Goodyear FUELMAX

10.1.2014

Od stycznia br. na rynkach wszystkich krajów Europy (z wyłączeniem Turcji i Rosji) jest dostępna nowa, efektywna paliwowo linia opon FUELMAX.

W ofercie znajduje się pierwsza opona na oś sterującą, która uzyskała klasę A pod względem efektywności paliwowej w ramach unijnego systemu etykietowania opon. Montaż nowych opon Goodyeara może oznaczać dla floty oszczędność nawet 256 tys. euro, czyli ponad milion złotych rocznie[1].

Najnowsza linia FUELMAX to trzy rodzaje produktów: opona FUELMAX S na oś sterującą, FUELMAX D na oś napędową i FUELMAX T na oś wleczoną. Warto zaznaczyć, że na unijnej etykiecie opony na oś sterującą i wleczoną otrzymały ocenę A w zakresie efektywności paliwowej. FUELMAX S 385/55 R22.5 na oś sterującą jest prawdopodobnie pierwszą tego typu oponą na rynku[2], która uzyskała najwyższą ocenę pod względem oszczędności paliwa.

Finansowe i ekologiczne korzyści oferowane przez opony FUELMAX są znaczące. Operator floty 50 pojazdów ciężarowych może oszczędzić nawet 256 tys. euro, czyli ponad milion złotych rocznie, montując opony FUELMAX zamiast opon tego samego rozmiaru, ale posiadających klasę D w zakresie efektywności paliwowej. Na oszczędności te składa się zmniejszenie kosztów paliwa o 5120 euro oraz redukcja emisji dwutlenku węgla o 8975 kg na pojazd w ciągu roku[3].

„Dzięki udoskonalonej efektywności paliwowej opony Goodyear FUELMAX pozwalają flotom na znaczne oszczędności paliwa. Przynoszą też inne ważne korzyści, takie jak długie przebiegi i sprawność osi napędowej w warunkach zimowych. Ponadto nowa linia opon po raz kolejny potwierdza innowacyjność naszej firmy.
Z dumą prezentujemy pierwszą na rynku oponę klasy A na oś sterującą. To kolejny przykład tego, że wprowadzamy na rynek produkt o najlepszych parametrach
– naszym dziełem była również udostępniona w 2010 roku pierwsza opona do naczep, która również uzyskała najwyższą ocenę A na etykiecie. Było to ogumienie Marathon LHT II, poprzednik FUELMAX T” – powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

[1] Dla floty liczącej 50 pojazdów ciężarowych.

[2]Dotyczy opon na oś sterującą dla pojazdów ciężarowych.

[3] Estymacja dla typowego 40-tonowego zespołu ciągnika 4x2 z trójosiową naczepą, przejeżdżającego rocznie
100 tys. km, zużywającego 32,3 litra paliwa na 100 km, przy cenie oleju napędowego 1,50 euro za litr. Goodyear FUELMAX S w rozmiarze 385/55 R22.5; FUELMAX D w rozmiarze 315/70 R22.5 i FUELMAX T w rozmiarze 435/50 R19.5, uzyskujące odpowiednio klasę A, B i A w zakresie efektywności paliwowej na unijnej etykiecie, w porównaniu z oponami o tych samych rozmiarach, uzyskującymi klasę D w zakresie efektywności paliwowej. Dane są podawane w zaokrągleniu oraz zależą od przyjętych założeń roboczych i innych parametrów, takich jak: typ pojazdu, warunki drogowe i styl jady. Wyniki mają charakter ilustracyjny i nie są wiążące dla Goodyeara.

Więcej informacji o KMAX można uzyskać na stronie www.goodyear.eu/truck.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę