na rynek frezy z dwiema tulejami:

  • OK-05.1002 – przyrząd do czyszczenia gniazda świecy żarowej M8x1, M9x1;
  • OK-05.1003 – przyrząd do czyszczenia gniazda świecy żarowej M10x1, M10x1,25.

Ww. frezami należy wykonać do 10 obrotów połączonych z ruchem posuwistym w kierunku cylindra.

Więcej na stronie:  www.rooks.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę